Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Kan dette virkelig være rigtigt???
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 01:11

Min datter har netop i weekenden deltaget i Distriktsstævne i Djurslands Rideklub, hvor distriktsmesterskaberne for distrikt 12 skulle afholdes.


Min 11 årige datter var tilmeldt på sine to kat. 3 ponyer i distriktsmesterskabet i dressur for kat. 3. som går i LA1. Desværre var hun eneste tilmeldte, og vi var derfor spændte på om det blev til noget. Min datter var meget opsat på at ride det, da hun sidste år uretmæssigt blev nægtet start pga. manglende kvalifikationskrav (der var ingen kvalifikationskrav i proportionerne og ingen gyldige fællesbestemmelser, som vi fejlagtigt blev oplyst om af TD)


Men i år skulle det så være - troede vi - særligt da klassen fortsat figurerede på DRF-live helt indtil (og nu også efter) klassens afvikling, og da vi ikke blev kontaktet ang. evt. aflysning og det heller ikke var nævnt under vigtige oplysninger til rytterne.

Der findes en regel om at der skulle være mindst tre forskellige ryttere for at det kunne gennemføres, og derfor henvendte jeg mig i sekretariatet om lørdagen, for at høre om det blev til noget. I modsat fald kunne vi måske nå at efteranmelde i distrikt 11-13 som afholdt deres mesterskaber samtidig. Beskeden i sekretariatet lød, at det var godkendt af distriktsbestyrelsen, og derfor blev mesterskabet gennemført om søndagen som planlagt, uagtet at der kun var en rytter på to ponyer. Derefter snakkede vi rent praktisk om der evt. kunne indlægges en lille pause, så hun kunne nå at varme pony nr. to op indimellem. Dette skulle aftales med dommerne dagen efter. Da vi på tilmeldingen havde ytret ønske om hvilken pony der skulle starte først, blev der ikke trukket lod om startorden, idet der kun var min datter?

Næste dag ved ankomst forhører vi os igen om, hvorvidt de har aftalt med dommerne at der kunne indlægges en opvarmningspause og de får et tlf. nr. så de kan få fat i os når dommerne kommer. Min datter opvarmer sin ene pony til en klasse før mesterskabet, da tlf. ringer og jeg bliver kaldt i sekretariatet. Klokken er da 1130 og mesterskabet skulle begynde kl. 1300. I sekretariatet bliver jeg informeret af TD om at mesterskabet er aflyst pga. ovenstående regel om antal ryttere. Denne aflysning kommer altså kun 1½ time inden klassens start, selvom TD har haft lige siden anmeldelsesfristens udløb til at granske regler.

Da jeg påpeger at mesterskabet sidste år blev gennemført med kun to startende ryttere og at det i øvrigt er blevet godkendt af distriktsbestyrelsen, siger anden personale (TD???) at min datter ville blive idømt bøde og karantæne, såfremt hun startede det alligevel, da hun ikke må starte to ponyer i finalen??? Dette kan jeg simpelthen ikke finde belæg for i nogle reglementer når det gælder distriktsmesterskab. Ingen i sekretariatet kunne på noget tidspunkt vise mig hvor de pågældende regler stod i reglementet, bortset fra den, vi var opmærksomme på fra start. Men der var ikke noget at diskutere "for det stod i reglementet".


Jeg har ved nærmere granskning af reglementet fundet en regel, hvor distriktsbestyrelsen kan vælge at gennemføre sådan en klasse, dog uden at den er pointgivende. Dette ville langt være at foretrække, når man kun er 11 år og et vinderdækken betyder meget mere end ponyens point.


Min datter er naturligvis fuldstændig knust, da hun har set frem til dette lige siden sidste år. Hun blev i stedet tilbudt at starte en alm. LA1, hvilket hun tog imod. Her var min holdning, at hun kun skulle starte den, såfremt den blev bedømt af tre dommere ligesom mesterskabet. Dette ville hverken dommer C eller TD høre tale om, da "man ikke havde tre dommere på i en LA1 og det kunne systemet ikke klare". Jeg kan nu ikke se at der nogen steder er begrænsninger for antallet af dommere, kun at der er krav! Enden på det blev at hun valgte at ride den LA1 for een dommer, og nu figurerer ponyerne så på DRF-live med hhv. 21,.. og 19,.. %, da de kun er registreret for 1/3 af procenterne. Hvor flot er det lige???! Og hvad med det system som ikke kunne klare en LA1 med tre dommere???!


Grundet mesterskabernes sene afholdelse og TD's alt for sene aflysning, er min datter nu udelukket fra at deltage i noget distriktsmesterskab i år. Til næste år kan hun meget vel være vokset fra sine ponyer, så det er jo slet ikke sikkert at hun nogensinde får chancen igen. Så til dommerens kommentar om hvorfor man har så travlt med at børnene skal nå det hele på så kort tid - ja så varer ponytiden jo ikke evigt, og det betyder uendeligt meget for en pige på 11 år.


Øv for en oplevelse, siger jeg bare


Tak fordi du læste med så langt og kommenter gerne.


Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 for og imod.
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:24

hmm, rigtig dårlig service og information fra sekretariat + TD-er. Det mindste man kan gøre er at være klar i spyttet og give ordentlig besked.

Jeg synes det er dårligt at i ikke får ordentlig besked dagen før så i kunne have meldt i det andet distrikt.


På den anden side kan jeg ikke se det fede i at ride mesterskab mod sig selv, det kan godt være man får et dækken men det dækken er jo reelt set ikke noget værd det viser bare man kan gennemfører en LA1, og viser intet om at man er god eller har vundet noget...

Hvis man vil vinde skal der være nogle at vinde over, synes jeg. Ellers ligner det lidt trofæ jagt...


OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bjørnhøj:
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 08:42

Det kan du have helt ret i. Det er da ikke særlig fedt at ride mod sig selv, men nu er det jo ikke min datters skyld at der ikke er flere tilmeldte, og man må jo sige at hun har gjort sit til at det skulle blive til noget, ved at tilmelde begge hendes egne ponyer. Den ene skulle endda kvalificere sig inden, dvs. om lørdagen, så helt spændingsforladt var det ikke...

Hvis distriktet havde afholdt mesterskabet noget tidligere på året, evt. i en lavere sværhedsgrad og ikke så tæt på DM hvor alle sparer de bedste ponyer, havde der sandsynligvis været flere tilmeldte (der er kun en sværhedsgrad til forskel på distriktsmesterskabet i D 12 og DM for kat 3.) Og havde hun da tabt til en bedre ekvipage, så var det jo bare det. Men nu var det jo ikke tilfældet, og for en 11 årig betyder præmier da en hel masse


Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er nok for sent at gøre meget nu
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 12:04

men pointene skal da rettes. der tager du bare kontakt til rideforbundet og forklarer dem sagen. Jeg ville have lyst til at klage over sekretariatets håndtering af sagen. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes og hvad man gerne ville have ud af det.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 For dårligt .......
Forfatter: 
Dato:  24-08-2011 13:40

Man kan blive så frustereret over sådan en behandling - det er for dårligt.


Der plejer dog at være en regelsæt på distriktets hjemmeside med antal ponyer man må starte i et mesterskab samt minimum antal starter for at gennemføre klassen - når mesterskabet er et distriktsmesterskab - altså finale uden indledende runde ,hvor man skal ride sig i finalenklassen dagen efter - må man kun starte én pony . Det står i DRF dressurreglementet .


Det er æreligt at der ikke er flere kat. 3 ponyer - jeg ved 11-13 osaå havde problemer med tilmeldinger da de skulle bruge 5 ekvipager for at gennemføre klassen men valgte alligevel at gennemføre mesterskabet men 3 .


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglementet
Forfatter: 
Dato:  26-08-2011 12:24

er gennemlæst fra ende til anden. Reglen i dressureglementet omfatter DM og ikke distriktsmesterskaber. Til DM må man nemlig kun starte en pony i finalen. Der må man dog starte en pony i hver kategori, modsat distriktsmesterskabet i D. 12 hvor rytteren kun må starte i een ponykategori. Der er ingen begrænsninger på antal ponyer bortset fra rytterens ydeevne (to ponyer).


Distriktsmesterskaber afholdes efter distriktbestyrelsens bestemmelser og som skrevet var klassen blevet godkendt af dem, uagtet at der kun var, og hele tiden kun havde været, min datter tilmeldt.


Sagen er nu indklaget til Rideforbundet...



Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er jeg
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 21:10

bange for at det står i reglementet under fællesbestemmelser .


FÆLLESBESTEMMELSER sider 77 - 80 .

§92 Distriktsmesterskaber


1.5. Lodtrækning om startorden finder sted efter arrangørens anvisning dagen
før klassens start, hvor rytterne skal have mulighed for selv at trække deres
startnummer.


1.9. I individuelle ponymesterskaber skal hver kategori afvikles for sig uanset

antal anmeldte ekvipager.

Der skal være mindst 3 forskellige startende ryttere, for at mesterskabet

kan afholdes. Distrikterne kan fastsætte en højere mindstegrænse for

antallet af startende.


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kay ♥rawa♥ :
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 01:27

Yeps, det gør det nemlig. Men måske har du ikke læst det hele???

Sidste år blev mesterskabet afholdt med kun to ekvipager og vi var derfor i tvivl, og spurgte i sekretariatet om lørdagen, da klassen fortsat figurerede på infosport som distriktsmesterskab. Havde beskeden så lydt, at det desværre var aflyst, var det jo så bare det, og vi var kørt til Viborg til deres mesterskab om søndagen i stedet.

Men vi fik jo besked på at mesterskabet var godkendt af distriktsbestyrelsen og derfor blev gennemført, uanset at der kun var, og hele tiden kun havde været, min datter tilmeldt med hendes to ponyer. I denne forventning kører vi igen de 65 km til Grenå om søndagen, kun for at få at vide 1½ time før, at det bliver aflyst... Det må bare ikke kunne ske





Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 underligt
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 18:21

og jo jeg har faktisk læst det hele ... det undrer mig bare at du holder det op mod det som skete sidste år frem for det som står i reglementet ?


Afholdte de et mesterskab med 2 ryttere sidste år eller en rytter på to ponyer ? Der er forskel ! Valgte de at afvikle klassen sidste år pga frameldinger og var lodtrækningen allerede udtrukket ?

Jeg synes det er forkert og at i har fået en rigtig skidt behandling men alligevel tror jeg DRF vælger at henvise til deres paragraffer .....

Min datter har engang startet en klasse hvor der var tilmeldt 5 ryttere. Da vi kørte hjemmefra blev vi ringet op af en veninde / dressurdommer som fortalte at 3 ekvipager var frameldt og klassen nok skulle aflyses men da vi var kørt bestemte de sig for at klassen skulle afvikles alligevel.

Da vi endelig ankom til stævnepladsen dukkede den sidste rytter ikke op ... så måtte min datter ride til bedømmelse - få en rød sløjfe og dotering med ikke point for klassen.det var hverken det vi kom for eller havde brug for !



www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 20:58

også oplevet det samme som jer, og det er jo rigtig surt, men bare ærgeligt. Sådan er det...


Her er der tale om en MESTERSKABSKLASSE som bliver afholdt som et af de sidste distriktsmesterskaber i år. Der har ikke været nogen frameldinger (heller ikke sidste år, hvor der var to ryttere) og distriktsbestyrelsen/TD har haft over 14 DAGE siden anmeldelsesfristens udløb, til at grunde over hvordan de skulle forholde sig hvis der ikke kom flere tilmeldinger.

Ville de aflyse, skulle dette da senest være meddelt ved lodtrækningstidspunktet (middagstid lørdag, hvor vi var til stede), da man vel her må formode at have modtaget evt. efteranmeldelser.

Så havde min datter måske haft chancen for at deltage i distrikt 11/13 i stedet.



Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skod ............
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 14:29

virkelig under al kritik.


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen tillid
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 14:33

Jeg har igennem årene mistet ALT for både DRF og deres TD'ere. De ting vi har oplevet, går simpelthen ud over alt, hvad man kan forestille sig. Formålet med DRF er jo netop, at man sikrer, at alting går, som det skal, men hvad stiller menigmand op, når det er DRF der laver balladen? Min opfattelse er helt klart, at der sidder en hulens masse inkompetente mennesker og sover, i stedet for at passe deres arbejde. Det har både sekretariat og TD'er også helt bestemt gjort i TSs tilfælde, for det giver da sig selv at et distriktmesterskab ikke kan afholdes med kun en rytter som deltager. De har ikke haft styr på tingene, og de har ikke meldt klart ud. At de så truer med at give RYTTEREN en bøde for DERES fejl, det er jo bare tåbeligt!


Nå, men I skal altså lige høre om de to hændelser, jeg har været ude for i år. Nu er det heldigvis ikke mig selv, det er gået ud over, da jeg kun har været med som hjælper. Min søster og svorger har startet DRF Visio Care cup på fyn i maj måned. De blev placeret som nr. 3, og ville derfor gerne give det et forsøg mere, for at se om de kunne vinde en kvalifikationsrunde og dermed komme med til finalen senere på året. Min søster melder derfor samme hold til en runde i vestjylland, og hun ringer og spørger hos DRF om det er ok at de tilmelder holdet en anden runde også, da der ikke står noget om den slags i reglerne. Svaret bliver, at der ikke står noget om start i flere runder i reglerne, så det må de gerne. Hun laver dette ekstra-tjek af, om det er ok, fordi vi ved at der de tidligere år har været en regel om, at man kun måtte starte en gang.

Da vi har pakket hestene og er på vej til vestjylland, bliver vi ringet op af TD'eren til stævnet, som siger at det må vi ikke, for det står direkte i reglerne. Hun læser op fra reglerne, hvor der meget fint i slutningen af et afsnit er skrevet en sætning om, at samme ekvipage og samme hold kun må deltage i én runde. TD'eren indrømmer, at hun ikke har læst reglerne før nu, og at hun derfor ikke ved af, om de har været anderledes tidligere på året. Dog undrer hun sig meget over, at der ikke står en dato for offentliggørelse af reglerne, da der normalt altid gør det på DRFs dokumenter. Det sjove er, at jeg har et print af reglerne fra starten af maj, og her er denne sætning der ikke. Med andre ord, så har min søsters spørgsmål til DRF sikkert gjort, at nogen er kommet i tanker om, at de har glemt denne lille detalje i reglerne, og så har man valgt bare at skrive det ind efterfølgende.... Flot! Turen kostede 100 km. ud og hjem med to heste i traileren, og de 400 kr. i tilmeldingsgebyr fik vi ikke retur, da man mente, at det var vores eget problem....


Og endnu en "god" oplevelse: Til fynsmesterskabet for hold i år var der problemer i form af, at en ekvipage blev diskvalificeret fordi hun havde redet for høje klasser jf. udelukkelseskriterierne. Hun red MB2 for det hold, som blev placeret som nr. 2. Mesterskabet afvikles med 2 ryttere i LA4 og 2 ryttere i MB2, og det er et krav at der skal være to MB2 ryttere. Det har stået klart og tydeligt på distriktets hjemmeside, og TDeren bekræftede det endda fredag inden stævnet, da vi havde en syg hest og vi derfor hu-hej var nødt til at skaffe en ny MB2-rytter, ellers måtte holdet melde fra. Anyways, det ene hold får diskvalificeret sin MB2-rytter, så der bliver uro fordi mange så mener, at holdet ikke er startberettiget når de kun har en reel deltagende MB2-rytter. Dette afvises i sekretariatet, og flere klubber nedlægger protest efter præmieoverrækkelsen. Konklusionen bliver, at der aldrig har været en regel om at der skal være to MB2-ryttere, og at holdet derfor beholder sin placering. Men denne regel er altså kendt af samtlige ryttere der deltager, fordi de jo selv har læst den i reglerne! Og alligevel vælger man at sende et officielt dokument ud på distriktets hjemmeside, hvor der står, at dette ikke står nogen steder. Reglen er jo sjovt nok fjernet fra hjemmesiden nu.


Jeg synes det er skræmmende, at man vælger at fifle sådan med tingene, når man lige kommer i tanke om, at noget ikke er så smart. Det er virkelig virkelig skræmmende. Hvis dem, som skal hjælpe os (DRF sekretariat, TDere) laver om på reglerne efter forgodtbefindende, hvordan skal vi andre så have en chance for at overholde noget som helst? Og hvad går der af TDer/DRF for at sige, @!#$, vi har dummet os, vi sender en ændring ud, eller vi accepterer det, som det er. Det sker der vel ikke noget ved, så kan man i det mindste opretholde en smule tillid.....


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:12

SÅ skriver d. 1. januar 2012

Så er det nu at championatspoint opgøres i klubber og foreninger. Men min datter får ikke glæde af evt. bonuspoint for et mesterskab, som måske kunne påvirker resultatet, fordi DRF smøler

 

Sagen har nu ligget ved DRF i adskillige måneder. D. 2 december offentliggjorde diciplinærudvalget resultaterne af de sager de har behandlet i løbet af året. Vores var ikke imellem

 

Jeg har i de seneste måneder rykket ugentligt for et svar, enten pr. mail eller pr. telefon, når jeg altså ikke har skulle bruge hele dagen på at komme igennem. Kun omtrent hver anden gang er der kommet respons på mine henvendelser, og når jeg har ringet er der de sidste gange blevet ret stille i røret når de har hørt hvem det er... Her har svaret været: at de ikke har kunne komme i kontakt med TD, at TD ikke er vendt tilbage med svar og at de har haft travlt med det nye stævnesystem. - Det sidste er vel næppe diciplinærudvalgets opgave...

 

D. 22/12 var svaret at det nu ville blive overgivet til en jurist??? Ergo har sagen måske ligget i sekretariatet hele tiden??? Men lur mig om ikke de har holdt juleferie... Der er i hvert fald ikke sket videre i sagen, selvom jeg har påpeget problemstillingen i forhold til championatspoint...

 

Ja Randi, det er skræmmende som der bliver fiflet med reglerne. Enhver tvivl burde komme rytterne til gode. Det er trods alt dem som har alle udgifterne. Og uden dem var der jo hverken brug for regler eller TD-ere. Hvis de har begået en fejl, må de altså selv æde den så det ikke koster rytterne ærgelser og udgifter.

 

Gad vidst havd jurister udefra ville sige til dette ???

Eller DIF ???

 

MEN ANYWAY: GODT NYTÅR ALLESAMMEN

 


Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 værdier i livet
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:51

Hvor må det være hårdt for dig at du går så højt op i point og stævner . Og for din datter.

Håber for jer at I må få en god og hyggelig dag sammen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 StaldShamrock
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 12:47

StaldShamrock: jeg synes din kommentar er meget upassende. Tråden handler ikke om mistede point, rosetter eller placeringer. Tråden handler om, at TS og hendes datter har fået helt uhørt dårlig og uproffesionel behandling. Og den behandling betød, at de havde en rigtig dårlig oplevelse, og gik glip af at deltage i et mesterskab - som betyder rigtig meget for rigtig mange. Det er en stor ære at være kvalificeret til et mesterskab, og det er virkelig trist at gå glip af det, på baggrund af at dem, som skulle have styr på tingene, åbenbart stod med hovedet under armen - og tilmed tillader sig at opføre sig dumt efterfølgende oveni. Som TS skriver, så har de været på forkant med det hele, men står alligevel med l**ten i hånden på dagen. Hvis de havde fået det rigtige svar, de mange gange de spurgte, så kunne de være taget et andet sted hen, og have fået en god oplevelse der i stedet. Det handler ikke om præmier, men om knuste drømme og håb, og om en uhørt dårlig behandling. Og at rideforbundet som sædvanligt ikke har n*sser til at gøre noget ved deres uduelige TDere, det gør det jo ikke bedre. I mine øjne er langt de fleste TDere magtsyge og inkompetente, og det ødelægger bare sporten for os andre.


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider