Hej
Jeg har tidligere købt 3 træk muslingeskaller hos Fredsø, og jeg havde ikke spekuleret på at disse skaller kommer direkte fra muslingefabrikkens affaldscontainer. Så sammen med skallerne er der masser af døde muslinger og søstjerner, og alt dette skal rådne op eller fortæres af spyfluernes maddiker, før end den fæle lugt forsvinder. Det tog ca. en måned, før end den værste lugt var væk fra min ridebane. Nu skal det lige tilføjes, at vi bor i en lille landsby og vi fik leveringen i efteråret, hvor disen først lettede sent på formiddagen. Sikke en hørm!
Desuden da ventede jeg også ca. 6 mdr. på leveringen af skallerne, og efter talrige telefonopkald for at aftale et præcist leveringstidspunkt, da lå der alligevel et helt træk rådne skaller i vores indkørsel dagen før det aftalte leveringstidspunkt. Den ildestinkende kæmpestak lå faktisk også kun 5 m fra vores naboes fordør, så det var jeg bestemt ikke stolt af. Der blev dog af talt en kompensation med Fredsø for denne missere, men det gav os meget ekstra arbejde.
Aflæsningen skulle være på modsatte side af vors ejendom, direkte på ridebanen. Næste dag kom så de sidste 2 træk skaller, og da måtte vi igang med en størrere overtalelse, for at få chaufførene til at køre de temmelig stor vogne direkte ind på ridebanen, og ikke bare levere de resterende 100m2 ved vejsiden. Men den ene chauffør var nu heldigvis vaks. Han drønede lige bilerne ind over marken, og så var der læsset af. På det tidspunkt, da orkede vi bare ikke flere besværligheder. Der var jo stadig 50m2 skaller i indkørslen, som skulle flyttes og rives op efter.
Jeg synes lige, at I skulle have min historie, så I kunne være forberedte på hvad der kan ske, når man betiller muslingeskaller!
God fornøjelse!
Mvh Helle