Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Tilridning, hvem vil i benytte?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 11:35

Min 2 ½ års DV hoppelag, ønskes tilredet til foråret. Jeg vælger ikke selv at gøre det, da hun har noget blod, men er derfor også lidt i tvivl om, hvilke der er på markedet, og hvad rygte de har.

 

Jeg ønsker en tålmodig, men konsekvent rytter, gerne professionel, men ikke et krav, hvis de andre betingelser stemmer overens. Meget gerne en rytter, som selv har redet dressurheste på højere niveau, så vedkommende ved, hvordan de første skridt skal ligges i hesten. Hun ønskes stillet til hoppekåring i august, så samtidig ønskes en, som kan fokusere på forberedelse til dette.

Prisen kan vi se på, men den betyder selvfølgelig noget.

 

Hvem har i gode erfaringer med? :)


 

Shanie&Baloo

- også ejer af Skovlunds Flying Nazgül (Tut)

- Rødhøjs Chopstar

og meget snart Sumika Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 12:26

Jeg ville til enhver tid vælge en BBH instruktør for at sikre mig den rigtige tilvænning uden hesten stresses og at dens respons på signalerne sidder i skabet fra starten :)


Don't Blame The Horse

 

5
10
Svar på denne tråd
 
 Bululu
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 12:35

Som udgangspunkt er jeg mere ovre i en berider med speciale i dressur/ dressurrytter på højere niveau, som selv har uddannet sine heste.

Jeg håber og tror på, at ved at finde den rette indenfor denne gren, at vedkommende også formår at tagen tingene i rette tid, samtidig med, at man har målet om hoppekåring for øje. Det er selvfølgelig rigtig vigtigt for mig, at hun ikke stresses. Men det tror jeg nu på, at flere dressurryttere også formår at håndtere korrekt.

Hoppen vil selvfølgelig være klargjort inden - vi begynder at træne sadel og trensetilvænning, samt long eher henover vinteren, så hun er klar til rytter, til foråret.


 

Shanie&Baloo

- også ejer af Skovlunds Flying Nazgül (Tut)

- Rødhøjs Chopstar

og meget snart Sumika Søttrupgård

6
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 21:03

Anne Kirstine Søndergaard fra Copenhorses kan sit kram

Hun er ikke uddannet berider, men hun er rigtig god til de unge heste, og dem der er lidt specielle.

 

Jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes med heste i ridning, eller om hun kun salgsformidler, men det er måske værd at undersøge :)


Mvh Mie

 

1
2
Svar på denne tråd
 
 Skårup
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 23:40

Skårup Overgård ved Skanderborg. Anne-Dorte er super dygtig og det forgår på hestens præmisser. De er rigtig søde og du kan aftale med dem, hvad du vægter de arbejder med.

 

Det er et sted hvor man trygt kan aflevere sin hest og vide, at den bliver passet godt og det man har aftalt bliver overholdt.

 

Dygtige professionelle folk.

 


Mange hilsner


AnetteE

 

Med smukhesten Salina Brorstrup (Oldenborger)

4
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 00:59

Jeg kan varmt anbefale Sissel Ulbæk - Younghorseperformance.dk

Jeg har netop haft min 3 års i ridning hos hende i 2 mdr. og har fået en glad, afbalanceret, velredet og velforberedt hest hjem.

Sissel laver meget arbejde fra jorden inden ridningen påbegyndes, så hesten bliver helt tryg ved at skulle bære rytter. Desuden afveksles der med træning i naturen og i andre omgivelser end hjemme og hestene er opstaldet i store bokse på 5x5 meter og går på gode folde med græs hver dag :-)

Tjek hjemmesiden for mere info eller facebook-siden.

 

Her er Locksley efter knap to måneders ridning:

www.youtube.com/watch?v=3SwIiuYX0UU

 


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



5
3
Svar på denne tråd
 
 I midtjylland
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 09:08

I Midtjylland ved jeg flere har været rigtig glade for at få deres heste tilredet af Pernille Nørgaard ved rødkærsbro.

 

Min egen berider sender sine ungheste i tilridning ved hende, og siger de er så nemme, vant til alle mulige ting, når de kommer retur.

 

Om hun rider dem til kåringer - det ved jeg ikke. Men der ville du så med fordel få en berider til at træne den op mod og til kåringen.

 

Generelt så ville jeg holde hesten forholdsvis tæt på min egen bopæl, så jeg havde mulighed for at komme og se fremskridt rimelig tit, og kunne tale om hvordan ridningen skal planlægges.

 

mvh Charlotte

4
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 14:45

Mange tak for input, nu har jeg da nogle stykker at gå videre med!

Det er bare et super godt fif morgan, og også noget jeg selv har tænkt Jeg vil jo også gerne kunne føge med, og evt. være med ind overnu hun er min fremtidige ridehest :)


 

Shanie&Baloo

- også ejer af Skovlunds Flying Nazgül (Tut)

- Rødhøjs Chopstar

og meget snart Sumika Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille Nørgaard
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 13:41

Jeg har haft min hoppe hos Pernille Nørgaard, og kan varmt anbefale hende. Hun bruger meget de samme metoder som Tristan Trucker.

Hestene er meget cool, når de har været hos hende, og så er hun roligheden selv, hvilket smitter meget af på hestene.

Eneste minus er at hun er lidt svær at få fat i.

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skårup
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 13:54

Da min var i ridning hos Anne-Dorte (Skårup Overgaard) aftalte jeg, at jeg inden jeg hentede hende hjem, kom til Skårup og fik undervisning af Anne-Dorte, så vi kom godt igang inden hun blev hentet hjem. Men det kan man aftale helt som man har lyst til med Anne-Dorte.

 

Også om man gerne vil have at hesten kommer ud på tur eller kun rides på bane.

 


Mange hilsner


AnetteE

 

Med smukhesten Salina Brorstrup (Oldenborger)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Find en rolig person
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 16:39

Jeg kender også til Pernille og hun er god til ungheste, og problem heste men tror ikke hun som sådan " har redet noget særligt" men hun ligger et godt arbejde i at gøre den stabile og ha tillid :) jeg kender også til Anne Dorte, også rigtig sød dame ;) du kan også vælge stutteri schnell mia rider PSG og laver ikk andet end at tilride og ride kåring champ osv :) der også berider tilknyttet som underviser 1 gang om ugen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Er dine ikk tilredet
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 16:41

Morgan / Charlotte er dine ikk tilredet ved mia ? ( eller husker jeg forkert )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo begge mine....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 19:05

Jo begge mine er tilredet på stutteri schnell - jeg fik en rigtig god aftale med dem.

 

For mig er det "lidt ligegyldigt" med miljøtræningen - den ligger jeg selv i dem :-)

 

Jeg havde behov for, at der kom en ung pige, som havde balance og var knap så stiv i kadaveret, som gamle jeg :-). Selve ridningen ville jeg selv ligge i dem. Men havde behov for "at være tryg".

 

Så jeg lavede den aftale, at jeg betalte for to måneders tilridning - og lige så snart hesten var gående uden longe, så skulle jeg selv ride. MEN i den resterende betalte periode, så skulle der være en fra stutteriet i ridehuset, når jeg red, så jeg var tryg ved at der var en, hvis nu der skete noget.

Den sorte Pinot fik jeg efter 10 dage, og så red jeg selv de følgende 1,5 måned mens Jens, Mia eller staldpigen fik en kop kaffe på bænken :-)

Brune Caspian tog længere tid, ham fik jeg først efter 5-6 uger, så der red jeg de sidste 14 dage med selskab :-)

 

Det var enormt trygt for mig, da det var de første og eneste ungheste jeg har redet. Og jeg fortsatte med det trygge, fordi jeg jo kørte op og red i ridehallen de følgende par år - så hesten og jeg var i kendte omgivelser :-)

 

Men det er jo forskelligt, hvordan man gerne vil gøre det, og hvad man som ejer/rytter, gerne vil have dem præget med.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det syns jeg nok jeg husker
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 22:49

Det syns jeg nok jeg kunne huske ;) mia er rigtig god til at gøre dem stabile og få dem vist frem, fx arbejde hen mod kåring osv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg så nu ikke....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 08:57

jeg så nu ikke Mia på ryggen af dem :-) Det var staldpigen på daværende tidspunkt, som var "kanonføde" - nu har de vist fået en first-rider dukke.

 

Mia og Jens var "på gulvet" under tilridningen, og det tror jeg rent faktisk er bedre med den rutineret for enden af longetovet, for tilridningsrytteren skal bare "sidde stille og generer mindst mulig" :-) Og det ville være spild af Mia's rideevner, og for stor en risiko for hende, hvis der gik rodeo i den. Så staldpigen var fin at smide op.

 

Her Caspian, mia og staldpigen i smuk forening :

Billede

 

Og så mig første gang på Caspian, med mia for enden af longetovet :-) Kan stadig huske hvor spændt OG glad jeg var :-)

Billede

 

Mia ville være rigtig fin at bruge til evt kåring, champ ect - og hvis man ville det, så ville det selvfølgelig også være oplagt, at de tilred hesten, så de kender den.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 De har en dukke
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 11:03

de har en dukke nu, men det mia der tilrider - ellers sådan var det da sidst jeg var der ;) hun gær det godt med at tilride og ride vider op til fx kåring, jeg syns hurtigt hun får dem gjort stabile, der er self forskel på om man "bare vil ha de får en rytter på" og så selv ride, eller om man vil ha dem 3 mdr i tilridning hvor de derefter vil være stabile og kunne gå alle gangarter - det det jeg læste tråstarter vil, måske jeg fik forkert indtryk :) jeg har selv tilredet de unge jeg har haft gennem tiden idag ville jeg ikke udsætte mit helbred for det.. Jeg vil til en hver til vælge en berider jeg har tiltro til, som jeg ved behandler hesten godt og med respekt men som stadig er konsekvent ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morgan
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 11:05

Mia har heller ikk været så gammel dengang da ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille Nørgård
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 09:00

Ville jeg til enhver tid vælge Pernille - hun er super dygtig. Hun viser dem også frem til kåring, championater, E-test m.m. Pernille holder sig hele tiden opdateret og så hende fornyligt til kurses ved Rune Willum, ligesom hun for et par uger skulle ride kursus ved Claus Toftegaard. Pernille mestrer skam også de svære dressurøvelser, og har selv en ældre hest, der kan alle øvelser, men hun brænder for de unge heste og er bare knald dygtig til det!

 


Iben W. D. Fischer


Trakehner - hesten for livet!


http://www.iwe-horses.dk


2
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt lige den her
Forfatter: 
Dato:  02-12-2015 17:15

Fandt lige den her, der kan man både se Pernille arbejde høre hvad hende fortælle og se hende ride m.youtube.com/watch?v=MAgGaAR9jTo jeg har kun set hende arbejde med unghest / problem hest og det har været fint, hun er ovni godt til at lære fra sig hva angår fx jord træning

1
1
Svar på denne tråd
 
 stutteri schnell
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 13:25

Hej morgan - det er jo fantastisk med så positiv en historie, og jeg har derfor kigget lidt på stutteri schnell. Kan du fortælle hvad prisen pr måned var? Så har jeg lidt at sammenligne med :)


 

Shanie&Baloo

- også ejer af Skovlunds Flying Nazgül (Tut)

- Rødhøjs Chopstar

og meget snart Sumika Søttrupgård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2015 08:22

Hejsa

 

jeg sender lige en PB :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sissel Ulbæk
Forfatter: 
Dato:  13-12-2015 16:45

Jeg vil til enhver tid sende mine kommende ungheste afsted til Sissel Ulbæk lige nord for Vejle(Daugård) - younghorseperformance.dk
Hun har rigtig mange af de samme kompetancer som Pernille Nørgård(som i øvrigt også er skide dygtig) - men har også redet for Blue Hors og sammen med horsemen i Texas - så klart et godt mix af de lidt alternative metoder, men med dressur for øje ;)

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  13-12-2015 21:21

Hej

jeg tager heste i tilridning / ridning jeg har 23 års ride erfaring har tilredet et par stykker . Har os tilredet min egen dv hoppe og gjord klar til kåring hvor jeg fik en RDH hoppe med hjem .. Jeg rider med en rolig hånd og en masse tålmodighed. Jeg kan tilbydes en masse lækre faciliteter til hesten med fold tid hverdag ..sørger selvfølgelig for at ejer er med indover så ejeren ved hvad der sker under forløbet..bor i Holstebro

 

mvh Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  19-12-2015 10:27

Arcibald.

 

Har sendt en besked til dig.


**Nu med Bøgegårdens Lord**

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg får
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 20:31

hjælp til tilridning af Karin fra http://www.letridning.dk hun er super dygtig og kompetent


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 21:23

Er der nogle på fyn i kan anbefale at sende sin unghest i tilridning hos? Han skal gøres rytter vant og kunne gå frem, stop og dreje inden han kommer hjem igen. Videre uddannelse klarer jeg selv sammen med underviser.


 

Lev livet mens du kan!!

 

 

www.isolering-priser.dk

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dygtig rytter
Forfatter: 
Dato:  22-02-2016 10:05

Jeg vil anbefale Camilla Mittet Høfler, hun har redet en hel del heste til efterhånden, og er utrolig dygtig og tålmodig, selv med besværlige heste. Blandt andet red hun en frieserhoppe til, og siden hen red hun den til en IBOP test til 77 point. Hun har tilredet en del forskellige heste, med stor succes. Jeg vil helt sikkert anbefale hende, hun har en dejlig ro over sig, som virkelig smitter af på hestene, og så er hun en eminent rytter!

Du kan evt. skrive eller ringe til hende på hendes tlf. nummer 50 54 30 12, hun vil sikkert gerne fortælle mere om sig selv :)!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider