Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hest banker sko sammen
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 10:10

Hej :)

 

Jeg har været ude og prøve en hest, som jeg måske skal have. Det var en rigtig god oplevelse, men der var en lille ting som bekymrede mig. Hesten blev først fremvist med rytter, før jeg selv prøvede den. Men allerede øjeblikkeligt som hun begyndte at ride den, lagde jeg mærke til at den bankede skoene sammen. Det var ikke blot en gang i mellem men konstant og i alle gangarter. Hesten er en islænder, men jeg synes at det er underordnet racen er, så derfor har jeg placeret indlægget her :) Hesten har sko på alle fire ben. Ejer sagde at det med at hamre imod ikke var så slemt når den lige var beskåret, men at det stadig var der.

 

Hvad kan det være af, og har det nogen betydning? Har jeg grund til bekymring?

0
0
Svar på denne tråd
 
 dårligt smedearbejde
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 11:22

en hest skal ikke smede hvis man ellers overholde intervallerne for nye sko/beskræing.

 

Smenden kan afhjælpe dette ved at ændre på skoens placering, lave korte bagtå osv.

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 08:35

med Karina..

 

Det kan helt sikkert afhjælpes med hyppigere intervaller mellem beskæring samt korrekt smedearbejde..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 11:07

Det kan godt være smede arbejdet, men det kan altså også godt være hesten er skæv.

 

Jeg ville få den gennemtjekket af en kiropraktor inden evt. køb.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smeder.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 18:49

Smeden skal afgjort have at vide, at der er et problem. Måske skal overrulningen på forskoen gøres anderledes/større, så hesten hurtigere får afviklet forbensbevægelsen inden baghoven kommer og knalder op i.

 

Nu er islændere næsten pr. definition ofte overbyggede i større eller mindre grad. Det gør også, at de lettere falder på forparten i ridningen. Hvis jeg "sjusketraver", så smeder min islænder også straks, men beder jeg ham sætte tempoet lidt ned og beder om en smule samling, så ophører det med det samme. Jeg får smed hver 6-7. uge. Så det kan også være et ridemæssigt problem.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider