Jeg har den dejligste oldenborg vallak, som normalt er meget sød og rar. Her på det sidste har han, når vi skal ud på tur, fået en sjov ide.
Han stopper, bakker, drejer rundt og går alle andre veje end den jeg beder ham om. Når jeg presser ham(både med ben, hæver stemmen, forsøger at dreje ham osv) er han begyndt at rejse sig.
De sidste 2 gange jeg har forsøgt er vi endt i hegnet og så er det bare ikke sjovt længere.
Han har gjort det en gang mens vi var ude med en anden hest, ellers er det når jeg prøver at få ham ud alene.
Han har haft tendensen før, men slet ikke i samme grad og der hjalp det med let pres samt stædighed og der har aldrig været noget når vi skulle på tur.
Det skal lige nævnes, at han har stået "stille" 1½ mdr med en gaffelbåndsskade(en lille en af slagsen), hvor vi har skullet ud 2 gange dagligt på hårdt underlag i ca. 20-30 min. Jeg gik med ham i starten, men må gerne skridte ham, så det ville jeg jo rigtig gerne - men hesten har åbenbart andre planer. Og det er faktisk temmeligt frustrerende at være afhængig af andre bare fordi hesten har fået "en sjov ide".
Der er intet hvis vi skridter på bane eller i ridehuset - det er bare ikke optimalt i forhold til hans ben.
Håber at I har nogle gode råd - for jeg trænger i den grad til nogen 
Hilsen Louise