Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Opstaldning i rideklub/hjælp i weekender
Forfatter: 
Dato:  12-03-2016 03:09
Hvor meget tvunget arbejde er med i opstalningen hos jer i rideklubber.?
Jeg tænker på hvem der passer rideskolens heste og opstaldernes i weekender og på helligdage. Får i penge for weekender hvor i fodre eller hører det med at man skal tage en weekend når man er opstaldet på stedet .? Kunne godt bruge nogen svar da det for tiden er mange meninger om det i min rideklub.
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2016 16:03

Der er ikke rideklub/rideskole på mit opstaldningssted, så jeg ved ikke, om du kan bruge mit svar til noget.

 

Vi har weekendturnus med udluk/indluk og man har en vagt - enten udluk eller indluk - ca. hver 3.-4. måned. Det er slet intet besvær, synes jeg, og vi er gode til at bytte med hinanden, hvis det ikke lige passer. Der er mange, der bor tæt på stalden og så er vi nogle stykker, der bor længere væk, og dem der bor tæt på stalden er flinke til at byde sig til hvis man har brug for hjælp. Så det kører helt uden problemer. Fodring klarer opstaldningsstedet.

Vi står på selvpas, så udmugning og afvejning af wrap/hø er i forvejen eget ansvar.

 

Tidligere har jeg stået opstaldet på rideklub, hvor man intet skulle selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2016 12:50

Jeg har godtnok ikke hest længere, men den rideskole jeg kommer på, køre med fuld pas. Hvis man har favalgt ud/indlukning i opstaldningen, så skal man sørge for egen hest, men der er ingen tvungne vagter.

Nogle opstaldere er "ansat" som weekend vagter, hvor de sørge for hele stalden - men det er ikke noget man skal, og det aflønnes.

 

Jeg har for en del år siden stået på en anden rideskole, hvor vi skulle have foder/weekendvagter ind i mellem. Jeg tror ikke, der er nogen regler - det er op til de enkelte klubber at finde ud af hvordan man indretter sig. Men oftest er det lidt dyrere at stå steder hvor du intet skal lave selv, i forhold til steder hvor man skal have vagter.


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider