Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 udekanin kan den blive indekanin
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 20:22

hej jeg har en kanin eller ungerne har som står ude men han er simpelthen så ensom (ser det ud til) og ikke serlig tam.

 

kan man tag den ind når den har levet ude og vil det komme til at lugte helt vildt han er god til at skide i et hjørne og vil også købe et kanin wc der kan stå i hjørnet og så tømme det hver dag hvis han kan ramme

 

vi har fundet et bur der er 120 *59*50 er det synd at tag ham ind i sådan et bur når han er vant til løbegård??

 

har også overvejet en hun kanin til ham men kan ikke skille dem ad og så kommer der jo unger hvilket der er rigligt af på dba og guloggratis

 

Så folkens havd gør jeg lige????????


Avl af welsh sec A



Møllegydens Ninja, Rosengårdens Piana og Gribsvads Salamon



Se også vores nye hjemmeside www.stutterivanilla.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 indendørskanin
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:01

ved ikke helt om du kan tage den ind på dette tidspunkt af året, men det er der sikkert nogen der ved. Tænker om den ville blive for varm hvis den har sat vinteråpels.

 

Jeg har min kanin som indekanin da jeg ikke kunne stå indenfor at have ham boede udenfor, hvor han ville stå alene det meste af døgnet. Så Ninka bor i stuen i et stort kaninbur (ca samme str som det du nævner) og har dertil knyttet en "løbegård" med metal både i sider og toppen - dette pga to indekatte. Når jeg er hjemme går han lidt løs i stuen, når kattene er lukket i andet rum.

Jeg-og folk der besøger mig siger det samme-synes ikke det lugter at have ninka indenfor. Han har et kaninwc som han bruger og det tømmer jeg anden hver dag og tager så hele buret hver anden uge..det skal siges han kun tisser og laver i kanin wc'et, ellers måtte hele buret tages oftere. synes af og til her lugter af træpiller, især når jeg har skiftet hele buret. Han går på træpiller, med spåner i bunden, og halm i den ene side (hvor han sover)


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:47

Du kan tage den ind til sommer, når temperaturen er nogenlunde ens ude/inde. Vil mene det er for sent nu desværre.

 

 

En kanin indenfor lugter ikke af andet end hø og den strøelse man bruger, hvis du er god til at holde buret rent og den bruger en bakke. Kan du få den til at bruge en bakke, vil jeg anbefale dig sådan en billig kattebakke fra supermarkedet i stedet for de små hjørnebakker der. Og så træpiller i. Kan købes i dyrehandlen, men meget billigere at købe i fx. jem&fix (eller endnu bedre hvis du bruger det til hesten jo). Dog kan en fertil hankanin godt finde på at strinte...

 

Har du spørgsmål, må du gerne skrive en pb til mig :) Er ikke herinde så tit, så overser muligvis, hvis du skriver til mig i tråden her.



Tine M



Sometimes time doesn't heal
- no not at all...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du vil
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 06:55

have den ind nu, så skal det ske i et koldt rum, som så gradvis varmes op. det er en meget langsomlig proces, men det kan lade sig gøre



Kom Nanna lige forbi og sagde


www.123hjemmeside.dk/ nannasmarsvineformidling


www.svinene.dk hyggeligste marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 siffeline
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 10:23

over hvor lang tid er det så? vi har et værelse som står tomt pt men d 3-4 dec skal vi ha gæster og der skal det bruges, medmindre vi kan stille gæstesenget i et hak på førstesalen , det ku vi selvfølgelig gøre for popcorns skyld :)


Avl af welsh sec A



Møllegydens Ninja, Rosengårdens Piana og Gribsvads Salamon



Se også vores nye hjemmeside www.stutterivanilla.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 10:49

eller kan man godt sætte en han kanin unge sammen med ham ?? han er ca ½ år


Avl af welsh sec A



Møllegydens Ninja, Rosengårdens Piana og Gribsvads Salamon



Se også vores nye hjemmeside www.stutterivanilla.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 et forsigtigt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 10:54

bud er minimum et par mdr. Hvor man meget forsigtig øger varmen.

Ang. kaninunge, så er kaniner kolonidyr dvs. 1 kanin pr bur, så nej ingen kaninunge ind til ham.



Kom Nanna lige forbi og sagde


www.123hjemmeside.dk/ nannasmarsvineformidling


www.svinene.dk hyggeligste marsvineforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad ham blive
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 11:06

ude i al fald til foråret.

 

Ikke en anden han ind til ham. Det kan ende med at de kastrerer hinanden.


- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Avl af løvehovedkaniner

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 11:28

åhh kan se jeg har været for hurtig til at love min datter måtte få ham ind, er blevet ening med min mand om vi venter med at tag ham ind.

 

og så for vores børn fisk istedet :)

 

et sidste spørgsmål, kan en kanin på 1 år (til den tid) godt blive tam ?? lige nu kan vi godt sidde med ham når altså han er fanget og det er ikke nemt.


Avl af welsh sec A



Møllegydens Ninja, Rosengårdens Piana og Gribsvads Salamon



Se også vores nye hjemmeside www.stutterivanilla.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 kanin...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 14:13

Jeg synes det lyder fornuftigt, at I venter med at tage ham ind. Tilgengæld knap så fornuftigt, at I lover børnene fisk fordi de ikke må få ham ind endnu! medmindre I selv vil passe dem om et par måneder selvfølgelig.

 

Til dit sidste spørgsmål så ja, det kan godt lade sig gøre. Vi har haft held med det med adskillige kaniner. Men det tager tid og som jeg ser det kræver det også, at I aldrig tager ham op før I er sikre på, at han er 100% tryg ved det. Det skal foregå på hans præmisser. Lad være med at stille foderet til ham, men brug det istedet i træningen. Han skal selv komme hen til jer (eller i nærheden af, alt efter hvor lidt tam han er) for at få en foderbid. når han er helt tryg ved at sidde ved siden af jer så begynd at lav bevægelser (langsomme) ved siden af ham og på sigt rør ham en enkelt gang og så hånden væk igen. sådan fortsætter I - det vigtigste er ikke at gå for hurtigt frem, så han når at blive bange.


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 12:31

hej vibe vores børn er kun 2 og 3 så uanset hvad er det os der skal passe dem :)

 

og tak for dit råd til hvordan vi for ham tam :)


Avl af welsh sec A



Møllegydens Ninja, Rosengårdens Piana og Gribsvads Salamon



Se også vores nye hjemmeside www.stutterivanilla.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tam kanin
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 14:13

Lyder som en god ide med at tage kaninen ind :). Har så ondt af de kaniner, der sidder ensomme og forladte i et bur...

 

Er sikker på den sagtens kan blive tam! Det er langt nemmere, når man kan have dem inde. Kaninen vender sig til lydene og til jer. Og det er langt nemmere lige at kæle og snakke kaninen, når den står inde, end man selv skal ud i kulden og stå.

 

Hvis han har mulighed for at løbe løs i et rum eller evt. hele huset, vil han elske det :D. Min egen løb løs i hele huset OG haven faktisk. Og han gik aldrig sin vej. Heller aldrig lavede han nogen "uheld" udenfor buret, men gik altid i buret.

 

Så hvis man betragter kaninen som et medlem af familien på lige fod med en hund eller kat, kan de blive rigtig tamme, og man kan få meget glæde af dem. Og så bliver de slet ikke ensomme, selvom de ikke har en artsfælle. Tværtimod kan der komme frygtelige slåskampe ud af at have to kaniner sammen :-/.

 

Pøj, pøj med det :).

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider