Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ridebane,hvor meget stenmel
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 21:00

Hjælp.
Jeg skal ha lavet en ridebane og ham der skal lave den synes jeg skal ha 20 cm stenmel og 7 cm kajgrus på ( vil så kun ha 5 cm), men er meget i tvivl med det stenmel for alle steder jeg læser om baner er der kun lagt 10 cm på, men han siger at det ikke er meget og hesten hurtig kan træde igennem det, men det er jo kun meningen at hesten skal træde gennem toplaget og så er stenmelen vel så hård at de ikke kan træde igennem, eller tar jeg fejl??? Fik et kæmpe chok over prisen på levering af alt det stenmel, men vi har også omkring 60 km fra Svebølle.

 


SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 
 10 cm stampet er ok
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 08:21

stenmelen skal stampes så om der er 10 el 20 cm er underordnet. hesten træder som du selv siger kun igennem toplaget som er på 5-7 cm alt efter materialevalg.

 

jeg har 0/4 grus på min bane- kajgrus kender jeg desværre ikke

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stenmel...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 16:02

Jeg har en discountbane, men den er super til mit behov.

 

De første ca. 3 år red jeg faktisk kun i stenmelen, det gik rigtig fint, men jeg er også alene om at bruge den. Efter 2-3 år havde stenmelen så sat sig - helt af sig selv

.

 

Jeg fik derefter ca. 5 cm vasket grus (ophørsudsalg fra grusgrav), og det rider jeg nu i på (vist) 5. år uden efterfyldning.

 

Det som jeg syntes er mere vigtigt er, på hvilken jordtype banen er etableret - er det mager grusjord, som "dræner" naturligt, eller er det fed lerjord, som kræver omhyggelig dræning - (som min egen).

 

Held og lykke med projektet - det er fedt med egen bane


0
0
Svar på denne tråd
 
 ups....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 16:05

fik jo ikke skrevet, at det var ca. 10 cm i gennemsnit (udjævning)...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stenmel
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 17:51

Hvilken størrelse stenmel har i brugt?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider