|
|
| Trav over bomme = UMULIGT!!! |
|
|
ArhhhhH!!!!!  jeg er ved at få grå hår af min lille skid, og aner ikke hvad jeg skal stille op med ham!?!?!? Han kan IKKE - og jeg gentager: IKKKEEEEE!!! - gå over bomme !?!!!  Det er simpelthen begyndt at ligne verdens mest umulige opgave  Jeg har prøvet i... 4 år (!!!!!!!!!!!) at lære ham det.. OK tænkte jeg så for et par dage siden, måske skal jeg bare blive ved og ved og ved til han fatter det.. Og prøvede i en TIME i ALLE tempoer, retninger osv, og hvad gør hesten HVER gang - han halvspringer/falder oven i bommen..... !!! Jeg har prøvet at vise ham det ved at lære ham: En fod af gangen, trække ham over med ham, stoppe ham inden og gå roligt over... men fatter han det?????? NEEEEJ  Hvad dælen skal jeg gøre HN!?! Hjæææælp mig med den her umulige opgave 
Sagde Maya Med Vito, ponyen med charme og selvtillid Hvil i fred, elskede og savnede Nobi 1999-2008...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lade være med at gå over bomme med ham ? Hehe, ej, har ingen idé 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tænkte |
|
|
Jeg tænkte nøjagtig det samme....  Du laver så mange andre gode ting med ham, hvorfor vil du da absolut, at han SKAL gå bomme... Hvad siger han til naturspring, jeg tænker at du måske kunne lokke ham lidt med en lille væltet træstamme ?
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffff |
|
|
Der er bare nogen heste der ikke gider bomme. Hvad hvis du sætter bommene op ? (Fx skråt på en cavaletti) eller ligende så han tænker over hvor han sætter sine ben.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen hvor... |
|
|
jamen fordi det er en af de eneste måder (ud over gå op/ned af bakker men det ejer vi så ikke) at jeg kan styrke bagpart/ryg så han for trænet den løse mave han har thats why.. Han har INGEN problemer med at springe, og springer let sin egen højde, tempo spring, kombinationer, no problems!! hans springteknik er forrygende!!... men bomme... niks! - Hvis jeg ligger den op på en cavalettis lign. så vil han endnu mere springe over.. Han ser bommen som et spring.... 
Sagde Maya Med Vito, ponyen med charme og selvtillid Hvil i fred, elskede og savnede Nobi 1999-2008...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
kan du ikke starte med at lære ham at gå over mindre ting? en lang gren fx. så vænner han sig til at blive trukket henover ting og så kan du måske skifte til bomme senere, uden problemer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomme. |
|
|
Blot en tanke, har aldrig afprøvet det. Men hvad hvis du lagde to bomme med enderne mod hinanden / \ først med tilstrækkelig afstand til at han kan gå igennem uden at skulle over bommene, men efterhånden så tæt at han skal hen over - måske VH Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Korte ben |
| Forfatter:  |
Roselina ♣C♣ |
| Dato:  |
19-05-2012 08:21 |
|
Nu ved jeg jo ikke hvilke bomme du bruger, men hvis det er bomme i tykkelsen beregnet til hest, kan det jo være at de i første omgang er for høje til, at han bare kan trave hen over. Hvad med at forsøge med 4 - 5 stk. af de billig tynde runde hegnspæle fra Jem & Fix, de er vist kun 5 cm i diameter.
Jeg har også sådan en lille pony at træne lidt med, så jeg kan evt. gøre forsøget først ....hvor lang afstand lægger du dem med?
De venligste hilsner Louise ************************ Fotografier viser os det, vi normalt ikke ser, fordi de stander tiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en pisk? |
| Forfatter:  |
Nugga |
| Dato:  |
19-05-2012 08:56 |
|
Måske han bare skal gå over nogle piske i starten? Læg dem på jorden så han kan se dem, og gør ham opmærksom på dem, og så trækker du ham over...en pisk af gangen. Senere kan det så blive til tynde hegnspæle, som Louise foreslår, og så senere igen bomme. Bare et foreslag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du |
|
|
prøvet med kun én bom? Det kan være, han bare bliver forvirret - og så har han jo fundet ud af, at der ikke sker så meget ved at ramme bommene  På den anden side så er bomtræning i sig selv jo ikke nogen garanti for at hesten bruger sig ok. De fleste heste kan godt gå over bomme med spændt ryg og løftede ben, så måske skal du snarere lede efter en anden træningsmetode? 
fra NinA Læs teksten i dressurfordringerne grundigt  (men spring billederne over) www.retskrivning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for at for.. |
|
|
For lige at svare lidt.. jeg bruger kun EN bom i forvejen, så det ikke fordi det er videnskabeligt matematik han skal udregne inden han sætter benene  Om han får noget ud af det... hmm ja det korrekt, men i forvejen bruger han sig meget korrekt i longen og vil vove at påstå jeg ville kunne se om han smed ryggen eller ej (eftersom det er en af de eneste ting jeg kan "opnå" når jeg "rider" fra jorden) men det selvfølgelig rigtig at han ikke skal "for alt i verden" over de bomme hvis han ikke kan gøre det korrekt  Men han er jo ikke i tvivl om at han skal OVER bommen, og han ved han skal LØFTE fusserne, men det sker altså i at han løfter begge forben på samme tid (som i et spring) og så glemmer bagbenene og falder ned i bommen  Kan godt se tanken med at de måske er for høje, havde jeg ikke overvejet, men vil prøve med noget mindre da - DOG har jeg bare måske 5 ud af en million gange se ham trave over dem, så det MÅ da være muligt - Tror jeg vil prøve at filme det næste gang  Hegnspælene var en super tanke vil lige spørger min handyfar om han ikke liiiige kan skaffe mig sådan nogle !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ooOOOoo |
|
|
Kan du ikke alliere dig med hans foldkammerats ejer (hvis den altså kan)? Ofte følger de jo bare efter hinanden og hvis den ser at den anden kan, kan det jo være han fatter meningen? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg kender det! Min kære part syntes virkelig det er noget latterligt noget det med bomme. Helt ærligt, løfte fødderne over DEM? Han er den uenergiske type og løfter ikke benene med mindre man virkelig mener det samt at han skal springe og det når en vis højde. Cavaletties kan han heller ikke tage seriøst, han pløjer lige igennem dem og lander oven i/falder over alle sammen eller træder på dem. Samme med at springe over, om det er en eller to på hinanden, nix, det er sku for useriøst. Så her handler det om at der skal en del til før man gider løfte fødderne - måske det er det samme med din?
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror.. |
|
|
jeg tror nogle misforstår, for han KOMMER glædeligt OVER dem, MEN det bliver ikke i "travoverbomme" stil, men han springer det... Han springer ALT og ellllskeeeeeer at springe.. suk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nok bomme? |
|
|
Nogle heste ser en enkelt bom som et reelt spring. Har du forsøgt med mange bomme? Altså min. 5 stk. Min gamle hest var heller ikke opmærksom på en enkelt bom. Den var da bare til at hoppe hen over. Gerne i lidt højt tempo. Men kom der en halv langside med bomme, så blev hun altså nødt til at stoppe op og tænke sig om, hvor futterne skulle sættes. Da hun blev rigtig sej til det kunne afstanden øges på de sidste bomme, så der virkelig skulle sættes godt af over de sidste.
Held og lykke
Venlig hilsen
Mia F.
Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| miraklet skete |
|
|
Miraklet skete idag!! Efter at have set en video på opslag&billeder om trail, så fik jeg pludselig en ide åbenbart  Lagde to bomme HELT tæt næsten i denne form /\ (i den tyndeste ende var der 10cm, brede ende 30cm) og longerede igennem, pludselig skulle han se hvor han gik for han måtte ikke træde ud! - Bagefter longerer jeg henover samme bomme men som i "traavbomme" i skridt og bedte ham om at sænke hovedet+fart inden. Satte i trav og efter 2 forsøg VUPTI, så travede han 3 gange i trav perfekt over 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
dejligt tillykke med bedriften! 
Rideudstyr sælges se præs, billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Venligst Maluna *** Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|