Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Alternativ back on track
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 11:31

Er der nogen der kender et godt alternativ til Back on Track?

 

Min forældre har en halvgammel schæfer som halter lidt ekstra her i kulden efter hun blev påkørt forrige år.

 

Så vi tænker et dækken eller evt et tæppe/en kurv som kan hjælpe lidt på hoften. Nogen der kender nogle gode alternativer?


2
2
Svar på denne tråd
 
 bla. bla. bla.....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:45

Jeg vil anbeefale back on track, lige på det punkt, tror jeg ikke der alternativer..

Og de er absolut pengene værd.

 

Back on track netdæknet, kunne måske være det gode til jeres. Eller deres tæppe, hvis hunden ligger på det.

 

Evt. så jeg et dækken på facebook, som en ville sælge, så kan man få lidt rabat. Andre gang har BOT 20-25 % tilbud på deres back on track. :)

 


Hilsen 007

Som er blevet lidt af en kodeNørd ;)

Border collie Diesel
Chihuahua Shake

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Koldskum
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 23:06

En koldskums hundepude. Memoryfoam hedder det også. Altså en ergonomisk korrekt seng til hunden, så den ligger optimalt. Det ville jeg starte med.

 

Hvis den har det svært med kulden og bliver stiv, så ville jeg give den dækken på. Vores sunde og raske Golden retriever kan ikke holde varmen og er så meget gladere for at være ude med sit dækken endn han var før vi gav ham dækken på. Nu er han også meget med i stalden osv. Hvilket jo er koldt på denne årstid, men dækkenet hjælper.

 

Back on track har forskellige dækkener. Så hvis man overvejer bot er det jo oplagt at kombinere dækken og bot.

1
0
Svar på denne tråd
 
 back on track
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 17:35

Ja der er nok ikke andet for end at de må investere i the real deal... Tror også det ender med et dækken, for den hund elsker at være ude og det er synd de er nødt til at holde hende inde fordi hun bliver stiv i hoften.

 

Memoryfoam er afprøvet - og hun nægter at bruge den! Så ligger hun hellere på klinkerne. Dog har hun 2 store sækkepuder som hun elsker at ligge på og der kunne jo sagtens smides et bot-tæppe over.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 22:45

jeg tror det var i Sverige, der var blevet lavet en undersøgelse/forsøg med BOT, og det viste sig at det ikk var bedre end andet. Prøv at Google på det. Min franske bulldog har 3 BOT dækner, men holder varmen bedst med det billige vinterdækken jeg engang købte i maxizoo


Irish Cob Zeus søger part 1-6 gange om ugen

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 23:04

@bulldoggen: Nu er det ikke fordi hun fryser - men fordi hun får stiv hofteled/baghas af at rende rundt ude i flere timer. Hun nægter at være inde når det er godt vejr - så vil hun hellere være ude.

 

Men det kunne da tænkes at et ganske almindeligt dækken er nok til at holde bagpartiet varmt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bulldog
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 23:08

Fryser rigtig meget, men han har desværre også misdannede ryghvirvler 2 steder hvilket er mere udsatte om vinteren. Han er ude hele sommeren uden problemer.

Om vinteren mærker og ser ingen forskel på om han har BOT eller andet mærke dækken på

0
0
Svar på denne tråd
 
 Schæfer
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 12:13

 

Hvor er det godt at i vil gøre livet lidt lettere for den gamle hund.

 

Da min første Bull Terrier kom op i årene fik han gigt gener og på kolde dage var han lidt stivbenet og lidt længere om at komme i gang osv.

 

Jeg fik fat i nogle lammeskinds stykker og syede et tæppe til ham som han havde over sig når han sov, eller han lå på dem. Det hjalp ham rigtig meget.

 

Han var født i 1988 og blev over 13 år. Han kunne sagtens "glemme" at han var lidt gigtplaget, når han ræsede rundt, men så var det jo godt at han havde sit lammeskind.

I dag havde jeg nok bare købt et helt skind til ham.

 

Min nuværende Terrier, har et lille dækken med hætte. Det vil hun gerne have på ud, når det er rigtig koldt om vinteren.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider