Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Videreuddannelse af pony?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2018 18:53

Hej

Jeg har længe overvejet om jeg skulle købe en pony som ikke kunne så meget, og lære den en masse øvelser og bare arbejde med den. Tanken om at købe en pony som ikke kan så meget, og selv ride den op er kommet efter at jeg har set så mange salgsannoncer på heste og ponyer som nærmest kun er ryttervant. Synes også bare at ungheste er vildt spændende at arbejde med. Min nuværende pony har jeg valgt kun skal være tur pony efter dette år (han trives ikke længere som en ridepony man stiller krav til, og derfor har jeg måtte træffe en rigtig hård beslutning om at det kun bliver ture vi kommer på), derfor vil jeg gerne have en pony som jeg stadig kunne ride dressur på og nogle stævner med tiden. Ridningen er lidt gået i stå efter at jeg har indset at dressur ikke længere er noget min pony bryder sig specielt meget om, men vil selv vurdere mig til at kunne ride la-pri på c-plan med gode resultater.

Jeg vil selfølgelig også gerne tjene lidt på det når/hvis jeg sælger ponyen igen, men er det overhovedet en mulighed? Eller burde jeg bare lede efter part eller udlån?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er mange penge....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2018 20:21

Der er mange penge i at kunne ride en pony/hest op i de højeste klasser - så det kan man selvfølgelig godt tjene på at ride en forholdsvis urutineret pony op.

 

Problemet er bare, at skal du have rigtig gode penge for dem, så skal de have gode resultater på minimum C-plan i PRI klasserne. Og hvis ponien er nytilredet ved køb, så tager de nogle år for en rutineret og allerede dygtig rytter før ponien er på det niveau.

 

Du skriver, at du mener du rider PRI på C-plan til gode procenter - nu er det jo ikke noget man "mener", men noget man skal kunne De fleste ryttere er "verdensmestre" hjemme i egen sandkasse, men for at kunne uddanne og sælge en rutineret PRI-pony, til mange penge, der er det ikke nok at mene, der skal man have erfaring og rutine, og du og ponien skal have startet stævner jævnligt med topresultater i længere tid.

 

Så skal du derop, så skal du have dine forældre med på det, så de kan kører dig til stævner rundt om i landet, og så de kan kører jer til træning hos de undervisere, der begår sig i ponykredse. Hvis ikke du er så heldig at du har en underviser på dit opstaldningssted, som er på det niveau.

 

Da du heller ikke er myndig, så er det jo reelt dine forældre som skal stå for køb og salg af pony - så de skal være med ind over.

 

Så det kan godt lade sig gøre, hvis dine forældre er med ind over.

 

Købe en god ungpony med super afstamning og evt super kåring så du har et godt udgangspunkt for at kunne tjene penge på sigt.

 

held og lykke

 

mvh Charlotte

 

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider