Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 "Projektheste"
Forfatter: 
Dato:  12-07-2019 00:10

Da jeg har en drøm om en dag at kunne afhjælpe "projektheste" med at finde en bedre skæbne end at ende som kastebold eller være dybt misforstået, ligger jeg derfor en lille føler ud😊

Ja, som nævnt ovenfor er en af mine store drømme bl.a. at kunne hjælpe nogle af de mange misforståede heste, til et bedre liv. Altså tage hestene ind som såkaldte "projektheste" og give dem den ro, pleje og ikke mindst forståelse de har behov for, indtil de måske en dag er klar til at komme videre til et nyt dejligt hjem.

Og det lyder jo alt sammen nok super fint, men det jeg godt kunne tænke mig jeres tænker/erfaringer omkring, er hvordan man, når det bliver mere aktuelt, får stablet den slags bedst på benene?🤔😊
Det er jo en KÆMPE tillidssag at sende sin elskede hest afsted, hvad end det er som træning eller til salg/videreformidling.

Hvilke ting/krav ville i synes der skulle være til både stedet hestene skal være, samt rytteren/træneren?🧐

Håber på en masse uddybende svar!:D

Billede

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Udbredt i England
Forfatter: 
Dato:  15-07-2019 11:59

Jeg har ingen erfaringer selv, men ved at det er ret udbredt i England - søg f.eks efter "rehoming of horses", "horse welfare", "equine rehabilitation", "horse charities" og lignende... Derovre er det også ret almindeligt at sende en hest på et længerevarende ophold et andet sted, hvis den har en skade der tager 3-12 måneder - sko af, store marker, dagligt opsyn, og fri fra ridning, er en ret brugt opskrift... held og lykke med det

0
1
Svar på denne tråd
 
 Indlæringspsykologi
Forfatter: 
Dato:  18-07-2019 10:58

Hvis jeg skulle sende (eller sælge) mine heste til andre ville jeg kræve at de havde dokumenteret viden og flere års erfaring med hestes adfærd og indlæringspsykologi samt veterinær viden eller tæt samarbejde med dyrlæger.

Og med viden mener jeg evidensbaseret viden - ikke diverse myter og 'viden' fra korte weekendkurser.

 


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2019 19:51

Måske ikke det svar du vil have, men mit råd er - lad være. Det koster absurd mange penge og ligeså meget hjertesorg. Har arbejdet med problemheste i over 20 år og rehabiliteret heste med fysiske skader i de sidste ca. 6 år. Det er benhårdt og meget krævende arbejde og det koster kassen. Og hvis man er en samvittighedsfuld person, så bliver det rigtig svært at finde ordentlige hjem til hestene, og det er jo begrænset hvor mange du kan beholde.

Nyd de heste du engang køber, og brug krudtet på at søge viden og blive den bedst mulige rytter - undervis evt. andre. Gå kun "problemheste" vejen hvis du har for meget tid og for mange penge og ingen familie eller kæreste at bruge tiden på ;)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 problemet
Forfatter: 
Dato:  05-08-2019 23:17

Nu kender jeg ikke til "annecatrinefogh"s økonomi, eller om hun har god plads på eget sted - men hun har hjerterum.

Jeg tror at der kan findes heste der blot har brug for at vokse mentalt og fysisk. så hvorfor giver man ikke hesten en chance?

 

kh

Mona

0
4
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider