Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 17:43

har din kat halsbånd på?


knus fra Malou

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et svar
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 17:53

Nej, det har de ikke.

De får ikke lov til at løbe frit.




mvh PiaR


quantum in me fuit

 

 

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halsbånd
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 18:24

Nej, det har de ikke. De går frit rundt hvor det passer dem (vi bor langt ude på landet ), og jeg ville være nervøs for, at de hang fast i alt muligt, hvis de havde halsbånd på.


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 19:12

Nej, det har hun ikke. Jeg ville være nervøs for at hun hang fast i en gren eller lign.

 

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 19:37

Nej, det har de ikke. Er bange for, at de ville komme til at sidde fast i noget.



Nu med hundepension


www.123hjemmeside.dk/hundepension



Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...


Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, det har de ikke
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 20:18

Jeg har kun haft to-tre stykker, der kunne gå med skidtet. Ellers fik de poten over (elastikhalsbånd), spændet bag rovtænderne (refleksbånd med elastikstykke), og min gamle kastrat spændte bare sit op (dyrt i ruslæder med elastik), det lå altid, hvor han havde snuet.

 

Desuden er der bjælder på, og det første jeg gjorde, var at klippe bjælden af med en skævbider. Mine katte er også nyttedyr, der skal tage mus, mosegrise og evt rotter.



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 21:07

...det har hun ikke, hun er indekat.

 

Var hun udekat ville hun heller ikke have halsbånd på da risikoen for at hun ville sidde fast i noget er for stor.

 

Pia


www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder


0
0
Svar på denne tråd
 
 Halsbånd
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 21:34

Nej, det har hun ikke, men hun havde det i de første tre uger efter at hun begyndte at komme ud, for i tilfælde af at hun blev væk kunne hun spores (det var et af den slags der åbner selv hvis katten hænger fast). Hun havde dog været ude i sele, så hun kendte omgivelserne = langt ude på bøhlandet. Jeg havde fjernet klokken men sat navneskilt fast. Hun havde det også på da hun var med mig på sommerferie i Danmark (der kom hun dog kun ud i sele, men i tilfælde af at hun skulle smutte...). Hun er chippet, men registreret i Italien (hvor hun/jeg bor), så derfor...

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsbånd
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 12:19

Jep begge mine har halsbånd på med kattetegn og det har de fordi at skulle de løbe ud så er sandsynligheden for at jeg får dem hjem igen større da de er udstyret med mit tlf.

Begge er også chippet.

 

jeg undre mig over folk er så bange for de vil hænge fast, men nu er det altså sådan at de fleste halsbånd til kat åbner sig ved et større tryk eller træk og katten er dermed fri.

 

Mine har også lært at gå i snor og de elsker det.

 

Mette


carpe diem - grib nuet


Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008


Sov sødt Cæsar

2003 - 2009


Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!


HF Student anno 2009


Barfodstrimmer bør forbydes!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 mine har også altid haft
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 13:00

men pt er der kun 1 som har. Har været lidt træt af at deres pels forsvinder under halsbåndet.

De katte som har rendt ude, har altid haft reflekshalsbånd på. INGEN klokke!!!!! Den ene smed omkring 2 styks om ugen. Året efter at hun var blevet kørt ned, fandt man stadig halsbånd rundt i haven.

 

Kender godt til at nogen katte ikke kan finde ud af at have halsbånd på. Har selv to som får dem i munden hele tiden. Men på udekatte, ingen tvivl, halsbånd med adresse og telefonnummer.

 

Nå ja så har jeg lige 18 katte, det vil koste mig en mindre formue at købe halsbånd til alle dem De skal jo alle have et pænt et.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Selv med sikkerheds...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 13:05

...funktionen i halsbånd er det desværre ikke altid at de udløser sig selv.

 

Jeg har været ude og samle katte op der har hængt sig selv i et sikkerhedshalsbånd, så ikke om jeg nogensinde skal have min kat udstyret med et halsbånd....

 

Pia


www.dyretaxi.dk

 

 

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - nogle gange
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 13:10

Min hankastrat havde halsbånd på - nogle gange i hvert fald. For som Mette skriver, er mange af halsbåndene udstyret med enten sikkerhedslås eller elastik, så de går op/kan trækkes af, hvis katten sidder fast. Og min lille dreng var åbenbart rigtig god til at sidde fast, for de varede aldrig længere end en måned. Af samme grund ville jeg aldrig købe et halsbånd uden denne sikkerhedsforanstaltning. Dog klippede jeg klokken af, fordi den tydeligvis irriterede ham.

 

Jeg syntes, det var rart, at han bar halsbånd. Han besøgte mange af naboerne, og når han havde halsbånd med kattetegn på, ringede de og fortalte, at de havde besøg af ham, hvis vi nu var bekymrede.

 

Desværre havde han netop smidt sit halsbånd, da han blev kørt ned i sommer. Det var ellers en af grundene til, jeg så gerne ville have, han havde det på - så nogen kunne kontakte mig, hvis der skete ham noget, eller hvis han blev væk. Han var selvfølgelig også øretatoveret, men det er en lidt større operation at give sig i kast med, hvis man kører en kat ned/ser en kat, der er blevet kørt ned, end at ringe til det nummer, der er monteret om halsen på dyret.

 

/Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 indekat
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 22:43

konrad har halsbånd på, men han er indekat.

 

der er både navn og telefonnummer på, i tilfælde af at han skulle ønske at løbe en tur.. det er ikke sket endnu, men sikkerhed er godt... der er både sikkerhedsforanstaltning og refleks i hans halsbånd, fordi jeg vil være sikker på at min kat som IKKE er vant til udelivet bliver set.

 

dog ingen bjælde.. det er til at blive syg i bøtten af at høre på.


ejer af skønne Apache!


www.kl-foto.webs.com

tag endelig et kig :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erling har halsbånd
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 12:05

mest for refleksens skyld så bilerne kan se ham :)han er nemmelig sort med lidt hvidt...

Klokken er selvfølgelig pillet af :) - og altid sikkerhedshaldsbånd.... der forsvinder et i ny og næ så har gerne et i reserve :)


Sorte søger part :)

Spalding dressur sadel sælges


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine har halsbånd på
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 10:22

Mine to katte har halsbånd, - sikkerhedshalsbånd og MED klokken på, så kan jeg nemlig høre når de laver ballade eller er et sted de ikke skal være, de banditter ;-)

 

Sölvi har endnu ikke mistet et halsbånd, den dygtige mis (Y) Men Sylvester derimod, - forventer at finde jeg ved ikke hvor mange halsbånd i haven når vi går i gang med den lidt senere på året :-P

- Men sikkerhedsfunktionen må jo virke udemærket, og så må vi bare ha' et lager af halsbånd.

 

Meget imod mine egentligte forventninger om at ha' kat, så må mine katte komme ud nu. De kommer ud i dagstimerne mens vi er hjemme og holder sig rimelig godt inde i vores egen have - Sölvi ved ikke helt hvad han synes om det der "udenfor" - når han ikke må komme ud er det bare det mest spæææændende i hele verden og når han så må komme ud sidder han udenfor døren og ligner en som tænker "...øøøøh, hvad gør jeg nu!?" :-D

 

Men mine må komme ud, fordi at jeg vil hellere ha' to katte som er vant til at færdes ude end risikere de en dag stikker af udenfor og ikke aner hvad de skal gøre af sig selv - og da jeg godt vil kunne lufte ud m.v. uden at skulle lukke kattene væk, og vi desuden tit har gæster som ikke altid forstår når man beder dem lukke døren m.v. - så blev vores til inde-/udekatte.

 

Så, de har hvert et halsbånd med refleks, kattetegn og klokke på - og så har de selv lige mistet "klokværket" så vi ikke er skyld i familieforøgelser i området.

 

 


ROLLO

 

TELL-MANN

West Highland White Terriers

Avlstjeneste

!!! Hvalpe forventes i marts !!!

 

ROLLOS

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin

Opdræt af satin kaniner

Salg af foder og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arme kræ
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 18:08

Tænk at være tvunget til at høre på den f*ndens klokke ved mindste bevægelse :(




mvh PiaR


quantum in me fuit

 

 

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider