Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Starte uden for konkurance?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 13:12

Det er sådan at jeg har fået en nerve sygdom, som ingen endnu ved hvad er, hvad den er foresaget af oghvad den vide betydning vil få for mig.


jeg kan derfor ikke lave en ordenlig nedsidning længere (har ikke kunne i lang tid, og havde troet det var mig der pludselig ikke kunne ride hest mere, men har fundet ud af det skyldes mine nerver)


jeg har startet utalilgestævner, og elsker det, det er selvfølgelig slut nu.


Men jeg har trænet og trænet, og er ganske dygtig til dressur, alle øvelser osv i let ridning.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at kommeud til et lille stævne, men vil jo blive disket da jeg kun kan i letridning.


men er det mon muligt at få lov at starte uden for konkurance i letridning?

Jeg kunne såmen nok klare mig rigtig godt også i de højere klasser efter hånden, men altså kun i letridning.


Jeg ved godt at ved at starte uden for konkurance, ja så er det uden for konkurance, og det gør heller ikke noget, jeg vil bare gerne være med, uden at blive disket med det samme jeg sætter i trav.



Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Billig Bil Sælges www.bilgalleri.dk/html...rID=144467
Nu med hjemme side.......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 14:29

Du typisk godt få lov til. Du skal spørge stævneledelsen, der hvor du vil melde til. og så har de afgørelsen..




Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 dispensation
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 13:40

Hej - mener faktisk du kan søge dispentation (staves??) og derved deltage i stævnerne..


er helt ikke inde i det men jeg har en handicappet pige der rider hos mig og hun søger bare om at få lov at bruge andre hjælpemidler osv for at gennemføre..


og jeg undersøgte det engang da jeg ikke sidder helt rigtigt i sadlen grundet en opr. og der fik jeg samme svar.


mener hun skal søge om det ved tilmelding til stævnet men prøv at høre hos dansk rideforbund...de er rigtig søde og behjælpelige ..


held og lykke...





Opstaldning, parter og undervisning tilbydes v. Randers

skriv for nærmere..

0
0
Svar på denne tråd
 
 man må ikke
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 10:39

starte UFK hvis man er startberettiget i klassen, men du kan måske få en dispensation fra DRF hvis du søger.



0
0
Svar på denne tråd
 
 handicapstævner?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 22:21

hej, til alle klubstævner tillader de at du rider uden for konkurrence, men du kan jo så ikke få placering, kun ride for træningens skyld...men har du overvejet handicap stævner? der kan man få dispensation... Håber du finder ud af det...


0
0
Svar på denne tråd
 
 sålænge
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 14:08

du har en læge erklaring på din sygedom og ansøge om det til stævneudbyderen, så kan de tage stilling til det, om du kan være med i konkurrancen.


men jeg mener et 100 % at uanset hvad du fejler om du har åndsvag hest der altid laver ballade til stævner kan man få lov ´til at starte udenfor konkurrance, men man kan til tider få lov at være med i konkurrance alligevel, hvis man har dokumentation for sin lidelse/ manglende evne.


Prøv at spørge ad til dansk ride forbund og de enkelte stævne arrangesør


bare klø på jeg synes du sej uanset hvad. der er nok alligevel nogen der har ondt i røven over det, men lad det være deres problem. folk er ikke altid lige flinke hinanden.


held og lykke med det


Rigtige hestepiger kender ikke til slid og slæb det hele er ren fornøjelse (hvem vil iøvrigt med på skovtur i beder malling området (8330/8340). vi er rigtige søde tarino og jeg og er altid med på sj

0
0
Svar på denne tråd
 
 reglementet
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 15:21

Hej


Iflg Dansk rideforbunds reglement, alm bestemmelser punkt 125

må man ikke starte uden for konkurrence hvis man er startberretiget i klassen.


Dette gælder også ved D-stævner.


Men måske har du mulighed for at søge dispensation hos DRF?


mvh


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 undersøgt
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 13:54

jeg har nu undersøgt sagen ved DRF.

og jeg er nu igang med at søge en handicap dispentation.


Lidt underligt for jeg føler mig jo ikke handicappet kun lidt hemmet.


jeg har været sygemældt i et år nu, i mens spechalisterne slås om en specifik direknose.


jeg er nu begyndt at tæne meget med nedsidning, også slev om ledene hyler, piver og gør ondt som om jeg var 80.

men dælme jeg VIL.


de mente ved DRF at der var gode muligheder for at jeg kunne få en dispentation, jeg mangler nu kun at få en test hvor de måler min muslek styrke, og så er det spændene hvad den siger.


jeg vil SÅ gerne starte et stævne, bare et lille bitte et i dressur på min hest, når det nu er hans stærke side.


det er dejligt at være med som tilskuer når min veninde tager ham med til stævner, men jeg kun ikke lade være med at ønske at jeg selv kunne, også selv om jeg ikke kan være med i selve kunkurancen.

bar edet at være med ville være rigtig dejligt.




Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?


Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster.


Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider