Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Reglementsændringer og dressur
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 00:34

Så har jeg modtaget mit reglement for 2009 og har været ved at læse og sammenligne med det "gamle".

Nu håber jeg, at dette er den rette placering, da det hænger sammen med stævnedeltagelse og træning


Som antydet i startindlægget, er det dressurafdelingen af reglementet (og de almindelige bestemmelser), som jeg har forsket mest i.

Jeg har noteret mig følgende ændringer i dressur-reglementet, og har markeret de væsentligste sådan rent trænings- og deltagelses-mæssigt med fed:

  • §404 stk. 1: dotering ved C-stævner skal være mindst 1,5 gange indskuddet i klassen
  • §404 stk. 2: ponyer SKAL gå på B-bane op til og med sværhedsgrad 3
  • §405 stk. 6: skal man ride på B-bane, skal man starte inde fra banen, med mindre der er plads til at ride rundt om banen (en ret væsentlig ændring - til den hestevenlige side måske, fordi hesten så har mulighed for lige at se de evt. "farlige" ting, inden den kommer ind på banen)
  • §417 stk. 14: det er nu tilladt at longere (før stod der ikke noget om det), men med den optømning, der skal bruges i den pågældende klasse (dvs ingen hjælpetøjler, og tøjlerne må ikke spændes fast i sadlen).
  • §417 stk. 15: man må ikke ride på banen uden godkendt hovedbeklædning (dette var ikke præciseret før).
  • §440 stk. 1: skindet på ridebukserne skal være hvidt eller lyst, og ridestøvlerne (eller korte støvler+skaft) må nu være brune. Hjelmen der skal bruges op til sværhedsgrad 3 skal være EN 1384 godkendt og være diskret udsmykket.
  • §441 stk. 1: Det er ikke tilladt at anvende pisk fra jorden.
  • §441 stk. 3: Fra LD1 til LC3 er pisk eller sporer eller "ingenting" valgfrit (det er ikke kun valgfrit for 4-års mere).
  • §442 stk. 1: Kombi- og springsadler er tilladt op til sværhedsgrad 2, og det præciseres, at der skal være en åben eller funktionsdygtig sikkerhedslås (hvilket jeg ikke lige forestiller mig, at dommeren går ud og tjekker ret tit )
  • §442 stk. 2: Sadelpuder (kat. III) skal bære sikkerhedsbøjler
  • §443 stk. 1: Handicappede ryttere skal vedlægge testkort ved anmeldelsen
  • §443 stk. 2: Dispensation for handicappede ved A- og B-stævner skal fås ved DRF efter indsendelse af testkort udfærdiget af autoriseret klassifikatør.
  • Bilag 1 og 2, Dommernes Funktionsområde: Generelt må dommerne dømme det, der uddannelsesmæssigt svarer til de "gamle" programmer, som de måtte før. Det betyder så fx at en D2-dommer før måtte dømme hesteklasser til og med LA2 ved distriktsstævner; det bliver så til og med LA3 fra i år (ændringerne i ponyklasserne er lidt færre). Det er vist for omfattende at skrive alle klasserne her.

I alm. bestemmelser har jeg været mindre specifik men kun læst efter de ændringer, jeg syntes var relevante her. Det væsentligste i forhold til dressur er vist dette:


  • På stævnepladsen må heste og ponyer kun rides af rytteren selv efter ankomst til stævnepladsen (§141)
  • Importerede dressurponyer registreres med 0 point (§144 stk. 2) - her er dog nogle undtagelser - jf selv reglementet
  • I dressur skal der enten rides med sikkerhedsgodkendt ridehjelm ELLER hat/bowler (§150) (man må altså aldrig ride med en hjelm, der ikke er sikkerhedsgodkendt efter forskrifterne)

Der er ret mange andre ændringer i Alm. Bestemmelser, men ikke nogen, jeg synes er så relevante her - og slet ikke, hvis vi ser det i trænings-sammenhæng.



I Midlertidige bestemmelser er der ændringer ved DM og DRF-mesterskaber mht. staldvagter og om hestene må forlade stævnepladsen under stævnet (§901, stk. 6 og 12). Det var en af de ting, jeg studsede lidt over. Jeg forestiller mig, at det har noget med doping at gøre, oder?



Jeg undrer mig i øvrigt over, at 5 års ponyer ikke må starte højere end LA4B, når de ikke engang må startes i sværhedsgrad 3 (hvilket er LA3 og LA4 ), og at evt. udelukkelse af denne klasse ikke gælder, før hesten er fyldt 6. Jeg undrer mig endnu mere over, at fejlen ikke er ny .(Alm. Bestemmelser §112 stk. 1.1)


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 00:49

gsims (y)


Glimrende, at pisk og sporer er valgfri til og med LC3 (y)


Efter min mening burde de dog være valgfri i alle L-klasserne.




:-) fra NinA


God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--


Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd
 
 En ting mangler som er vigtig
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 02:15

Det er nu sådan at man selv skal have stævnenummer med. man kan således ikke forvente at klubberne har indkøbt til formålet.


Det måtte vi allesammen lige lære på krk idag.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps, det er rigtigt -
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 10:53

den valgte jeg endda at udelade, men det er da væsentligt. Det kunne da være praktisk om klubberne havde nogle, man kunne købe til en 10'er som det var før i tiden... Dét er der vel ikke noget til hinder for, især så kort tid efter reglementets ikrafttræden.


Jeg synes også det er godt, at longering er nævnt direkte i reglementet. Jeg synes egentlig også, det er fint, at man vælger "den gyldne middelvej" og tillader longering, men uden ekstra hjælpemidler.

Når nu pisk ikke må anvendes fra jorden, må man vel heller ikke anvende den til longering (jf. §441 stk. 1)?


Desuden har §141 vel været både ønsket og ventet?

(at på stævnepladsen må heste og ponyer kun rides af rytteren selv)?


_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:28

Rigtig dejligt med en gennemgang af de vigtigste punkter!

Jeg er også glad for reglen omkring valgfri brug af pisk eller sporer i de små klasser





Venlig hilsen Linda, Højballe, Mr. Bowie, Spirit, Philip, Raki og Cosmo

Westernsadel sælges! Mrk. blue ridge


Forhandler af rideudstyr fra CHESSMAN

www.rytterbixen.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke dejligt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:44

Tak Gritt - skønt du gad og side og finde alle ændringer :-)


Hilsen Søs

- som efterhånden staver som en brækket arm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 12:51

JUBBIII!!

Vi må selv bestemme om det er nødvendigt at anvende sporer til og med LC3!

Den regel vil jeg juble over resten af i dag. Selvom jeg ikke starter stævner er det for mig ret væsentligt når hesten og jeg engang bliver klar til det - så vil da jeg gerne ud og vise hvad en ægte støvsuger kan præstere på en dressurbane - selvom jeg nok vil kikke mig noget omkring hvilken klub jeg i givet fald vil vælge at starte i.


Den med pisken - tjaeh, nu ved jeg ikke hvor meget det har været misbrugt fra jorden overhovedet, men som ægte støvsuger og McLean rytter kan man da ikke andet en ærges lidt fordi jeg godt kan finde ud af at bruge en pisk og en pisk er ganske nyttig til at styre forben med, men så må jeg jo bare finde noget andet der kan få styr på de skide forben, hvis det hele kikser.

Men så må jeg jo bare hente tovet fra min rebgrime i givet fald - den er jo altid med hvorend vi går, fordi vi lider af trailer problemer af og til - eller rettere sagt - næsten hver eneste gang. Dog er vi gået i trailer træning


Men ellers er jeg da ret tilfreds med de ændringer der er kommet i reglementet for 2009. Dog synes jeg det er med noget kort varsel den med stævnenumrene ved C-stævner. Der kunne man da godt lig have givet en 3 mdrs. indførsesls tid således man havde mulighed for lige at nå at købe sådan et stævne nr.



Sagde Kia
Officiel indehaver af vilddyret Light Year gennem 4½ år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 13:51

Jeg synes det er rart at man kan longere (uden hjælpemidler). Samt at man op til LC3 selv må vælge om man benytter sporer og pisk...


Dejligt at man nu kan tillade sig at starte i brune støvler. Jeg har altid ønsket mig et par brune dressur støvler.. Det er flooooot...


Men som Mclean rytter ærger jeg mig også over pisk ikke må benyttes fra jorden. Selvfølgelig er det godt det er nedskrevet hvis der har været problemer med misbrug.

Men en lille pisk på forbenet når hesten er stresset kan hjælpe dyret til at falde ned. Men så må vi jo være kreative og finde på noget andet til at styre de små fusser....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsen
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 15:11

hvad paragraf har den med stævnenummeret? Den kan jeg nemlig ikke finde?


MVh.

Spaden Dorte


Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland. Er færdig med Grundforløb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg klapper også
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 15:26

i hænderne over det med valgfri pisk og sporer. JUBII... Men de kunne godt have ladet det være op til LA1 synes jeg. Glæder mig helt til at jeg engang skal ud og starte igen :)


Sagde Janne


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 15:56

Jeg ville også meget gerne have en paragraff til det med stævnenummrene - vi skal holde stævne sidst i måneden, så det ville være rart at kunne henvise til præcis hvor det står.


Hilsen Nina




Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pisk OG sporer
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 16:01

Må man anvende både pisk og sporer? Har ikke startet stævner i 10 år så har lige lidt meget viden der skal hentes :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 En anden ting
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 16:10

Fandt lige dette under §112, som i hvert fald er værd at have i baghovedet, når man laver dressurpropositioner. Der er mange, der sætter min.point på for start i MB-klasserne. Synes det er fint, dette er kommet på, så man kan få mulighed for at starte 0-points heste i M-klasser også.

Har endnu ikke fundet den med stævnenumre, andet end at der står, at hesten skal bære stævnenummer...



2.2. Stævnearrangøren kan i propositionerne fastsætte udelukkelseskriterier i

alle klasser. Der bør normalt ikke være udelukkelseskriterier i klasser af

sværhedsgrad 3 og opefter.






Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 Pisk ELLER sporer
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 16:51

er valgfrit, dvs. enten pisk eller sporer, eller ingen af delene. Ikke begge dele


Sagde Janne


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg ledt og ledt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 21:51

og søgt i reglementet fra DRF's hjemmeside (pdf), og jeg kan bare ikke finde det med de forbistrede stævnenumre. Hvor har jeg mon fundet det henne? Når en klub allerede har taget det til sig, har jeg jo nok ikke ligefrem læst forkert :/


Men jeg kan altså ikke finde det, sådan noget skrammel.


_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 23:08

Nej det er heller ikke nemt at finde.. det er der nemlig ikke ... men er blevet fjernet !!!


DRF Reglement / Almindelige bestemmelser


GÆLDENDE FRA 1. JANUAR 2008

124. Stævnenumre

Den arrangerende klub skal stille stævnenumre til rådighed til alle startende

ekvipager ved Show-, A-, B- og C-stævner. Klubben kan tage et depositum for

udleverede stævnenumre. Hesten skal under hele stævnet bære

stævnenummeret synligt på venstre side overalt på stævnepladsen. Ingen

hest må bære mere end ét stævnenummer.


DRF Reglement / Almindelige bestemmelser

GÆLDENDE FRA 1. JANUAR 2009

124. Stævnenumre

Hesten skal under hele stævnet bære stævnenummeret synligt på venstre side overalt på stævnepladsen.

Ingen hest må bære mere end ét stævnenummer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 23:14

men jeg kan ikke finde den paragraf du tale om med hensyn til pisk/spore.....


jeg fandt denne her...saksede den fra Dansk rideforbund.


mvh

Iben



Det er forbudt at ride med pisk i dressurklasser af sværhedsgrad 0 til 5,

samt i mesterskabsklasser uanset sværhedsgrad, jf. dog pkt. 441.3.

Det er tilladt i dressurklasser af sværhedsgrad 6 og 7 at ride med pisk

(max længde 110 cm, målt fra knop til og med snert).

Det er forbudt i alle ponydressurklasser at ride med pisk, jf. dog pkt. 441.3.

Under opvarmning må der kun anvendes en pisk på max længde 110 cm.

Det er ikke tilladt at anvende en pisk fra jorden.

2. Det er forbudt at ride uden sporer, jf. dog pkt. 441.3.

Hvis en rytter har gennemredet blot en del af programmet uden sporer,

bliver hun/han diskvalificeret.

3. Det er tilladt ved start af 4-års heste/ponyer at ride enten med sporer eller

med pisk (max. længde 110 cm.), men ikke begge dele på én gang og meget

gerne helt uden. Fra LD1 til og med LC3 er det tilladt at ride med pisk (max

længde 110 cm) eller sporer, men ikke begge dele på en gang og meget

gerne helt uden.


For den som har viljen og troen i hjertet
er intet umuligt. undefined


Maskinbroderi udføres på alt, f.eks grimer, dækken

http://www.al-horse.dk


Sadle sælges, se præstentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nååååååh, ja,
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 23:17

det var derfor .


Tak Disco ♥Disco♥


Mht. pisk eller sporer har jeg skrevet paragraffen fra dressurreglementet ud for reglen, så det burde være til at finde .


_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 23:22

Må man gerne ride uden sporer i travprogramet ?

Jeg skal starte til Februar og vil da helst ride uden sporer hvis jeg kan komme til det? Og må man starte med pisk?


Jeg helt forvirret nu


Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har overvejet spraymaling
Forfatter: 
Dato:  11-01-2009 23:23

til de der numre... som de gør det i distanceverdenen. Så kan man lige skrive det på hesten.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 4 års championat
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 12:11

Vil det sige at der kan rides UDEN pisk eller sporer på 4 års heste fra 1 januar? og skal det forståes som noget positivt at det kan undværes?

0
0
Svar på denne tråd
 
 og hvad er så definitionen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 12:28

på "brug af pisk fra jorden" ??

Er det at man berører hesten ??

At man peger (den ville være svær at kontrollere), svirper, larmer ??

Eller at man bærer en pisk i nærheden af hesten ??



Hø-hø



Eva

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan har det jo været altid
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 13:49

med 4 års, at der kan rides uden både sporer og pisk :). Men nu kan man også på ældre heste op til LC3


Ja, Eva, det er sådan set et ret godt spørgsmål - og hvad, hvis man bruger en pind i stedet for en pisk? Og gælder en longepisk som en pisk brugt fra jorden, når den bruges på afstand?



Jeg har nu også fået besked om, at fordringerne også er ændret (eller "revideret") - det var jeg ikke klar over var på tapetet , men jeg har godt set, at hæftet på DRF's netshop så anderledes ud med et ikke så pænt billede på forsiden, så vidt jeg kunne se.

Dét bliver for alvor interessant at læse, når engang det ankommer. Så får vi se, om de har valgt at revidere sådan at det passer bedre med tophestene eller om det passer bedre med fx indlæring (hvor jeg kan komme i tanker om i hvert fald én ups'er) eller noget andet. Især er jeg spændt på, om de gode illustrationer er skiftet ud - og med hvad.



_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 14:20

er det er krav nu at man nåt man starter dressur har en diskret udsmykning på sin ridehjelm?


Don't ask for a miracle

Be a miracle

0
0
Svar på denne tråd
 
 §441 stk. 3
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 15:28

Hej.


med risiko for at få en på lampen så må jeg være uenig med Gsims med hensyn til pisk/spore.


Nu har jeg læst og læst på paragraf §441 stk. 3 og det er stadigvæk kun 4 års som må startes med pisk eller spore.

Denne linje er taget fra dressur reglementet;


Det er forbudt at ride med pisk i dressurklasser af sværhedsgrad 0 til 5.


www.rideforbund.dk/drffiles/synkron- library/ridesport/reglement_2009/ Dressur%20-%20Reglement%202009.pdf side 17-18


Med venlig hilsen

Iben



For den som har viljen og troen i hjertet
er intet umuligt. undefined


Maskinbroderi udføres på alt, f.eks grimer, dækken

http://www.al-horse.dk


Sadle sælges, se præstentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg læser det
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 15:37

på samme måde som Gsims gør - på side 18 (§441 stk. 3) står der følgende:


Fra LD1 til og med LC3 er det tilladt at ride med pisk (max

længde 110 cm) eller sporer, men ikke begge dele på en gang og meget

gerne helt uden.


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 helt hvide bukser
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 19:18

§440 stk. 1: skindet på ridebukserne skal være hvidt eller lyst, og ridestøvlerne (eller korte støvler+skaft) må nu være brune. Hjelmen der skal bruges op til sværhedsgrad 3 skal være EN 1384 godkendt og være diskret udsmykket.


øvøvøv. hvidt skind er så skide upraktisk!










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Sandra
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 20:06

du må starte uden pisk og sporer eller vælge en af delene :)


Sagde Janne


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 mht. numre?
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 20:19

Hej,

Bare et hurtigt spørgsmål til den nye paragraf om stævnenumre: Når nu der ikke står, at numrene kun er påkrævede ved distriktstævner og op, skal man så ud at investere i nogle for at deltage i klubstævner?

Og superrart med en oversigt herinde (y)


MVH.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 sambafrans/Iben
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 20:20

Jamen så har vi jo begge ret - man må selv vælge, om man rider med pisk, sporer eller ingenting, men man må alligevel ikke ride med pisk - eller også må man, fordi der står noget andet ved 4-års også...

Der er vist nogen ved DRF, der ikke har været alt for snedige til at læse korrektur (som dansklærer kan jeg også godt sidde og blive irriteret over stavefejl, der går igen fra tidligere udgaver).


Man kan vist slippe afsted med det hele, vil jeg tro - det kaldes vist en helgardering, og jeg ville ikke turde diske nogen for at ride med pisk i LC1, når der står et sted, et de gerne må. Heller ikke selv om jeg kan pege på et sted, hvor der står, at de IKKE må...







_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 så er det nok
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 20:25

en god idé at have printet det ud, når man tager til stævne. For jeg vælger pisken frem for sporerne, og jeg gider ikke til at stå uden nogen form for bevis :)


Nanna


:) :) :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan jeg godt forstå
Forfatter: 
Dato:  12-01-2009 20:28

det er altid godt selv at være inde i sagerne - især når nogle af "sagerne" er nye :)


_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidt skind
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 07:56

Er der nogen der ved om man bliver diskvalificeret hvis man har ridebukser på med sort skind?


Jeg elsker mine hvide ridebukser med sort skind.


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 09:26

Eftersom det kun er tilladt med hvide/lyse ridebukser med hvist/lyst skind, så vil du kunne diskes for det, da jeg ikke ser sort som en lys farve(eller en farve i det hele taget....)


Men synes da godtnok det er lidt noget rod som det med pisk/spore er skrevet... Det er vist det man kalder en ommer.


Men spændene med fordringerne, dog har jeg en lille ide om at det nok ikke er ændringer til den gode side. Men regner med du også opdatere os med dem.




Tøj, Sko og støvler sælges. Se Billeder her:

s289.photobucket.com/albums/ll228/ sgerdingc/toej%20og%20sko/?start=20


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 09:54

1000 tak for info Gsims.



Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.


Bare fordi få skriver meget, er de ikke mange,

de fylder bare mere.



0
0
Svar på denne tråd
 
 spore eller pisk
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 10:58

Hej


nej du har ret Gsims, det er da vist noget af en hel gardering de har fået lave sig.


Hvis man kigger lidt høje oppe i teksten, så står der sørme også at det er forbudt at ride uden spore?????


Tak for kaffe, bare de kan bestemme sig....


Ha´en god dag til alle.


Iben


For den som har viljen og troen i hjertet
er intet umuligt. undefined


Maskinbroderi udføres på alt, f.eks grimer, dækken

http://www.al-horse.dk


Sadle sælges, se præstentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad menes der mon med....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 17:14

.. at man på B-bane "starter inde fra banen" - betyder det, at man må ride en omgang (eller hvad man nu kan nå efter fløjtet) inden man starter - selvom der er 20 meter udenfor?


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 
 spore/pisk eller intet
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 21:46

Ang. § 441, så er der tilføjet i slutningen af både stk. 1 (må ikke ride med pisk) og stk. 2 (skal ride med spore) "dog jf § 441 stk 3".

Dvs. normalt gælder stk. 1 og 2, men i situationer der falder ind under stk 3, overtrumfer den stk 1 og 2 (i de dele som stk. 3 dækker)


Jeg håber i kan følge mig. Så vidt jeg kan se, så er det stillet op som en alm. lovtekst.



Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sambafrans...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 10:15

... ja, det lyder som en gang volapyk, men det er rigtig nok - i LD- og LC-klasser må heste i alle aldre rides med pisk eller sporer - eller helt uden.


I går aftes sad jeg og gloede på det, og blev mere og mere i tvivl - så jeg skrev til DRF, og den er god nok:


Det betyder, at alle heste i alle aldre må rides med pisk eller sporer i klasserne LD til LC3 - dette for at gøre det lettere for urutinerede ryttere at holde hesten i gang uden at skulle bruge alle deres kræfter på at sparke hesten frem.


Det andet er simpelthen bare reminiscenser fra de gamle reglementer, der ikke er blevet opdaget. Den slags kan let ske, når man sidder og bakser med så store ting på én gang.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sif.........
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 20:48

Det med B-banen betyder, at det ikke længere er tilladt at lade den sidste ende af ridebanen eller ridehallen være "før-fløjten-lyder-område". Hvis der er plads uden om banen skal der være plads hele vejen rundt. Ellers skal der startes inde fra selve banen.


Var det dét, du mente?


_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Gsims...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 22:25

... det var det vel.


Så hvis der rides på bane B, så skal de sidste 20 meter "stå tomme", og den ventende ekvipage skal befinde sig på opvarmningen lige indtil den ridende ekvipage har forladt banen?


Må ekvipagerne så først betræde de sidste 20 m, når fløjten har lydt - eller må de ride igennem og holde og vente udenfor åbningen til konkurrencebanen? - eller må de ride indenfor på konkurrencebanen (som man ofte ser det på A-bane) og afvente fløjtet inde på banen?


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 
 gsims...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 22:27

jeg er åbentbart snor dum...Forstår ikke det med banen.


Hvis banen er lavet på en 20*60 bane, hvor den er afspærret med et lille dressur hegn, sådan at der er plads på de sidste 20 m. f.eks. i et ridehus, hvor der ikke kan rides uden om banen, vil det så sige at rytteren må ride i hele ridehuset, altså også på den "officielle" 20*40 bane uden starts signalet er givet?

Og hvis det holdes udendørs, hvor der kan rides rundt om banen, må rytteren så slet ikke komme ind på banen, ej heller de første 20 m?... er det korrekt forstået?


Husk 1 og 2. kvalifikationsrunde af Nørresundby bank Cuppen 2009 der afholdes på Tylstrup Rideklub, Distrikt 14 d. 28-29 Marts 2009. Går du videre til finalen er der fede PENGEPRÆMIER at ride om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 23:55

nu har jeg ikke lige reglementet ved hånden.


Men sådan som jeg forstod det, skal der være plads til at ride hele vejen rundt omkring banen, hvis man skal starte "udefra".

Er der ikke plads til dét, skal man starte inde fra banen, ligesom man gør, når man rider indendørs stævner på A-bane.





_______


Pildskadde - øh - skildpadderytter

- det kan KUN gå for hurtigt :-D



www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider