Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ansøgning om ridebane
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 13:33

Jeg skal til at ansøge om anlægning af ridebane og i min naivitet har jeg tænkt mig at søge om en hegnet 20x60 bane med lys på (kun orienteringslys på hegnet, ikke projektører på pæle).

 

Men hvordan griber man det an? Laver man et hovedforslag med tegning der hedder

"Hegnet 20x60 bane med lys på.

Banen vil blive placeret her og vil blive bygget op således: ???"

 

og så laver x antal alternative løsninger i prioriteret rækkefølge, og hvor udførlige skal de være?

 

Er det noget med:

  • Alternativ 1 er hegnet 20x60 bane med lys på, med beplantning rundt om, for at skærme for støv og lysgener. Og skal der så stå noget med "Beplantningen vil bestå af xxx, xxx og xxx." ?
  • Alternativ 2 er hegnet 20x60 bane
  • Alternativ 3 er hegnet 20x60 bane, med beplantning rundt om, for at skærme for støv og lysgener. Beplantningen vil bestå af xxx, xxx og xxx.
  • Alternativ 4 er 20x60 bane
  • Alternativ 5 er 20x60 bane med beplantning rundt om, for at skærme for støv og lysgener. Beplantningen vil bestå af xxx, xxx og xxx.
  • Alternativ 6 er hegnet 20x40 bane med lys på

 

Eller laver man kun et hovedudspil og så afventer et udspil fra dem?

 

For jeg har ikke lyst til at de siger "nå hun er selv indstillet på at nøjes med en 20x40 bane" og så bliver det det, men samtidig vil jeg heller ikke risikere et nej, fordi min ansøgning kommer til at fremstå konkret og ufravigelig.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommunen
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 14:40

Da vi søgte skrev jeg til kommunen og spurgte dem ad.

Jeg skulle bare skrive en kort beskrivelse og tegne det ind på et kort.

Så kom det i nabohøring og så kom tilladelsen:-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ansøgning
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 15:58

men hvor konkret var den bekrivelse? og skulle man ikke give alternativer?

 

Jeg må hellere ringe til kommunen. Der er sikkert forskel fra kommune til kommune.

 

Men for det er det rart med fif til hvordan det glider nemmest.

 

Jeg er også i tvivl om beplantning. Det giver læ og skygge, men også insekter og løvnedfald på banen. Hvad har i lagt til grund for jeres valg?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores var
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 09:21

ikke specielt konkret.

Vi indtegnede placering på et google kort og skrev bare bane 20x60 med hegn malet i naturfarve, drænet underlag.

Vi ansøgte om lys.

Bor Ringsted kommune.

 

Fik svar fra kommunen at hvis vi fjernede vores ansøgning om lys så ville de sætte den i nabo høring og ellers var det ret sikkert et afslag. Så ny ansøgning uden lys og så gik der de obligatoriske næsten 3 måneder på høring, behandling mm og så fik vi tilladelsen.


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi var lidt
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 09:49

naive/uvidende og etablerede ridebanen i 2006 uden at søge først. Den er uden fast hegn og lys.

 

Vi skulle efterfølgende søge, og efter nabohøring, fik vi "tilgivelse" på betingelse af, at der ikke blev opsat lys (projektører). Jeg bruger den kun i sommerhalvåret, så lys er ikke et must, og den er bare hegnet med tentorpæle og det hvide el-bånd, så hegnet kan fjernes på 20 min.

 

Jeg vil nu ikke anbefale dig at gøre som os. Dog tænker jeg, at det med en kort beskrivelse til kommunen, vil være fint. Du kan være helt sikker på, at de nok skal bede om de nødvendige oplysninger.

 

God arbejdslyst


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke alternativer
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 10:01

skriv så kort som muligt inkl kort over hvor banen ønskes placeret. Så er der mindst folk skal forholde sig til.

 

Vi søgte om banen samtidg med nybygning af stald etc- det kommunen gik mest op i hvad hvor mnage bokse jeg ville lave ( om der var en skjult agenda om rideskole etc der kan kræve tilskud)

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 heller ingen lys her
Forfatter: 
Dato:  06-07-2016 22:20

Vi tegnede også bare ind på et krak kort og skrev at vi ville rette af og sætte hegn.

Vi var blevet advaret om med lyset tiltrods af at naboen aldrig ville kunne se det pga. vores høje træer.

Men vi har ridehal, så har valgt lyset fra.

 

Men kontakt dem og hør af, hvad de vil have af beskrivelse :-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 07:20

Jeg har fået lov til at låne naboens ridehus, men da hesten mister motivationen ret hurtigt i et ridehus, vil jeg gerne kunne ride ude så meget som muligt, så derfor er orienteringslys noget jeg vil forsøge at få tilladelse til.

 

Hvad har i, som har gravet jord af, gjort af jorden? Det er trods alt en del m3. Jeg håber at få lov til at lave en vold rundt om, men kan læse rundt omkring, at der tit ikke gives tilladelse til den type niveau-ændring.

 

Er der nogle af jer som har beplantning op af ridebanen, og som ikke er generet af det (løvnedfald/insekter/etc), eller som i hvert fald mener at fordelene opvejer ulemperne?

Har i høj eller lav beplantning og er det stedsegrøn, løvfældende eller blomsterbuske?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beplantning
Forfatter: 
Dato:  07-07-2016 23:11

har jeg fravalgt, selvom vinder kommer lige ind fra vest. Ligesom jeg heller ikke ville have volde omkring.

Det er rigeligt varmt at ride, så hellere lidt blæst, end insekter og stillestående luft.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fravalg
Forfatter: 
Dato:  08-07-2016 06:15

Nyagergaard

Men hvor har du så gjort af jorden?

for der kommer vel en del.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Nana
Forfatter: 
Dato:  08-07-2016 10:14

Mulden blev først fordelt på ejendommen. Råjorden blev bare jævnet lidt ud ud Der er ikke ret meget niveauforskel. Derefter blev der lagt 2 strenge til dræn (for lidt) og stenmel som bærelag og vasket grus til ridelag.

Den er ikke så god til at tage vandet hurtigt, men er faktisk god at ride på.

Den bliver dog ikke brugt om vinteren og det er kun mig, som bruger den.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores jord
Forfatter: 
Dato:  08-07-2016 11:52

er kørt længere ned af marken som således er blevet en smule højere end før... det gør dog ikke noget. Den er jævnet ud og til sået med ny græs.. vupti - nemt og billigt. Det sværeste var at få jorden til at glide af vognen når våd jord skulle tippes af traktor vogn.


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider