Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 træning af hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  30-01-2005 12:24
jeg har købt to pintohingsteføl de er nu ca. 7 mdr gamle og kommer fra samme sted og er ret afhængige af hinanden. Nu ved jeg fra min gamle 21 årige vallak at det med at stå i stalden alene hvis han fx skal ud at ride ikke er spor morsomt faktisk står jeg altid ude med ham i en snor da han ellers splitter hele stalden ad ( skal lige siges at han har haft en rigtig træls opvækst, så han har flere lig i lasten men vi finde ud af det sammen).

Jeg vil jo gerne at det ikke gentager sig med føllene og kunne derfor godt tænke mig at vide hvordan i træner føl til at være alene i stalden, gå ture alene mm uden at få et psykisk knæk, eller at jeg for den sags skyld for et knæk af at høre dem kalde og forsøge at komme ud til de andre....jeg er nok lidt for høneagtig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 der er
Forfatter: 
Dato:  30-01-2005 13:56
ikke andet for end at prøve. Kalden vil du ikke kunne gå undgå de første par gange. Prøv evt. at tænde en radio i stalden, så er der lidt larm og dermed mindskes følelsen af at være alene. Derudover kan du sagtens prøve at trække en lille tur med dem. De skal have tillid nok til dig og se dig som en artsfælle. Hav evt. godbidder med i lommen, så de forbinder turen med noget rart.
0
0
Svar på denne tråd
 
 At stå alene
Forfatter: 
Dato:  30-01-2005 14:02
Hej Kristin

Det er et spørgsmål om træning, og det er især svært med de yngre heste, fordi de af natur er meget sårbare, når flokken forsvinder.
Start med at lade føllepølle stå alene i feks. 5 minutter, efterhånden øger du tiden stille og roligt.
Hver gang du kommer tilbage roser du med godbidder og masser af kærlighed, efterhånden finder han ud af at I kommer tilbage, og vil med garanti med tiden også kunne stå alene.
Tålmodighed og kys ;-)

Kh Anja
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider