Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 uventet bevægelser fra sin hest
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 16:58

hej :) jeg søger hjælp/svar på en ting. Min unghest(6 år og igang med tilridningen) har ændret sig lidt på det seneste, når jeg rider. Når jeg begynder at ride, så går det som det skal. Men efter et kvarter/20 min, ændrer hendes gang sig specielt i trav. Det føles som om hun laver store løft med bagbenene, når jeg sidder på hende. Jeg har ikke set det fra jorden af, så ved ikke præcis hvad der sker, når hun gør det. Min hest gør det ikke hver gang vi rider, men det har stået på i nogle uger, hvor det sker to-tre gange om ugen. Så hvis i ved hvorfor eller har en mistanke til hvorfor, så skriv gerne. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanetrit?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 18:20

Min umiddelbare tanke er hanetrit, men det er nok nemmest, hvis du får en til at kigge med og se hvad der sker.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gætter ....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 19:19

Bare en ide herfra, men når det kommer efter 15-20 min så er det måske et tegn på at hun er blevet træt og ikke kan overkomme mere?????

 

Hvis hun lige får en skridtpause for lange tøjler fortsætter hun så eller går hun normalt igen?

 

Og se er der jo alt det med sadlen, ryggen, låsninger, tænder osv.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Video?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 19:53

Hvis du kan lægge lidt video op vil det være meget lettere at regne ud, hvad der sker. Og selv om du måske ikke lige kan få optaget på et tidspunkt, hvor det føles som om den løfter bagbenene, så kan det alligevel hjælpe lidt på vores gætterier.

 

Der er nemlig også den mulighed at din hest går godt og afslappet og begynder at bruge ryggen korrekt - det føles nemlg også som om de går med større benløft.


Kh NinaSt

Du kan se mine heste-videoer på min youtube-kanal

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider