Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hegn, pæle og jordbord
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 13:57

Hvilken størrelse jordbor har i valgt i forhold til pælenes diameter?

 

Vi skal sætte nogle ø12 hjørnepæle, og man kan jo få bor i 125 mm og 150 mm. Pælene er affaset i begge ender, så der bliver ikke noget med at kunne banke dem ned på plads.

 

Jeg tænker at et 125 mm bor bliver lige lovligt snært. Også i forhold til hvis man ikke borer 100% lodret, så er der ingen plads til at justere.

 

Hvad størrelse jordbor har i andre valgt i forhold til pælene størrelse?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har en..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 08:46
På 15 cm til 12 cm pæle og det er bare noget makværk.. Du kan ikke få stampet jorden fast omkring pælen og det betyder at flere af vores står skæve..

Så jeg er klart mest til den mindste af dem du har.. Vi vil anskaffe os en der er 10 cm næste gang og i stedet slå pælen i.. Til gengæld står den så fast..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tilslutter mig
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 13:44

 

100 mm bor, og så slå pælene i.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Støb/grus
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 12:53

Jeg kan ikke huske størrelsen på vores men der var rigelig plads i hullet efter hjærnepælene kom i.

 

Vi har stampet stabilgrus rundt om dem og dem der har det "største" træk har vi støbt lidt beton ned om - de står alle sammen stadig snorelige efter 3 år.


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2014

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 13:56

kan man få dem stå fast med beton og stabilgrus, men når man som mig flytter fold hvert år (har en fast sommerfold i maks 4 år, vinterfolden flyttes hvert år) så ville jeg godt nok være ked af at få fyldt markerne med beton og stabilgrus..

 

Hvis jeg vidste de skulle stå i 20 år var det nok noget andet..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-02-2016 18:26

jeg ville få et hegnsfirma til at komme og banke pælene i, det giver det bedste resultat


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Men vores
Forfatter: 
Dato:  27-02-2016 09:06

Men vores pengetræ er desværre visnet :-P Jeg har spurgt lidt omkring til priser, og når vi passerer de 10.000 kr. så er det alligevel også en slags penge. Oven i de 20 som hegnet allerede har kostet.

 

Så det bliver en gør-det-selv løsning.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hjørnepæle
Forfatter: 
Dato:  27-02-2016 14:44

Vi har 10 cm hjørnepæle og dem har min mand selv banket i med en hjemmelavet pælehammer. Problemet er at få pælene til at stå 100% lige, da de kører skævt hvis de rammer en sten.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kom til
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 19:31

Jeg kom til at bestille en benzindrevet pælehammer ved et uheld :-D Heldigvis er alle pælene bestilt med spids og fas, så de kan bankes i. Så jeg satser på at det kommer til at gå ret så let nu med den nye pælehammer.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider