Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Marsvin vægtændring
Forfatter: 
Dato:  10-01-2016 00:07

hej

 

Vi fik sidste år 2 hunmarsvin troede vi (-: for den 20. November fik den ene pludselig 3 unger og ved kønscheck fik vi konstateret at den anden var en han (-: 3 dejlige unger der nu er givet til noget familie. Moderen er ikke så stor og vejede ved fødslen ca. 670 g. Hun tabte sig efter fødslen og kom ned på 519 g

 

hun har aldrig været stor og blev altså også mor tidligt.

 

Hendes vægt svinger meget

16.12. 541g

19.12. 538g

24.12. 541g

27.12. 563g

30.12. 613g

31.12. 600g

3.1. 662g???

5.1. 632g

9.1. 610g

 

Kan vægten virkelig svinge så meget. Hun kan ikke være drægtig for hun har kun haft 5 min med hannen for 1 måned siden under opsyn og så ville vægten vel også have været konstant stigende.

 

Hun spiser godt. Hun går sammen med den sidste af hendes unger der er en hun. Checket af både undertegnede og en dyrlæge. Hun er glad og hopper rundt.

 

Er det bare sådan at vægten svinger hos marsvin, så jeg ikke behøver tænke mere på det.

 

De får masser af økologisk kål og gulerødder og andre sunde ting samt noget fuldfoder.

 

kenneth

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  11-01-2016 12:27

Vejet mine marsvin andet end ungerne, så det aner jeg ikke. Synes umiddelbart ikke hun svinger meget, hun overordnet set taget på, fra da du begyndte vejningen

 

Er der en bestemt grund til, at du vejer hende, når du mener hun trives ?

 

Hvis ikke du får mere respons herinde, så prøv at spørge på et marsvin fora eller her: http://marsvineklub.dk/

 


Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.


Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Marsvin
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 17:04

Hun er godt nok en lille en, normalt kommer marsvin op på 800-1000g :-)

 

Men synes ikke udsvingene er så voldsomme, ligner hun tager stabilt på, med lidt op- og nedture i det. Men hold øje, hun skal selvfølgelig ikke tabe sig for meget igen.

 

Pas dog på med for meget kål, grønt er godt men man skal også tænke over hvad grønt man giver :-)

 

Mht. drægtighed, så kan selv 5min med en han, være skyld i "ulykker" - og da de kommer i brunst lige efter en fødsel, så kan der i teorien godt være flere unger på vej. Desuden vil jeg gerne fraråde at man lader han og hun gå sammen - opsyn eller ej, de kan hurtigt lave noget, og det gavner ikke rigtig nogen af dem at gå sammen på den måde.

 

Alternativt så få hannen kastreret, så han kan nyde livet med 'konen' ;-)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den vejer alt for lidt.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2016 14:50

Hej.

Må jeg anbefale dig at melde dig ind i gruppen Marsvineinfo på face.
Der kan du få rigtig god vejledning.

Voksne hunner ligger og bør ligge mellem 900-1200 gram .

Men alt efter hvilket foder du bruger, om den er dækket ind med C-vit. med mere, så burde den også tage på.

Kan anbefale lidt banan hver dag, det feder, og konstant adgang til Hø, godt foder (ikke det fra supermarkederne) og grøntsager gerne flere gange om dagen. (rødbeder, peberfrugter/snackpeber er super for deres c-vitamin behov, gulerødder, fenikel, blegselleri, persille, lidt agurk)


Men husk at de skal have tjekket tænder ind i mellem - du kan ikke selv se de bagerste - men det kan være med til at de taber sig.
Giv gerne bøgegrene, hasselgrene, æbletræsgrene - se sliber tænderne)

OBS: ingen salt/mineral sten, de kan give nyreskader.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider