Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Vores ridehus (Lærketræ)
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 20:20

Endelig er vores ridehus færdigt, og er så begejstret at jeg må dele med jer herinde på HN. Vi har i mange år kørt til ridehus, både om vinteren og sommeren. Selvom vi altid har haft en dejlig ridebane, er vi meget plagede af fluer og bremser, da vi bor ved skov og å. Derudover har vi nu så mange heste at vi ikke kan have alle i én trailer.

Derfor besluttede vi i foråret at bygge eget ridehus. Vi indhentede tilbud fra 3 forskellige entreprenører. I sidste ende blev det en lokal som fik kontrakten.

Vi overvejede kraftigt om det skulle være en almindelig stålhal eller en bygget i træ. Valget faldt på lærketræ, da det for os er vigtigt at ridehuset falder ind i naturen. Desuden kan vi se ridehuset fra en stue, så udseendet betød meget. Ridehuset er bygget ovenpå vores gamle 20x60 ridebane. Selve hallen er 20x40, så vi har en dejlig stor opbevaringsplads bag hallen, som skal bruges til wrap, traktor og båd.

Da den er bygget ovenpå vores eksisterende ridebane, har vi i fremtiden kun mulighed for at ride i hallen. Derfor har vi vægtet luft og lys højt. Vinduerne kan skydes til siden for at skabe gennemtræk, og er placeret i en højde så vi kan se ud når vi rider.

Der er to porte i ridehuset. Én som er stor nok til at en lastbil kan komme ind, og en mindre på 2.5x3 meter. Begge er ledhejseporte, så vi slipper for tunge porte som ikke kan lukke tæt.

 

Billederne er blandende, der er både nogle fra imens byggeriet stod på, og nogle af det endelige resultat. Til sommer bliver udendørsarealerne lavet.

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

32
0
Svar på denne tråd
 
 Wow......
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 22:59

Det ser super lækkert ud Og perfekt at få det færdigt inden vinteren!

 

Hvad har projektet sådan ca. kostet?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 00:24

Wao hvor det ser godt ud.. Stort tillykke med jeres hal :-)

 

Jeg er ret misunderlig på vinduerne, dem kunne jeg godt bruge i min hal - ser godt ud og giver naturligt lys (selfølgelig kun i dagtimerne)..


Opstaldning tilbydes nær Grindsted/Ansager/Agerbæk.

Ridehal og bane på stedet.

For nærmere info tjek min profil eller skriv/ring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehytte
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 08:17

Fantastisk flot ridehus!

 

Tillykke med det

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for jeres kommentarer
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 16:28

Tak, tak, tak :-)

 

projektet har kostet lidt over 1 mio. Vi indhentede tilbud fra 3 forskellige firmaer og valget fra på et lokalt firma.

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot flot flot ridehus!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 16:56

det var da virkeligt et helt fantastisk ridehus!

 

 

sådan et måtte også gerne stå hos mig (y) og da gerne imorgen ;)

 

 

og 1 mio, er da penge, man kan arbejde med, så måske er min drøm om ridehus, ikke helt væk? :D - men først må der noget mere jord til


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkert
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 20:55

Det er da bare en enorm lækker hal. Er det walber bund??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 22:14
Det ser godt nok lækkert ud.

Hilsner

Anja

"Karupsminde"

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 manilla fiber bund
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 20:03

fra Danish Fibers, Varde.

Toplaget er lersand blandet med kunst stof. En skridsikker, fast og alligevel elastisk bund.

 


Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold nu op
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 10:31

hvor er det bare lækkert med lækker på!!

Gid du var min nabo og jeg kunne leje mig ind!!

Sådan en hal kommer straks på min julegave liste!!!

:)

Stort tillykke!


En gang PRE - altid PRE

2
0
Svar på denne tråd
 
 selvbyg eller?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 08:47

Den pris du opgiver er det selvbyg eller har i haft "folk på"?

Kan slet ikke få din flotte flotte hal ud af hovedet.. :)

Har i selv designet eller hvordan?

 


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, og nej -vi har
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 14:16

rådført os med kompetente bygge folk. Alt byggearbejdet- incl spær, tag, sider , barrierer er lavet af vore lokale tømmer. Det eneste vi har lavet selv er maling af træværk udendørs( blanding mellem trætjære, linolie og fungicid), samt maling af barrieren.

 

Vi har selv stået for bunden (- den var lavet til udendørs banen, så den skulle rettes lidt op til vandret), og etablering af nyt toplag.

Vinduer, elhejs porte, bænk integreret i barrieren( opstignings plads) er noget vi har troet på ville være gode løsninger...og det ser ud til at være godt.

 



Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

1
0
Svar på denne tråd
 
 virkelig flot
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 13:11

Hejsa :)

 

Hvor er det bare et virkelig flot og lækkert ridehus, I har lavet..

 

Havde prisen være billigere, såfremt I havde valgt at bruge metal plader i stedet for træ?

Jeg går også at drømmer om at overdække vores ridebane, og havde netop snakket med kæresten om, at der jo kunne laves noget smart med vinduer, så det ville være lækkert at ride i om sommeren. :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækker beklædning!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 20:47

Det ser lækkert ud med lærketræet :-) Ligesom Rosso er jeg også nysgerrig. Hvis man ser udelukkende på beklædningsdelen af projektet, hvordan var økonomien så i at vælge lærketræ fremfor stålplader?

og hvor lang tid skulle det kunne holde, og hvor ofte skal det have lidt kærlighed med penslen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 siberisk lærketræ
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 18:00

Billede

 

er meget holdbart, vi regner med at male på solsiden hvert 3 år, men faktisk ved vi jo ikke helt, hvordan det "opføre sig" i vejr og vind- Vi vil jo også gerne have det ser pænt ud. Vi købte en el sprøjte til at male med og så gik det relativt nemt( mandens projekt).....

Prisen på træ er ca 75.000 dyrere ift metalplader + fungicid og maling. Jeg vil absolut foretrække træ, idet det giver en bedre akustik, isolering, og så er træ jo smukt at se på...Holdbarheden er ligeså lang som metalplader, måske længere .

 


Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 11:26

Fantastisk, tak, dejligt du vil dele jeres erfaringer :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 22:04

Hold nu op en lækker lækker LÆKKER ridehal (y)


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 08:59

Hold op hvor ser det godt ud. Er specielt vild med det store lysindfald. Hvordan har i lavet vinduerne i langsiden?


Thomas Clausen

http://hestewrap.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinduer
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 19:30

er lavet efter bestilling og mål, aluminium ramme med termoglas. Det er en type vinduer man bruger i vinterstuer/altan vindues partier. Fordelen er at de kan skydes hen over hinanden , således at 4 vinduer udgør et sæt, hvor de kan skydes hen over hinanden og dermed kun fylde for et stk glas (1 m)- på den måde kan vi åbne for luftgennemtræk i de lune og varme mdr.

Disse skal ikke males!

Vi nyder det store lys indfald og er ikke generet af sollyset, selvom solen står lavt på denne årstid.


Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ylle og Mette
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 07:23

Hej Grethe, hold da op et flot ridehus i har fået, det ser fuldstændig fantastisk ud :) En lille hilsen fra Ylle og jeg. Ylle har desværre stået stille i ridningen 3 måneder hvor hun har været i kiropraktisk behandling men nu er vi på vej op i fuld træning igen så jeg glæder mig til stævne sæsonen :) Endnu engang tak fordi jeg fik lov at købe hende, hun er verdens bedste hest <3 :) Du må hilse Ragnhild. Venlig hilsen Mette


Mvh. Mette


Smukke Braki hvil i fred:(

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 16:14

åh hvor dejligt med sådan en hilsen, klap den smukke hest fraos, hun er stadig i vores hjerter, og sønnen har det fint i Florida, hvor han er godt på vej i dressurens udfordringer...

Ja vi nyder vores ridehal HVER dag.


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ylle og Mette
Forfatter: 
Dato:  26-01-2015 16:46

Jeg giver hende et kærligt klap fra jer :) Er der nogle steder man kan følge Hidalgo? hvad hedder hans ejer, eller rytter?


Mvh. Mette


Smukke Braki hvil i fred:(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehus af træ
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 15:59

Hej Ragnhild

Håber du har haft glæde af jeres flotte ridehus, som jeg netop så i en gammel "tråd" på hestenettet.

Vi skal i gang med at bygge ridehus og skal netop, som minimum, have den beklædt med træ. Ville du måske dele kontaktoplysningerne på din bygherre.

Mange tak

Med venlig hilsen

Inge Marie Gercke

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar .....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 22:11

Det lyder jo dejligt, - vi fik vores lokale håndværker til at udføre arbejdet og Jens Mikkelsen , fra Sdr. Omme Stark afd til at skafffe div. materialer. Jens ved en masse om ridehaller og han kan anbefales,


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkert
Forfatter: 
Dato:  15-10-2015 18:15

Hold nu op et lækket ridehus wauw siger jeg bare


Truelslund Hundecenter
lille hyggelig hundepension v. Juelsminde
1
0
Svar på denne tråd
 
 ridehus
Forfatter: 
Dato:  16-01-2016 21:17

Tillykke med dit dejlige ridehus!

Var det svært at få byggeilladelse ti det?

- Kan du evt. give nogle gode råd i den retning?

Jeg er meget overrasket over, at det kan gøres for de penge!! DEJLIGT at læse.

Vores ridklub, står for at skal finde nye lokaliteter, og arbejder på idéen om at bygge nyt(både stald og hal), hos en lokal landmand.

Så alle gode råd er velkmne :-)

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 byggetilladelsen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 00:29

Vi talte en del med tek.afd . i vores kommune før vi søgte den endelige tilladelse, idet vi havde "hørt", at det stort set var umuligt at få tilladelse til bygning af ridehus som privat (ingen klub eller større stutteri).Problemet var IKKE kommunen,( som intet havde imod at vi byggede, når vi blot overholdte reglerne ) men naturbeskyttelsen som efter sigende nedlagde "veto"til alt med ridehuse.

I vores tilfælde kom der INGEN indsigelser fra hverken miljø,natur eller andre instanser, så vi kunne bygge.

Om det skyldes vores beliggenhed med mere end 25 km til nærmeste ridehus, eller om andre faktorer spillede ind er uvist, men glade var alle , også dem på kommunen.


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider