Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Pottetræning for heste
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 14:17

 

Nogen der har nogen erfaring med at få hestene til at begrænse det område, som de bruger til at gøde på.

 

Jeg har ikke så meget jord og det meste er efterhånden indrettet til vandrefolde, som fungerer ganske godt.

 

Jeg kan dog se at de områder, som de bruger til 'toilet' bliver større og større.

 

Har set på video med paddock paradise hvordan man kan lægge sand, som hestene så bruger. Imidlertid var omgivelserne beton, så det er jo klart at de foretrækker det så.

 

Har dog overvejet at smide nogle sandbunker og så være lidt ihærdig med at fjerne de klatter, som falder ved siden af.

 

Men er det vejen frem eller er der nogen, der har andre fif?

 

Eller er det bare ud med trillebøren med passende mellemrum?

 

det er jo noget nemmere at samle op fra en sandbunke end fra græs, som oven i købet gror ganske godt i de områder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 15:27

En plæneklipper/havetraktor kan begrænse toiletterne, hvis du slår dem.

 

Sand tror jeg ikke ret meget på, det vil de bruge til at rulle sig i og benytte græsset som toilet.

Smider jeg hø eller halm på folden, så er det helt sikkert de både skider og tisser i det.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskel på heste
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 07:34

Min generel erfaring er at de fortrækker de samme steder (ligesom med hunde), men når "toilettet" er fyldt finder de andre steder. Så det er toilettet du skal holde fri for gødning. Lugten er der stadig, så de fortsætte med at gøde samme sted. Men jeg har også erfaret, at dette gælder ikke for alle heste. Det er især når der kommer nye ind i flokken, at det går galt. Men det plejer at rette sig til efter et stykke tid.

 

Jeg har selv overvejet om man kan lære dem at gøde bestemte steder ligesom jeg har hjort det med mine hunde. Jeg tænker det kan gøres med klikkertræning, men det tager nok pænt langt tid, og den har jeg ikke rigtig til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for indput
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 06:59

Tja, så må jeg nok være lidt mere aktiv med at rydde områderne oftere, så det ikke spreder sig for meget. Jeg har nok været lidt for doven dér.

 

Synes dog det er utroligt at de skal have så mange 'toiletter'

 

Klikkertræning til formålet har du nok ret i vil kræve temmelig meget tid og tålmodighed og med tre heste, så....

 

Tror nu alligevel jeg vil forsøge med sand på et af deres favoritsteder, hvor jeg så lægger noget gødning for at 'lokke' og for at forhindre at de bruger det til daseplads. Det er unægtelig noget nemmere at rense.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider