Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvilket vandsystem i stalden?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 17:34

Indtil nu har mine heste drukket vand af spand i boksen, men nu har jeg bestilt smeden, til at komme og ligge vand ind. Der skal føres vand rundt og sættes drikkekopper op.

Jeg glæder mig rigtig meget til ikke, at skulle slæbe vandspande mere.

Men jeg behøver lidt hjælp:

Hvilke drikkekoppe kan i anbefale?

Hvordan har i lavet jeres system, så det ikke fryser ved minusgrader?

 

Mine bokse er etablerede, så det er ikke en mulighed at banke gulv op mm. Vandrørene bliver derfor monteret på loftsbjælker og inventar. Min stald er uisoleret.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 20:01
Jeg skal også ha sat vandkopper op og jeg er blevet anbefalet at trække varmekabler langs rørene og så op i bunden af vandkoppen så kan man tænde for strømmen om vinteren så det holdes frostfrit. Det er selvfølgelig kun røret der blir varmet op. Jeg har købt plastik kopper da jeg er nervøs for støbejern hvis de for sparket den i stykker.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varme og cirkulation
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:37

Du skal have både varmekabler og cirkulation for at kunne holde det frostfrit.

 

Hjørnely har nogle specielle frostfri vandkopper til stalden, men de koster over 2000 kroner/stk, så mindre kan vel også gøre det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vandkopper
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 14:00

Hej vi har hvide plastik vandkopper med plast bundprob. Plast bundprob fordi den springer hvis man er uheldig at det skulle fryse ind i stalden. Så skal du trække vandrørene i midten af stalden ikke ved ydervægen. Vores vandrør er har kun varmebændel og isolering på ved døren. Vores stald er ikke specielt isoleret men vores vandkopper fryser sjællent. Når det er meget frost (under -5 grader) så lukker jeg døren når hestene er ude ellers er døren stort set altid åben, mine heste står på træpiller. God fornøjelse med dine vandkopper.


Hej kik på min hjemmeside www.vingegaardhestepension.dk

Sælger også lidt udstyr her inde

Har også dækken vask og ledige bokse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lun stald
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 15:33

Vi har 2 stalde, en forholdsvis lun og en rimeligt kold om vinteren.

 

Den lune har vi sat rør i midten af stalden, og har som rossadur døren åben medmindre det fryser meget. Det er sjældent at vandet fryser, men et sker dog alligevel hver vinter. På de koldeste dag bliver hestene inde for at opvarme stalden.

 

I den anden bliver der kun vandet i kar af samme årsag, der er højt til loftet og når det fryser mere end 2-3 grader så er der is på vandet i alle karrene, så jeg tør ikke tænke på hvad der vil ske med vandrør. Men jeg kender dog flere der har lavet vand i sådanne stalde, og de har ALLE cirkulation på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stalden
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 15:43

Jeg har en stald på 80 kvadratmeter med 4 heste. Den er helt uisoleret og derfor ret kold om vinteren

 

Vi har trukket pexrør men varmekabel om og så isoleringsrør udenpå. På det stykke der går ned til hestene har vi sat nedløbsrør så de ikke kan gnave i isoleringen.

Kopperne er af støbejern og varmekablet er kørt nedenom kopperne så de varmer hjernet op.

 

Mine heste er ude fra 7-21 hver dag - om morgenen når jeg lukker ud tømmer jeg hurtigt vandet ud af koppen og hvis jeg har glemt det kan jeg bare hælde en sjat varmt vand på, så er ventilen klar igen.

 

Det har fungeret uden problemer indtil nu blot med varmekabel


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider