Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 urinprøve!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:10
Hvordan man "samler" urinprøve fra en hund!
Hanhund i dette tilfælde (heldigvis)

Man starter i køkkenet og finder en gammel tupperware skål.
Derpå ifører man sig jakke, have crocks og en engangshandske.

Så lukker man hunden i haven og ber' den om at tisse, som den lærte som hvalp!
Tisse tisse, tis tis tis!
Gentag evt...
Tisse tisse, tis tis tis.......

Når hunden lægger an til at lette ben rykker man ind!
Den engangshandske beklædte hånd og tupperware skål, stikkes diskret hen mod hunden.

Hunden drejer hovedet og tænker "hvad laaaver hun" og går sin vej UDEN at tisse!!

Nu går man så ind og bytter have crocksene ud med de lyserøde gummistøvler, da græsset er vådt og man får våde tæer.

Så storker man hunden rundt i haven ca en halv time mens man gang på gang siger:
Tisse tisse, tis tis tis og tænker "det har han da gjort på komando i 10år, hvorfor så ikke idag"?
Hunden lægger dog an til at lystre flere gange, men når den engangshandskebeklædte hånd og tupperware skålen nærmer sig, går hunden! Igen...

Hvis man synes det er lidt kedeligt at gå der i haven alene, kan man lade sin 3 årige søn komme med ud.
Dette tiltag kan dog vise sig at påvirke hunden endnu mere, da der nu render 2 rundt og siger:
Tisse tisse, tis tis tis

Nu kommer man så til den erkendelse at denne metode nok ikke virker, og giver hunden snor på og går ud indkørslen, hvor hunden letter ben flere gange og man kan, af flere omgange, indsamle en forhåbentlig passende mængde urin, som dyrlægen kan tjekke.

Og så tænker jeg "hvad har naboerne dog ikke tænkt her til morgen" :-D
Nå men fik da en urinorøve og håber at min gamle hund "bare" har blærebetændelse.

God dag til alle :-)

Mvh Sessa

 

Mor til Malthe 16-12-2008

og englebarnet Mia 22-08-2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tiiiisse tisse
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 10:29

Det har vi også prøvet, bare med en hunhund - og vi havde ingen have så det var ud "in public" og hver gang hunden satte sig ned skyndte vi os hen med en kop og så tænkte hunden "Hvad? Nej!" og gik videre UDEN at tisse - hold da op folk må ha' tænkt sit :-P

 

Det pinlige var at jeg troede hunden havde blærebetændelse, - den var så bare på vej i sin første løbetid, i al min panik over ny hund og evt. sygdom havde jeg da ikke skænket det en tanke overhovedet!

 

God bedring til din vuffer :-) Håber han kan få lov til at tisse i fred fremover *GG*

 

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 09:11

fnis sådan noget bør man altså optage på video

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 09:25

He he kender det SÅ godt. Tricket er hos os at vente til det er mørkt og så gå en tur med hunden. Så opdager hun nemlig ikke den behandskede hånd før det er for sent





0
0
Svar på denne tråd
 
 urinprøve
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 09:52
Det har helt sikkert været et yndigt syn.
Det var lige omkring skolemødetid, så der kørte en del biler forbi, men de har så bare fået sig et billigt grin ;-)

Gizmo havde ikke blærebetændelse. alt i urinen var helt som det skulle være.

Han har i en periode døjet med øjenbetændelse, som er blevet behandlet uden den vilde succes.
Men det er så istedet tørre tårekanaler, som nu behandles med noget andet øjensalve.

Dyrlægen havde ikke lige nogen løsning med tisse problemet. Jeg fortalte at han indimelmem virker fuld når han går i haven, så jeg skal prøve at filme ham, så vi kan finde ud af om det er noget neurologisk, eller om han bare er gammel og stivbenet.


Mvh Sessa

 

Mor til Malthe 16-12-2008

og englebarnet Mia 22-08-2011

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider