Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 ? om muslingeskaller
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 19:21

Hej.

Er der nogen her der ved hvor man køber muslingeskaller til ridebane henne ?

Kan ikke finde det nogen steder og vil meget gerne have det på sammen med grus.


Håber nogen kan hjælpe.,


KH Jeannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 19:40

Jeg søgte på google og fandt et link her til siden. ha ha.


www.heste-nettet.dk/brevkasse/5/62/


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv her...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 20:04

www.staldwestsite.dk/

Han laver vist ridebaner,ridehusbunde mm.

Hilsen

Tina


Den der ikke laver fejl, laver sjældent noget....
0
0
Svar på denne tråd
 
 ring til din lokale vognmand
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 20:22

han kan helt sikkert skaffe det.

Vi er netop ved at få lagt muslingeskaller på vores ridebane..

Glæder mig til den er klar...


Mange hilsner Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 ellers
Forfatter: 
Dato:  30-01-2006 21:00
prøv hos fredsø vognmandsforretning på mors -de kører med muslinger
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad koster de`?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 11:14

altså muslingeskaller??


da vi flyttede hertil ville vi ha sådanne lagt på vores bane, pga lerjord,men det var bare så dyrt!


så vil gerne høre lidt om priser og hvor stor banen i fik lagt på er.



venligst anne w


Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bor
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 17:28

i Kibæk og skal give 2500 plus moms pr træk. Har netop bestilt 2-3 læs, og der er 6 mdr. ventetid...

De har også en hjemmeside -bare googl på Fredsø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vær opmærksom på lugt generne!
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 18:54

Hej


Jeg har tidligere købt 3 træk muslingeskaller hos Fredsø, og jeg havde ikke spekuleret på at disse skaller kommer direkte fra muslingefabrikkens affaldscontainer. Så sammen med skallerne er der masser af døde muslinger og søstjerner, og alt dette skal rådne op eller fortæres af spyfluernes maddiker, før end den fæle lugt forsvinder. Det tog ca. en måned, før end den værste lugt var væk fra min ridebane. Nu skal det lige tilføjes, at vi bor i en lille landsby og vi fik leveringen i efteråret, hvor disen først lettede sent på formiddagen. Sikke en hørm!


Desuden da ventede jeg også ca. 6 mdr. på leveringen af skallerne, og efter talrige telefonopkald for at aftale et præcist leveringstidspunkt, da lå der alligevel et helt træk rådne skaller i vores indkørsel dagen før det aftalte leveringstidspunkt. Den ildestinkende kæmpestak lå faktisk også kun 5 m fra vores naboes fordør, så det var jeg bestemt ikke stolt af. Der blev dog af talt en kompensation med Fredsø for denne missere, men det gav os meget ekstra arbejde.


Aflæsningen skulle være på modsatte side af vors ejendom, direkte på ridebanen. Næste dag kom så de sidste 2 træk skaller, og da måtte vi igang med en størrere overtalelse, for at få chaufførene til at køre de temmelig stor vogne direkte ind på ridebanen, og ikke bare levere de resterende 100m2 ved vejsiden. Men den ene chauffør var nu heldigvis vaks. Han drønede lige bilerne ind over marken, og så var der læsset af. På det tidspunkt, da orkede vi bare ikke flere besværligheder. Der var jo stadig 50m2 skaller i indkørslen, som skulle flyttes og rives op efter.


Jeg synes lige, at I skulle have min historie, så I kunne være forberedte på hvad der kan ske, når man betiller muslingeskaller!


God fornøjelse!


Mvh Helle


SeletøjsSalg - Seriøs og kvalificeret vejledning i køreudstyr. Speciale i små størrelser både inden for kørsel og andet shetlænder udstyr. Tlf.: 86 46 60 93.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 16:15
ja det lugter -af penge. Jeg har afleveret pakker på fabrikkerne hvor muslingerne "laves",- og tro mig, det lugter mere end skallerne. Vil se om ikke jeg kan få dem i efteråret, når naboen alligevel skal køre gylle ud
0
0
Svar på denne tråd
 
 det kommer an på hvor du bor
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 17:12
Jeg bor på falster og skulle give 8000 pr læs. og skulle bruge min. 4 læs, så det er ikke billigt når man bor langt væk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tid på året
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 19:52

Ang. leveringstiden på skaller, så kommer det helt an på hvornår på året man bestiller dem. Der er nemlig forskel på hvornår muslingebrugene høster muslingerne. Så i de måneder hvor de ikke høster muslinger er der ikke så mange skaller. Derfor den lange ventetid.

Og så lige et lille tip til jer der skal have muslingeskaller. Sørg for at bestille dem som er knust. For det første får i meget mere for pengene, da man betaler efter volum og ikke efter vægt. Dernæst er det som om de ikke lugter så længe.

Venlig hilsen

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ved at få...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 08:59

... dem lige NU!!!


Det er helt vildt fedt, og jeg kan næsten ikke få armene ned, så glad er jeg .


Jeg bestilt dem i august, og jeg skal give små 2000,- pr læs + moms. Jeg har bestilt 3 læs, og det ser ud til at det bliver perfekt lag til en 20x40 ridebane!


Ja, jeg er jublende glad, da jeg ikke har redet siden oktober, da min bane har været et stort mudderhul!


Jeg har bestilt dem ved Bent Laugesen tlf 75881388. De fortalte mig da jeg bestilte dem, at der var lang leverings tid, så jeg viste det dengang. Så jeg har intet at udsætte på deres service. De har indtil vidre gjort som aftalt, læsset af der hvor jeg havde gjort plads til dem (og sat et stort skilt).

Så intet at udsætte der.


Det er rigtigt at det er lidt ulækkert med alle de døde søstjerner (i mange dele) , men jeg er sikker på at det nok skal blive godt!



MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  18-03-2006 08:45

bestilt 3 læs muslingeskaller, men fik kun 2 læs!! De "første" to læs kom i december og fik at vide, at det sidste læs ville komme i marts 2005. Jeg havde ellers fået lovning på alle skallerne i september.


Men de er aldrig kommet med det sidste læs eller ringet - og jeg har fået lagt de to andre læs på - dvs. flyttet dem fra hvor de blev læsset af ned til banen - og gider ærlig talt ikke til at rode med det igen, så det må forblive glemt


Banen fungerer egentlig fint nok som den er - men er måske en smule glat, når det har regnet, så gruset under skallerne skrider ovenpå jorden...


Trine

www.paarupgaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider