Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

trailerlæsning uden bil foran traileren
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 15:12

Hej Alle.

Jeg står og har en hest der skal trailer trænes.

Jeg har en fin ny lys trailer til det. men ikke nogen bil at spænde for lige pt. der er ikke nogen "støtteben" bag på traileren.

Er risikoen for at traileren tipper ikke stor hvis man prøver at læsse i den uden at den er på spændt en bil?

Det skal siges at jeg vil have det fast slået før jeg vil prøve!

0
0
Svar på denne tråd

du skal have noget under
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 15:27

Ja, det er der, så står traileren ikke stabilt.

Jeg har brugt nogle små jernbukke til at sætte under hvert hjørne bagpå traileren. Så står den fin fast. Alternativt kan du bruge nogle store træstubbe eller lign, som kan holde til noget vægt.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 15:54

Det er nemlig os min tanke.. for på min gode gamle variant trailer var der nemlig støtte ben.. men det er der ikke på denne her.. og det har jeg selvfølgelig ikke tænkt på før jeg skal bruge dem..

0
0
Svar på denne tråd

Støtteben eller krog
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 17:13

Jeg har også haft en med støtteben, men syntes ikke det var helt stabilt nok.

Min nuværende trailer er parkeret i laden, og der har vi købt en løs trækkrog som er monteret på en af stålspærene. Den spændes traileren på, og nu står den helt stabilt mens jeg træner læsning.

Ved ikke om det kan lade sig gøre i din situation, men jeg er super glad for løsningen, da jeg ikke er afhængig af om bilen er hjemme.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

jbvædfjbvædfvbæfd
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 20:18

Jamen normalt er der da et ben med hjul foran på traileren og det plejer man at kunne dreje ned. Ellers er det ikke til at håndtere en trailer pr. håndkraft.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

LP-mor...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 20:49

bliver lige nødtil at indskyde at næsehjulet på en trailer ikke hjælper noget hvis heste træder på rampen og traileren tipper bagover (stejler)

du må for hestens skyld ikke læsse den hvis ikke traileren er 100 procent understøttet og aller helst spændt fast foran :-)en dårlig oplevelse for heste og al din træning er spildt :-(

men god fornøjelse med træningen skal selv igang hen omkring sommer :-)

mvh. Loa

0
0
Svar på denne tråd

dfbfnfn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 22:08

Loa - så forstår jeg bedre spørgsmålet. Jeg havde bare læst det anderledes

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider