Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Spørgsmål og andet til enetime ridning
Forfatter: 
Dato:  20-11-2016 20:05

Jeg er lige startede til ridning og synes det er fedt !
Er begynder-

 

Jeg har lagt mærke til at en jeg kender har lært mig mere om ridning en hvad jeg har lært på de 5 gange jeg har været til ridning. Jeg ved 5 gange er meget, meget lidt men jeg følger bare på de 5 gange der skulle man bare vide lidt mere. Kan også godt være jeg tag helt, helt fejl.

 

Kan stige op, kan sætte igang med trav "tror jeg" og synes selv jeg har en rimlig god balance. Synes også jeg er rimlig styr på nogle af tingene, kun nogle af dem. Men jeg mangler mere viden om bane og hvad det min lære hun siger, jeg kunne nu spørge hende om hvad hun mener. Men jeg er lige frem ikke på et begynder hold, imens de andre er i galop går jeg bare rundt.

 

 

Hvad jeg prøver at sige er at, skal jeg overveje enetime/privatundervisning. Og hvis jeg skal, hvor kan jeg gøre det. Bor på sjælland 40 minutter fra københavn h og 30 minutter fra Roskilde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enetimer
Forfatter: 
Dato:  21-11-2016 09:43

Hej,

 

Hvis du har mulighed for det og råd til det, vil jeg helt klart anbefale enetimer for at komme rigtigt i gang. Når en underviser skal sprede sin opmærksomhed på mange ryttere, vil hver rytter naturligvis kun få en mindre del af undervisningen. Derfor er en enetime mere effektiv.

 

Lige i starten, når man får undervisning, er alting jo nyt, og man kan have brug for masser af forklaringer og hjælp, som ved holdlektioner kommer drypvis over mange lektioner. Hvis nu man får disse forklaringer og tips lidt mere koncentreret, udvikler man sig også hurtigere. Jeg har altid syntes, at det var helt forkert, at elevhold ofte undervises af den mindst rutinerede træner i klubben og på store hold = meget lidt information og hjælp til hver enkelt - og måske endda forkert information, alt afhængig af, hvem der er sat til at undervise (nogle steder er det en ung staldpige, som mener det godt men måske ikke ved så meget endnu). I stedet burde nye ryttere netop få den koncentrerede hjælp af en velkvalificeret træner, hvorefter det bliver lettere at deltage i holdundervisning, fordi man ved, hvad man skal gøre hvornår og har fået styr på mange ting. Og undgår at få dårlige vaner, der er svære at udrydde.

 

Nå, det var lige en tur på min kæphest (jo mindre rutine rytteren har, des bedre undervisning har han brug for), og du skal selvfølgelig selv vurdere, om du har lyst til det.

 

God fornøjelse!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider