Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Muslingeskaller levering...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 07:57

Hej alle sammen

Jeg skal have anlagt en ridebane med muslingeskaller som top lag. Jeg har lige snakket med fredsø logistik, en mægtig rar mand i øvrigt. Men han skal have 18.750 kr for at levere til Djursland, hvor banen skal laves. Kender i til andre forhandlere som jeg kunne ringe og høre pris hos?? Det der koster tænker jeg er fragt, er der noget tættere på så fragten bliver billiger???

 

Syntes bare jeg har læst mig frem til at folk har fået leveret til en noget anden pris, men det kan jo så være de har boet tættere på :)

Håber nogen kan være behjælpelig :) på forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhh hvor vildt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 11:55

Er det for et eller to træk?

 

for to år siden fik jeg leveret et træk på midtfyn for 12500,- incl moms.!

 

Den gang søgte vi på nettet og alle veje vedr. muslinger ender ved Fredsø.

 

Hvis andre kender til andre leverandører, er jeg lige med på en lytter.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 12:11

Det er for to læs, men der er så heller ikke så lang fragt som over til dig :) så derfor er det billigere for mig vil jeg tro :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan se hvad du mener...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 14:34

Nu kan jeg godt se hvad du mener Louise når du skriver alle veje føre til fredsø!!! Har lige ringet til en anden stor leverandør, eller det skriver de på deres hjemmeside, og der får man bare udleveret nr på fredsø!!! Hmm er de mon ene forhandler af dette produkt!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 14:59

de er... så de kan ene og alene sætte priserne.

 

Jeg vil så lige sige at jeg er MEGA glad for min muslingebane.

Den var anlagt da vi overtog ejendommen.

den har fra den blev anlagt i 2006 kun fået muslinger, da vi overtog i 2011 kunne vi ikke skaffe muslinger og da den var meget slidt fik den ca 5 cm sand. i 2012 fik den så et træk muslinger.

Jeg synes det fungerer rigtig godt, og jeg er ved at spare sammen til et træk muslinger igen.

 

Derfor er jeg glad for at den pris du nævner er for to træk ellers ville der gå for lang tid inden jeg har pengene til det :-)


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 19:25

forskel på massefylde og pris, om det er hele muslingeskaller eller knuste.....

 

Der er et sted i nordjylland, hvor man selv kan afhente blåmuslingeskaller. Der kunne man så hyre en vognmand til afhentning af skallerne. Men jeg ved ikke, om det er billigere end Fredsø?


Cirkelinemus :-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 har du nr...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 08:30

har du firma navn eller tlf. nr på dem hvor man selv kan hente skallerne.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 har også prøvet at søge...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 12:46

Hej Cirkelinemus, ja jeg er godt klar over det med massefylden, mend fordelen ved at starte banen op med hene skaller, er at den kommer til at dræne bedre, og det dermed kun er toppen der bliver knust når maskinerne køre over banen et par gange til slut. Det er den anbefaling jeg fik af ham fra fredsø, som har lidt forstand på det med anlægning af baner :)

han sagde så at når jeg om 5-6 år skulle have fyldt lidt på toppen igen, så skulle jeg bestille de knuste...

 

men jeg har prøvet at søge frem til det sted i nordjylland du skriver om, men kan ikke finde noget sted der sælger muslingeskaller.

 

til infor kan jeg sige at jeg har fundet en vognmand som kan gøre det noget billigere, ja jeg spare faktisk næsten momsen sammenlignet med fredsø, det hedder bent laugesen A/S mener jeg :)

 

men syntes stadig 16.250 er mange penge :) ja ja jeg er godt klar over at ting ikke er gratis, men når man tager i betragtningen at skallerne er et affaldsprodukt, så syntes jeg det er mange penge :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 16:30

kopiere ind i denne her tekstbox - hvorfor nu ikke det?

 

Nå jeg googler kommer

www.bejstrup.dk/muslingeskaller

 

Der står, man selv kan afhente...


Cirkelinemus :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ok dem....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 19:14

Nå det var dem du mente :) dem har jeg haft fat i, og der får man udleveret et andet Tlf nr, som de beder en om at ringe til, og ja det er Tlf nr på fredsø ;) smart!!! Så der er jeg lige vidt, medmindre man kan finde en fragtmand der vil fragte det billigere :) for tror det bliver et lidt langtrukkent projekt med en trailer :P men har da fundet en hvor jeg spare lidt :) og lidt har også ret i de her størrelser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen da
Forfatter: 
Dato:  28-03-2014 20:52

hvor morsomt .

 

Men jeg kan nu også kun anbefale Fredsø. Har selv fået leveret af ham, og jeg kan ikke klage over service.

 

Jeg gik ikke videre med de andre, for jeg blev også hurtigt lidt træt i hovedet af at tænke på antal ture med trailer.

 

Men hvis svigerfar har en trækker og trailer, var de måske en løsning.


Cirkelinemus :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 muslingskæller
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 15:14

hej læser lige denne tråd .

blander i nogle i de skæller eller bliver de bare knust ? og ved nogle om der evt skulle være et sted på sjælland hvor de sælger dem ??


skønhed kommer til i betragterens øjne

0
0
Svar på denne tråd
 
 skaller....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 13:16

Hejsa.

 

Såvidt jeg ved, er det kun noget oppe i jylland, at de fisker muslingeskaller...

Vi har betalt 12.500 kr 100 m3, et læs, til fyn...

 

Vores bane har 5-6 cm specielsand, med en lille smule ler i, og så to læs skaller... og den er nu super at ride i.. vi prøvede først med et læs, men det er bare ikke nok, desværre.. så vi måtte bestille et læs mere.

 

Der er dog ofte ventetid hos Fredsø på at få skaller, så det er noget med at ringe i god tid.. de fiskede op i slutningen af oktober, og der havde vi været skrevet op i flere måneder :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider