Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bid til tunge problems hest
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 17:08

Hej folkens! :)
Tænkte det kunne være I var lidt kloge, omkring bid! :) Min hest har den rigtig dårlige vane at slikke sig om læberne, hun gør det hele tiden, også selvom hun ikke har bid i munden. Min ide er at hun måske "fugter læber" eller det bare er en dårlig vane. Men nu ligger DM jo lige om hjørnet, og derfor skal jeg jo have fundet ud af noget. Jeg har prøvet at putte vaseline på hendes læber, men dette hjalp ikke. Jeg skal have fat i et nyt bid, er der nogle af jer der kan anbefale. Jeg har overvejet to forskellige Hs bid, det ene er et med en kugle i midten så hun har noget at lege med, det andet er et ultra tynd bid.. vad tror I der er bedst kloge mennesker?? :)

Camilla Thomasberg og Simone Rud nu sølv vindere til Jyskemesterskaber :-)

0
0
Svar på denne tråd

En god bog
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 09:29

Hej,

Prøv at læse "Bag om Biddet" af dyrlæge Christine Suntum Sørensen (tror jeg hun hedder). Den beskriver udførligt hestemundens anatomi og de problemer man kan have med bid. Måske kan du finde et svar deri. Et godt bidvalg afhænger i høj grad af, hvordan hestemunden ser ud, hvordan man rider og hvad hesten kan lide at have i munden. Jeg går selv og spekulerer i bidskift efter at have læst bogen.

Jeg synes i hvert fald at jeg har fået meget at tænke over, så måske rejser den flere spørgsmål end den besvarer, men man får en masse gode ideer.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 10:15

Bare lige en strøtanke...

Kan den mangle salt? Min slikkede sig også hele tiden om munden om det var ude på folden eller under ridning var lige meget, den gjorde det hele tiden.

Nu har han en saltsten i boksen og den bliver brugt flittigt og han er holdt helt op med at slikke sig om munden

MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

Sofie født 9/3-2010 kl. 11.51

3470g og 51 cm

Undervisning tilbydes på Lolland/Falster - Klik her!

Min pige går i Børnehytten i Kettinge og er stolt af det!

0
0
Svar på denne tråd

Bidtilpasning.dk
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 10:15

Jeg har haft Christina Suntum (Dyrlæge) ude til en bidtilpasning og HALLELUJA sikke en forskel! :)

Hun gik med et tyndt 2-delt med parerstænger fordi jeg tænkte at det var fint til en hest der skulle lære, men hun gik bare ikke fedt på det - urolig fortil, ville ikke lægge sig til, tværede på biddet, halve parader gik ikke igennem, mv.

Nu går hun med et Myler MB33 (Der lige er blevet godkendt af dressurudvalget) og der er HELT ro i munden! Det er en HELT anden hest at være på nu! :)

Så skynd dig at ring til Christina!

Med venlig hilsen

Vassen

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 21:46

Team Hyldgaard: Det kan faktisk godt være, for når jeg trækker hende ind for at sadle op vil hun rigtig gerne slikke på den sten der er inde i boksen og på muren o.s.v :) Jeg prøver det, tusinde tak :)

Camilla Thomasberg og Simone Rud nu sølv vindere til Jyskemesterskaber :-)

0
0
Svar på denne tråd

tandlæge
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 04:27

Har du haft tandlæge for nylig, eller var det måske en ide at starte der.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider