Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Fjerne kopfjernet
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 08:44

Hej

 

Jeg så en video på facebook om en ny sadel, som er kommet frem, hvor der ikke er kopfjern i, men dog bom.

Jeg tænker så, hvad sker der, hvis man selv piller sit kopfjern ud på sin bomsadel, vil det mon skade hesten, at man rider uden?


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nok ikke en god ide
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 10:01

jeg tænker at bommen på den sadel du nævner må være konstrueret på en anden måde end i andre sadler, siden der ikke er et kopfjern.

 

i en "normal" sadel styrer kopfjernet jo bredden foran, og i langt de fleste kan man ikke sådan bare lige pille det ud.

 

i en Wintec eller Bates kan man godt tage det ud. men det vil jeg bestemt fraråde, da sadlen så bliver meget bred, uformelig foran. på en umarkeret hest forestiller jeg mig at den vil den ryge frem over skulderen. men på en normal eller markeret hest vil den højest sandsyneligt blive så bred at den ryger ned og presser på manke og rygrad, fordi kopfjernet jo holder sammen på sadlens vidde sådan at sadlen ikke presser manke og rygrad og sådan at sadlen bliver bag ved skulderen.

 


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 13:57

Kan god se hvad du mener.

 

Den omtalte sadel, mener jeg de kaldte Contact...

 

Den sadel jeg har, er en islændersadel med flytbar kopfjern


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden kopfjern
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 21:32

Hvis du fjerner kopfjernet på en almindelig sadel, smadrer du bommen,og ødelægger sadlen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Contact sadel
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 12:40

Mon ikke det er en Contact sadel du har set?

www.contact-saddle.com

 

Mvh

Christa

 


Flere dejlige knabstruppere til salg.

Se http://www.123hjemmeside.dk/kastanielund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 19:44

Ja, tænkte nok at det ikke er godt at fjerne det jern...

 

Jo, præcis, det er contactsadlen, jeg tænkte på.

Noget du kender til?


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Contact
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 07:13

Jeg har lige købt en

Kendskabet er lidt begrænset, da jeg kun har redet i den 3 gange, men den er helt fantastisk at sidde i, og hesten virker også ret tilfreds.

Mvh

Christa

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 09:46

Giver du en update på et tidspunkt? :)


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update
Forfatter: 
Dato:  14-12-2015 07:30

Nu har sadlen været i fuld brug i 3 ugers tid, så her kommer en update.

Den er meget behagelig at sidde i, og jeg synes den giver en rigtig god støtte. Den føles som en rigtig dressursadel, men jeg har en bedre føling med hestens bevægelser.

Men hvad bedre er:

Min lille hest har det sidste halve år været noget af en udfordring - sur, ville ikke trave, småstejlen og hoppen rundt når han blev bedt om trav, og hvis det endelig lykkedes at få ham i trav gik det meget langsomt, og der skulle konstant drives på. Efter 1 uge med Contact sadlen fik jeg pludselig en hest med godt tempo, gode overgange uden ballade, og ikke mindst et meget bedre humør.

Jeg har ikke kunnet finde andre udefra kommende årsager til hans forandring end sadelskiftet, så for mig har den været en god investering.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider