Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 hjælp eller undervisning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 16:03

Hej,

Jeg har brug for hjælp til min to-års, som er panisk bange for mænd.

Historien med ham er, at min kære mand købte ham af medlidenhed på Ullerup Marked. Han var omkring 7 mdr. Vi gætter på at han har gået uden meget kontakt til mennesker og at det første menneske han var i kontakt med var en hestehandler der bandt ham til en vogn på Ullerup Marked. jeg tilbragte den første uge i boks med ham, hvor han stod og rystede i hjørnet, men heldigvis kunne han ikke stå for mash, så han fik en smule mange gange. Efter en uge kom han ud til vores andre heste og det er bare gået fremad. Han er det kæreste væsen og han elsker at være i selskab, altså hvis det ikke er mænd.


Han er en intelligent lille fyr, så jeg kunne også tænkt mig hjælp til lidt sjove opgaver jeg selv kunne gøre med ham.


Jeg ville gerne have en underviser ud til mig, så hvis i kender en der kører, så vil jeg være glad. Jeg bor på Amager.


Ellers vil jeg være glad for gode ideer til øvelser til ham. Jeg har lært ham at stå bundet, smed og alle almindeligheder. Derudover har jeg trænet start og stop, så jeg kunne trække med ham. Det går også godt.


Jeg har heldigvis en kvindelg dyrlæge og en kvindelig smed, men det er jo ikke sikkert jeg kan fortsætte med, da jeg skal flytte til Jylland. Hjælp til at han ikke er så skræmt (og det er meget) for mænd er 1. prioritet.


Her link til et billede af ham.





picasaweb.google.dk/hellehertzum/ Mulle?feat=directlink

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine forslag
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 11:57

På Sjælland ville jeg kontakte TinaMJ - hun har en profil herinde og en hjemmeside,som jeg desværre ikke kan huske adressen på.


Alt. kommer Tine fra horsemind hvis stadig på Sjælland - hende ville jeg også spg. www.horsemind.dk


Held og lykke med ham :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bange for mænd
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 15:41

Hej Søs,

Tak for dit svar og jo tak det er synd for ham at han er så bange for mænd.

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere forståeligt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:23

Jeg kan se, at jeg har udeladt flere ord i min ene sætning - så meningen går temmelig meget af fløjten :-) Der skulle have stået, hvis Tine fra Horsemind stadig kommer til Sjælland af og til, ville jeg også spg. hende :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider