Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Min dejligste Calle <3
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 20:34

Så bliver lillebror snart 11 måneder. Og 5/6 så skulle der gerne ske noget stort i hans liv. Han skal med meget stor sandsynlighed op i Færdighedsprøve, og hvem ved, måske en freestyle.

 

Video

 

Han er stadig ret rå og meget vild, men det er svært ikke at være vild, når man er så glad altid. Elsker min lillebror


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 hundetræning
Forfatter: 
Dato:  27-03-2015 20:28

Hold nu op altså, han er skøn ham Calle

 

Sikke en arbejdsiver og glæde. Jeg er stadig vildt imponeret over, hvor meget han kan, specielt når jeg tænker på min egen Smilla, der er en måned yngre end Calle. Hun begynder at komme efter det, men hun er slet slet ikke på niveau med Calle.

Du må lægge et kæmpe arbejde i træningen

 

Hvad er en færdighedsprøve? Altså hvad går det ud på og i hvilket regi er det?

Jeg træner i Dch, men er ikke blevet præsenteret for nogen prøver af nogen art, udover en intern test i efteråret, som vidst mest gik ud på at have en hyggelig dag med alle de andre hunde og hundefører


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ttrada....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 21:42

En færdighedsprøve er i Dogdancingregi(DKK) og er en tricksprøve. Cassi har bestået sin titelprøve(den fjerde og højeste prøve) og får, når jeg lige får taget mig sammen, tilføjet den på sin stamtavle.

 

I den prøve Calle formentlig skal op til, så skal de lave otte skridt slalom mellem ben, bakke fire skridt, twist(dreje rundt om sig selv) to gange, gå rundt om fører to gange, springe over stok, gå rundt om stok, lave positionsarbejde(i denne prøve skal de enten lægge hoved i ens hånd eller lægge det ned på jorden i en dæk), giv pote og lave et næsetouch på en stok. Udover det skal man lave noget meget simpelt Heelwork og en frivillig øvelse.

Man må gerne hjælpe hunden med kropstegn, men det giver flest point, hvis man kun bruger verbalkommando.

 

I morgen til træning leger vi at vi er til prøve, så det er spændende at se hvordan det går...

 

Jeg vil så lige sige at jeg selv synes han er håbløst bagud. Da Cassi var på samme alder skulle hun ud til sine første lydighedskonkurrencer og var hamrende fokuseret. Calle har stadig fluer på loftet og kan ikke helt koncentrere sig. Men de kloge siger og at hanhundene skal bruge meget mere tid på at blive helt færdigbagte.


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider