Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Nogen der kender dette hegn?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 21:59

Vi har købt en ejendom, hvor foldene er lavet med nedenstående hegn og clips. Er der nogen der kender det og ved hvor man kan få fat i det? Vi vil nemlig meget gerne have mere af det samme.

 

Billede

Ca. 6 cm bredt mørkegrønt bånd, med 8 ledere.

 

Billede

Plastikclips til at holde båndet.

 

Billede

Samlere med fingerskruer, til afslutning og forbinding af flere bånd.


Mvh

Sune

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender hegnet
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 08:35

da jeg flyttede på min tidligere ejendom, var ridebanen indhegnet med dette hegn, og naboejendommens hegn var også af dette..

 

Det er der ikke mere... trådene er tynde og brænder let over.. og is om vinteren kan godt hænge fast = hegnet hænger og trådene knækker.. så her blev det hurtigt udskiftet med hippolyux ..

det var blot min advarsel.. hvor du kan købe det. Jeg ved ikke om Poda stadig forhandler det, men jeg har set det ved Harald nyborg, og vist også Land og fritid.. men flot ser det ud når de lige er sat op, dog synes jeg ikke levetiden er ret lang..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på med det hegn
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 09:05

Vi har haft det hegn på en fold tidligere, da vi havde en udbryderkonge og mente det hegn kunne holde ham inde. Men nej - det gav bare en kæmpe dyrlægeregning, da han ville igennem hegnet. Dette hegn skar ham op på bringen temmelig dybt, da det ikke sprang.

 

Vores løsning var et rigtig kraftigt el-hegn, som han fik respekt for.

 

Men jeg har set dette hegn ligesom ovennævnte samt ved Miljøfoder.

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et fantastisk hegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:19

Hej Sune

Det er sandsynligvis et "Olli" hegn i er så heldige at have overtaget. Når jeg skriver heldig, så er det fordi det er noget af det bedste jeg har haft fingrene i. Har selv både 40 mm tapen og strømgiver, som har fungeret upåklageligt i over 7 år. Endvidere tilbyder Olli super smarte løsninger som f.eks. "springsikringer" ,som sikrer at tapen løsner sig fra isolatoren ved uheld og blot samles igen. Ikke en skramme på min hest da det skete. Med hensyn til vinterbrug, så kan der da samle sig sne på så bred en tape men her har afstand mellem pælene altså også betydning for om tapen kan strammes tilstrækkeligt. Den grønne tape kan man desuden få i flere bredder. Hegnet er fra Finland og firmaet hedder Farmacomp(farmacomp.fi). Desværre ser det ud til at den forhandler i Hedehusene(4 My Horse) jeg før har handlet hos ikke længere er aktiv, i hvert fald på nettet, men prøv en svensk eller engelsk importør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille rettelse
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 15:28

Firmaet hedder Farmcomp.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider