Hej alle sammen 
Jeg håber meget at nogle kan hjælpe mig. Sagen er den, at jeg har en 4 års hest, som er påbegyndt stille og rolig træning. den blev gjort ryttervant som 3 års, og har så holdt pause vinteren over pga vokseværk. Da jeg ville begynde lidt træning igen, fik jeg dyrlige og kiropraktor ud for at tjekke at alt var som det skulle være. Jeg var nemlig i tvivl om jeg skulle gå igang, fordi den skridtede rentaktet den ene vej i longe, men lidt pasagtigt den anden vej rundt i longe. Dyrlæge(som også er kiropraktor)mente ikke at der var noget der forhindrede ham i at gå rigigt, men sagde at jeg skulle gå lidt igang, og så ville han give ham kiropraktik et halvt år efter.
Han har sko på alle 4 ben, og der er absolut ingenting i vejen med ham.
Når jeg træner ham i longe, er det i grime og han får som regel lov til at gå og skridte varm som det passer ham. Når han skridter højre om i skridt, gør han det afslappet og rentaktet, men når han skridter venstre om, går han helt afslappet og lidt pasagtigt.
Ellers laver jeg overgange med ham, og lader ham gå over bomme.
Han går ture ca 2 gange om ugen, hvor han skridter godt i igennem og for det meste rentaktet. Men hvis han drejer hovedet for at kigge på noget, slår han over i pasagtig skridt.
Den smule han er blevet redet, og være med lange tøjler og han er som regel helt afslappet.
jeg er lige påbegyndt at give ham lidt massage og lave stræk-øvelser med ham både før og efter aktivitet.
Det irriterer mig rigtig meget, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvordan I ville træne skridt?