Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Rullende galop
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 19:54

Jeg har en hest som "ruller" meget i galoppen

for at forsøge at beskrive det, så føles han galop fra ryggen egentlig fin nok. Så fik jeg set en video af det, og det lignede nærmest en blanding af trav og galop. Benene ruller bare fremad og der mangler en del spring og tempo. Jeg har selv trænet med ham i at korte ind og så skyde ham fremad så han flytter benene. Det har hjulpet gevaldigt indtil videre, men synes stadig han ruller en del. Han har altid haft galoppen som sin svage gangart, hvor han bare mangler at få røven med sig og få et spring i trinene.

Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg ellers kan træne det? :) jeg bruger også meget overgange, og som sagt temposkift, så han skal bruge hjernen og få gang i benene. Jeg ønsker dog at kunne virkelig træne ham til at få røven ind under sig og gå mere stabilt :)

 

takker på forhånd!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han 4 takter....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 23:55

Formentlig firtakter han i galoppen, så føles det nemlig rullende.

 

Formentlig kan han ikke bære det samlende arbejde du forsøger på ham - så jeg ville ride ham frem og ud af firtakter, og så forlange mindre af ham, men stadig træne tempoveksel.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 14:54

Jeg forlanger meget lidt af ham, kun at jeg kan mærke en forskel i tempo :) og prøver altid ikke at begynde at samle ham helt ind, for så er det han nærmest bare galopperer på stedet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 23:21

Hvad med at galoppere ham på nogle lange, lige stræk for at få ham galopperet igennem? Gerne i let sæde.

Ud på en skovsti eller på stubmarkerne, når der er høstet? Ikke markfræs, men en god, jordvindende galop i et fornuftigt tempo.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælperne
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 20:34

Min unghest for år tilbage kunne nærmest også galopere på stedet, hvis den fik lov.

Derfor skal du bruge dine hjælpere, så det hjælper din hest på bedst mulig måde.


Lige en opdatering på hjælperne.

 

Schenkel frem støtter skulderen. Schenkel tilbage støtter bagparten.

Tryk betyder løft benet.

 

Anholdning på tøjle betyder søg hånden.

 

I et galopanspring skal hesten sætte af på udvendige bagben for at kunne springe på indvendig forben. Her skal tøjlen så angive hesten hvor den skal finde hånden, for at finde støtte for at kune springe igennem igen. Dvs. at schenkler og tøjle skal fortælle hesten hvordan den skal sætte sine ben og med hvilken kraft og i hvilken retning. Sædet fortæller hesten hvor langt den skal springe.

 

Det er lidt svært at fortælle på skift, så find dig en underviser som kan give dig disse informationer nøjagtig som du har behov for det. så får du aha oplevelsen


 

www.strategos-corner.dk


R.I.P. Scarlet

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider