Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Muler bid til dressurstævne?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 23:20

Nogle der har erfaringer i om de er tilladte til stævner under dansk rideforbund, primært dressur stævner?

Det er dette bid jeg tænker på lige pt

Det har løse ringe, er tredelt med en rotations midterstykke ligesom det anviste 10d i dressur reglmenter for 2012 er dog anatomisk udformet efter hesten mund, men det er mange alm muffe og alm bid jo også nu til dags.

10d. Tredelt trensebid

med rotationsakser

Jeg har selvfølgelig kontaktet dansk rideforbund med mit spørgsmål, men vil da geren høre om nogle af jer har erfaringer i dette.

Vh Deepa

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 18:18

Jeg kan ikke se dit billede, men hvis du mener et Myler bid (MB02) så er svaret: ja - det er tilladt i dressur :)

0
0
Svar på denne tråd

tussindfryd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 20:56

hved ikke om det er et MB02? det står der desvære ikke..

det kan ses her

grandprixdenmark.dk/ product_info.php/cPath/34_52_139/ products_id/7704

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 08:53

Jeg tror ikke du må starte med den version af Myler bidet.

Jeg ved med sikkerhed at MB02 (her med D-ringe) : www.abitmore.no/ ?vis=produkt&pfid=1019...duktid=485

Og den tilsvarende model hvor rullen i midten er kortere, MB01:

mylerbitsusa.com/images/ comfort_snaffle/1.jpg

Ligeledes mener jeg også den, der hedder MB03 er tilladt - det er samme bid som MB02, bare med kobber på den miderste rulle:

www.abitmore.no/ ?vis=produkt&pfid=1019...uktid=2254

Jeg mener også det bid, der hedder MB32 er tilladt: mylerbitsusa.com/images/barrel_bits/ 32_Front_and_Top.jpg

De resterende myler bid er så vidt jeg ved IKKE tilladte i dressur.

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 20:55

Hvilke heste har glæde af at gå med myler bidene? Er det et meget blidt bid, eller?

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

bid....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 11:11

Blidt - jah, det er tyndt, men min ville have gavn af et myler bid (skal netop have et meget tyndt bid, da hun ikke har meget plads ved laderne). Det er buet lidt, så det har et lidt bredere/anatomisk tryk på laderne. Når de er buet lidt, kan de heller ikke ramme ganen, som de gør, når man tager tøjlerne udover halsen og trækker den. (og kun der)

Og D-ring gør, at det ligger stille i munden (ikke kan trækkes "ud" af munden", hvis man kun tager i den ene tøjle.

Jeg tror dog måske, jeg vælger et kk D rings bid, det har lidt de samme "features", jeg leder efter.

www.hestogco.dk/ ProductDetails.aspx?productId=21189

0
0
Svar på denne tråd

L (horc)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 19:51

Lige præcis det bid du der linker til, så jeg på idag, dog til 869 kr i dyr i centrum i Roskilde. Jeg blev forklaret lidt om det og det er bestemt også et bid jeg overvejer...Myler comfort fik jeg af en anden at vide, er et bid som hestemund.dk vist er varm fortaler for... så hvad man lige vælger....

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Danskrideforbund
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 07:13

Her er et link til DRF's dressur reglement. på side 8 og 9 ser du de bid der er tilladt :-) (det nyeste reglement, 21 marts 2012)

www.rideforbund.dk/Ridesport/ Reglementer/~/media/rideforbund/ Ridesport/Reglementer/Dressur/2012/ Dressur%20%20Reglement...12222.ashx

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

fddgggffdf
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 16:40

som du selv skrev, så står dette :

10d. Tredelt trensebid
med rotationsakse

Det betyder vel at du godt må ride med det?
Har faktisk aldrig set det bid, men er det lidt ligesom sprengers trensebid, hvor der i midten er sådan en der ruller rundt når hesten arbejder med biddet? :-)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

svar fra drf
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 23:25

Har modtaget svar om det bid jeg linket til var tilladt eller ej.. Det er det desvære ikke.. ikk eendnu.. Men jeg skulle hølde øje med regl, for de laver heletiden om på det og kan sagtens være at det på et tidspunkt bliver tilladt..

Kan se på det maria linker til at de nu har fået tegninger af mylerbidene.. og faktisk er det nye at det med tungefrihed nu er blevet tilladt..

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider