Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min pony springer forkert?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2016 22:05

Hej alle,

jeg har det problem at jeg føler at min pony springer forkert. Der er intet problem i 50cm eller i 100cm men i 80 eller 90 cm (som er den højde jeg vil starte) føler jeg bare at hun springer forkert. Hun er 6år og en Ier DSP. Første ting, så løber hun virkelig mød springne, det ved jeg godt hvordan man retter op på men bare så i får en fornemelse af hvordan hun er. Så når vi kommer hen til springet så kikker hun virkelig meget også med de spring hun kender ind og ud og som bare er brune. Så når hun springer skyder hun ryggen op i verjret og holder hovdet nede som om hun stadig kikker på springet og udover det springer hun virkelig højt over springet, men det er jo lidt svært at kunne springe når hun gør det. Det bruger jo også bare extra tid end hvis hun bare strakte sig over springet. Håber nogen vil hjælpe!
Knus fra Camilla og Rubina

0
0
Svar på denne tråd
 
 undervisning
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 07:59

find en uddannet springunderviser i det lokalområde og få hjælp af en der kan se hvad du og hesten gør.

Det vil være den bedste hjælpe du kan få- os der læser med her kan ikke se hvad du gør med dine hjælpere osv.

 

 

 

Karina

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, få noget hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 09:48

Hej,

 

Umiddelbart lyder det som om din hest overspringer. Det betyder, at den gør for meget ud af at komme over forhindringerne og dermed bruger for megen energi på hvert spring. Nogle heste overspringer så meget, at de rent faktisk "springer rytteren ud af sadlen", så det er rigtig svært at sidde på hesten over springet. Hvis det er det, der foregår med din pony, kan det som regel afhjælpes noget med veltilrettelagt træning og rutine. Nogle heste vænner sig aldrig af med det mens andre bliver fint springende. Hvis du har mod på det, kunne du være med på nogle ganske lette jagter. At være i et jagtfelt kan nogle gange lære heste at springe mere naturligt, da det er svært at blive ved med at springe på den måde gennem en hel, lang jagt.

 

Jeg synes også, at du skulle få en dygtig underviser til at hjælpe dig videre.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 22:41

Tusind tak for svarne,

jeg har en træner som er meget dygtig men han er på ferie. Jeg skal dog snart starte en LC på hende til stævne så vil rigtig gerne have en trænings metode som ligesom vil få processen til at gå lidt hurtige da det vil være lidt øv at aflyse stævnet fordi jeg ikke føler hun er klar. Jeg springer meget i naturen med hende men der er enten på høje at hun springer "normalt" eller lave nok til at hun næsten bare tager et lidt højre galop spring. Er der ikke nogle øvelser? Er påbegyndt at springe gymnastik spring da jeg har hørt det hjælper.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gymnastikspringning
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 09:18

Hej igen,

 

Serier med à tempo spring og faste afstande, måske med galopbomme imellem, kan helt sikkert være en god måde at træne din pony på. Måske også baner og kombinationer, hvor du veksler mellem højderne. Uanset hvad du gør, tror jeg du skal regne med, at det tager tid, som det altid gør, når én vane skal ændres til en anden.

 

Jeg mener at have hørt, at det tager heste 10 gentagelser at noget bliver til en vane og 100 gentagelser at lave om på en vane.

 

MVH
Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider