Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

klassisk ridning - Vestsjælland
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:22

Jeg kunne godt tænke mig at se/ride klassisk ridning, men er der nogle ved Korsør eller bare på Vestsjælland der rider det.

Hvor jeg må komme og kigge på.

V.h

Marianne g

0
0
Svar på denne tråd

Også mig
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:24
Jeg er også interesseret :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:39
Kom i tanke om at Liv Tolsager - hun har en præ. herinde. Hun er fra Sorø. Hun rider klassisk og underviser også i det.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for det
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 21:06

Har lige været inde og kigge på hendes side.

Men er her ikke nogle som rider klassisk ?

jeg prøver at skrive til Liv om man kan komme og kigge

0
0
Svar på denne tråd

hbvjkdlfd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 21:40
Jo, jeg gør..
0
0
Svar på denne tråd

jo jeg gør da også
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 22:22

rider i sorø hos Eva Lydeking-Olsen, som har præsentation her inde.

vi er vist en del som rider der og det kan varmt anbefales.

Underviseren var liv tolsager, men nu er det Pernille Gregoire som underviser.

Prøv at kontakte eva og få en snak.

IMC
vi kan ikke alle sammen ligne en halv million, men vi kan vel forsøge
0
0
Svar på denne tråd

Eva Tirstrup
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 05:18

Hej...

Eva Tirstrup ved jeg kører en del i vestsj. Hun er super dygtig og et dejligt menneske! Hun er pt i endnu et ophold hos Bent Branderup...så er man da sikker på kvaliteten Jeg ved ikke om hun tager nye elever ind, men man kan da spørge om hun er til at lokke!!

Eva 23276132

Held og lykke med det hele

Knuss Simone

0
0
Svar på denne tråd

Jo, da vi er en flok
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 07:24

her hos os i Sorø og du er velkommen til at kigge...igår var vi 7.Kommer der flere til øger vi antallet af dage og her er ridehus og bane.

Når du vælger underviser er det meget vigtigt at finde een der kan det du har behov for, er grundigt uddanet OG erfaren OG overholder aftaler - både ud fra hesten og dig selv, da de forskellige ikke har de samme styrker og svagheder.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Egen underviser velkommen, ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.To ledige bokse.
0
0
Svar på denne tråd

også mig!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 09:10

Jeg rider da også klassisk, eller forsøger ihvertfald

Vi er jo stadig på nybegynder status, men det går fremad og det er dejligt, men der er nok ikke så meget at kigge på hos os endnu

Min hjemmeside

Tror på en vej frem uden vold!
0
0
Svar på denne tråd

debat forums
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 15:18

Lige den rette tråd!

Måske I herinde kan hjælpe mig, om der findes nogle gode sider med klassisk eller et debat forum?

SES i Vestskoven :-)
0
0
Svar på denne tråd

Sider er der mange af
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 17:19

især hvis du starter på www.akademisk-ridekunst.dk og så følger links, meget i Sverige.

Pernille kommer hver 3. uge her, foreløbig, og når vi når grænsen for hvor mange hun kan tage på een dag, bliver det hver 14. dag.

De næste datoer er 11.5, 1.6 og 22.6 og vi er igang fra kl. 13-18 eller 18.30..

Hestene er forskellige typer: oldenborg,lipizzanere, fjordhest, blandingspony, haflinger/ trakehner, måske frederiksborg.

Rytterne spænder fra nystartere til flere års erfaring og fra børn på 12-13 år og opefter til + 60 år, så her er plads til alle.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Egen underviser velkommen, ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.To ledige bokse.
0
0
Svar på denne tråd

Debat...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 12:40

Vi er en lille flok i det jydske der udveklser erfaringer på www.vindskovgaard.dk 's forum. Debatter for og imod klassisk skal gerne holdes her eksempelvis, og ikke på vores forum. Det er mere beregnet til at skrive om succesoplevelser, få gode træningsråd osv. De fleste af os kender allerede hinanden fra kurserne med Christina Holmbæck, men der er da "sneget" sig et par, for os, helt ukendte mennesker ind. Og det er nu også rigtig hyggeligt. På hjemmesiden kan man også finde et ret god liste over links til andre hjemmesider om emnet.

Så hvis i vil udveklse erfaringer med os på den anden side af bæltet, skal i da være velkomne til at kigge forbi.

Signe

www.vindskovgaard.dk

Lær cirkustricks med din hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

Til Eva L.O og svar på tråd
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 10:48

Vi er nu også en del der rider klassisk/akademisk i omegnen af Køge/Ringsted. Underviser er både Pernille og Christina H.

Jeg tænkte lidt på Eva L.O om der var opbakning for- ikke et stævne - men en dag med lidt opvisning af klassisk/akademisk fra start til hvor langt der nu er nogen der er kommet. Måske lidt fælles træning hvor man kunne være et par stykker af gangen og lade sig inspirere af hinanden, vi kunne måske endda undervise/vejlede hinanden, så de der kan lidt mere hjælper de andre osv. Det er jo altid nemmere at kikke på end at gøre det selv :-) Vi kunne hygge og snakke teori og hvad ved jeg. De fleste klassike ryttere rider jo hjemme og har ikke nogen at spare med i hverdagen. Det er i alt fald hvd jeg ofte hører når jeg taler med folk.

Måske en ide?? Jeg har desværre ikke selv nogen hal til formålet men når hestene kommer på sommergræs kan det da godt være..? Men ellers har i jo gode forhold i Sorø :-)

Hilsen fra Majbritt

0
0
Svar på denne tråd

Os i Jylland...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 11:00

..Holder træningssamling fra tid til anden. Det er især praktisk om vinteren hvor der er lidt langt imellem undervisningen. Et er at det er enormt hyggeligt, men det er også rigtig rart at få nye øjne på de ting man tumler med, og gode råd er der jo altid nok af.

Så der går nemt en weekend med at tumle rundt i ridehuset og drikke kaffe og snakke om de kære dyr.

Så i skal da bare i gang! Så tager vi en venskabsdyst Øst mod Vest senere!

Signe

www.vindskovgaard.dk

Vil du være klogere? Kurser for rytter og hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

lad os da komme i gang
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 11:23

Det lyder som en god ide. Jeg bor i køge men har ikke egen gård så det kan heller ikke foregå hos mig.

Jeg er den eneste hos os der træner klassisk og jeg er helt ny i dette, så foruden min underviser, har jeg ikke nogen at kigge på eller tale med om diverse ting ang. klassisk.

Så jeg er med!

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Det er en rigtig god ide
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 14:32

og det var faktisk den slags vi har købt stedet for at lave...så vi vil gerne lægge hus til.

Signe, kunne du ikke fortælle hvordan I gør praktisk i Jylland:

Bokse/ folde til "gæstehestene"

En eller to dage

Overnatning ryttere hvis to dage

Mad ryttere (og eventuelle tilskuere)...

Vi har ret god plads, både inde og ude, men fx kun vores eget køkken som ikke er så stort- men suppe i 20 liters gryde og masser af godt brød kan man jo komme langt med.

Det vil være smart at gøre det lidt hen i maj så nogle bokse og vinterfoldene er frigjort.

Vi påtænker at lave egentlige gæstebokse senere, men der er lige et par andre ting der står først på listen over ting der skal gøres.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det vil jeg da.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2006 15:57

Nu er vi så heldige at de fleste heste bor samme sted. Det kan i se her: www.vindskovgaard.dk Det er også her vi normalt holder kurser. Om sommeren har vi boks-folde hvor de fremmede heste kan bo udendørs. Vi har også brugt ridebane og midlertidige folde. Om vinteren er den straks værre, men der overnatter de i ridehuset om natten og går på ridebanen mens vi arbejder i ridehuset. Så det sætter selvfølgelig en naturlig begrænsning for deltagerantallet, men indtil videre går det nu fint.

Vi har gerne aftalt på forhånd hvem der sørger for hvad, så alle kommer til at lave mad en gang i løbet af weekenden. Og så er det jo op til de enkelte hvad de vil stille med.

Overnatning er madrasser på gulvet og rundt omkring, selvfølgelig med så meget hensyn til beboere uden interesse for træningssamlingen som muligt.

Men det kan varmt anbefales, det er simpelthen drøn hyggeligt. Det er lidt som en lille ferie, at få lov til at bruge en hel weekend med hyggelige mennesker med samme fælles interesse.

Signe

www.vindskovgaard.dk

Vil du være klogere? Kurser for rytter og hest, se her!
0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg tænkt lidt over det praktiske med
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 07:57

TRÆNINGSSAMLING

Hestene:

Vi har tre bokse som først er booket til august igen og een ledig, desuden er der et par heste til salg...og nogle går ud på sommergræs snart =

Vi kan huse gæsteheste op til 5-6 stk uden problemer her ila sommeren, også hingste.

Senere KOMMER der faste gæstebokse, men det skal lige tænkes nærmere igennem og ikke mindst finansieres.

Der er folde, både 5 vinterfolde og så de kan få græs nogle timer om dagen - vi vil ikke have heste med ukendt ormestatus på vores sommerfolde, men der er engen og een mindre fold med græs som vi ikke bruger om sommeren. Der kan også laves flere små paddock-folde med midlertidigt hegn.

Vi har soveplads til 5-6 stk også,et stort værelse med udsigt over foldene, men de nærmestboende vil formentlig køre hjem for natten.Der er også plads til telt...

Ridehus/ bane kan reserveres fx fra 9-12 og igen 15-18, de andre der har opstaldet her, skal jo også kunne komme til.

Der kan rides tur i terrænnet og til stranden ved Tystrup sø

Jeg vil godt lave teorioplæg om fx rytter og hest motorik/ anatomi/ spændinger, fodring, basistræning...og andre kan garanteret en masse også...faktisk så har jeg en ide om at lave en arbejdsmappe om denne type træning. Vi har videokamera og et godt digikamera.

Udgifterne skal dækkes, det kan vel gøres for CIRKA 100 kr/ hest pr dag/overnatning og det samme for rytteren til mad-indkøb, dvs 2 dage (lørdag-søndag eller fredag aften-søndag eftermiddag)er 400 kr for hest + rytter og 200 kr uden hest.

Der er halm, foder medbringes selv, mad deles vi om at lave.

Alle er ansvarlige mht oprydning mm.

Mener I det ??

Hvor mange er med

med hest

til fods

Så kan der sættes nogle datoer.Det er vel bedst at planlægge fx 3 gange så en udvikling kan følges

Eva

0
0
Svar på denne tråd

samling
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 08:19

Det lyder superfedt og spændende Eva!

:Pia

1½ meter hest købes

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

jeg er med
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 08:29

Jeg er med, skal bare finde ud af transporten, hvilket jo nok er det dyreste!

Men det lyder som en fornøjelse

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er med..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 14:21

Hej..

Jeg er også meget interesseret i at deltage, men det bliver uden hest i første omgang. Jeg er meget meget højgravid og kan føde når som helst og min hoppe er ikke helt tilredet endnu. Jeg kan desværre ikke selv ride før en gang til efteråret pga. af fødsel osv. og så ville det nok være bedst at min hoppe var helt styrbar, før jeg kommer med hende.

Awina og jeg har været oppe og opleve Bent Brennerup her i starten af april og det var en kæmpe øjenåbner for mig. Og jeg kan slet ikke vente med at komme op på min hest.

Min underviser underviser også i Akademisk ridekunst og jeg har været meget fasineret af det i et par år, men betydningen af hvordan man rider og hvor vigtig det er, fik jeg først rigtig øje på efter at have oplevet Bent Brennerup og hans dejlige ærlige og ligetil væremåde og undervisning.

Så jeg er helt klart med også selvom det kun kan blive fra sidelinjen til at starte med.

Vi er forresten et par stykker i Lille Skensved som rider efter Bent Brennerup's Akademisk ridekunst, og jeg er sikker på at, der ville være interesse fra deres side også.

Læs mere på min hjemmeside www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

undervisning i klassisk i Ringsted
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 11:56
Hej jeg er ved at samle et hold der vil ha undervisning i klassisk. Vi er fire på stedet hvor min hest står der interesserer sig for det klassiske. Vi har et ridehus og ridebaner så der er plads til det. Stedet hedder Skelgården (www.skelgaarden.dk/). Jeg har talt med Liv Tolsager om undervisning. Jeg selv har fået undervisning af Christina Holmbæk, Eva Tirstrup og Mette Boldt. Pernille Gregoire www.akademisk-ridning.dk er også en mulighed. Ring til mig på TLF: 31204757 så vi kan få arrangret noget. Nogle af underviserne kræver et vist antal ryttere for at ville køre ud mens Liv Tolsager kører ud for et mindre antal.
0
0
Svar på denne tråd

Awina fortvivl ikke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 12:40

Det med kørsel kan vi sagtens finde ud af hvis din hest altså kan læsses og køres i en alm trailer.. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Også interesseret
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 21:46

Det var da en herlig idé!

Jeg melder mig også under fanerne. Det ville være rart at møde nogle "artsfæller". Synes man kan føle sig en smule ensom, når man har hestene hjemme, og den sporadiske kontakt man har med andre ryttere er den mere såkaldt traditionelle af slagsen. Inspiration må der til...

Skal dog på kursus hos Chr. H. både midt maj og midt juni, så for mit vedkommende kan det først blive fra juli og frem.

- Og så bor jeg for øvrigt som Bolette i Ll. Skensved

Hilsner Nina

Lækre store bokse ledige i mindre privat stald fra 1. juni.

Suveræne foldmuligheder.

Daglig ud- og indlukning.

1 stk. 4x4m

2 stk. 3x4m (p.t. er den ene ledig)

20x50m bane og 10 min skridt til ridehal.

24274562

0
0
Svar på denne tråd

herligt
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 09:59

hej

jeg melder mig også med hest og glæder mig helt vildt.

'

rider også altid alene så det blir bare godt.

har været på kursus med Brenderup for en del år siden uden hest, og har redet klassisk siden,

hilsen conny

0
0
Svar på denne tråd

lyder spændende
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 15:13

Jeg vil også være interesseret i at komme til fods, hvis det ikke er for besværligt at komme fra KBH.

Synes det er meget givende at se andre træne og snakke om erfaringer osv.

SES i Vestskoven :-)
0
0
Svar på denne tråd

klassisk
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 15:18

Jeg er helt nybegynder på dette felt, men er jo gået hen og er blevet mere og mere nysgerrig på hvad "dette hersens klassiske" nu er for noget.

Så hvis man må troppe op uden anden baggrundsviden end det man kan læse sig til og uden hest - er hesteløs - så vil jeg da også gerne melde mig som interesseret i arrangementet...

Mvh. Heidi

- God is just an imaginary friend for adults -

0
0
Svar på denne tråd

lyder sjovt eva
Forfatter: 
Dato:  01-05-2006 15:43

det lyder sjovt eva.

godt initiativ.

mon ikke vi er nogle fra teglbrændergården og omegn der dukker op?

ja jeg har jo så ikke ridehest igen til den tid (har stort set solgt merlin nu- køber nok en ung luso hoppe). men er gerne med til fods.

Rid smukt
Rid Klassisk.

Få TEGNET ELLER MALET din hest, hund eller kat.Se min præs. hvordan.

Er du interesseret i at købe en LUSITANO kan jeg hjælpe med at formidle kontakt til avlere i Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Arrangement
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 18:10

Jeg synes det lyder super med sådan et arrangement. Jeg kommer gerne.:)

Hold os endelig underrettet mht. forslag vedrørende datoer osv.

0
0
Svar på denne tråd

Hold mig lige underrettet :-)
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 17:58

det lyder rigtig interessant.

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 15:44

hej til alle klassikere

var ude hos Eva og se pernille undervise og det var bare SÅ inspirerende og nu skal jeg da helt sikkert ha undervisning derude.

glæder mig meget.

ta ud og kig næste gang...

hilsen conny

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 20:42

Kan/må man bare komme og kigge?

Hvilke dage og hvad tid underviser hun der??

Se min hjemmeside

Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 17:54

næste gang der er undervisning er 1-6 , kl. ca 13 til 18.

kom bare derud og kig

hilsen conny

0
0
Svar på denne tråd

Adresse
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 21:11

Vil en af jer venligst skrive mig en besked med adressen, så vil jeg se om jeg kan skaffe en bil og komme og kigge.

I træner vel ikke i 5 timer

Se min hjemmeside

Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub

0
0
Svar på denne tråd

Adressen er
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:52

Topshøjvej 34

4180 Sorø

Og jo da, vi har nogle heste med god kondi...nej, vi er ca 8 om at dele de timer. De der arbejder fra jorden bruger ca en halv time og de der rider op til een time pr ekvipage.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.En ledig boks til efteråret.
0
0
Svar på denne tråd

træningssamling - jeg er med.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 09:12

Det lyder da rigtigt spændende med en træningssamling, der vil jeg gerne skrive mig på listen med deltager (dog nok uden hest, finder lige ud af det...)ER der fremsat nogle datoer endnu?

Hvad dage holder i undervisning hos jer Eva?

-tror næsten jeg er en af de eneste der rider klassisk på amager, og ser derfor så sjældent andre ride klassisk.

(Kunne også være sjovt at komme op og se min lille lipizzaners storesøster, og nu også nevø.)

"En ung hest sjæl, er lige som en blomst - er den først visnet, vil den aldrig vende tilbage"
0
0
Svar på denne tråd

Næste undervisning
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 11:46

er 1.6 og så igen 22.6 fra ca kl.13.00.

Da det er ved at blive lange dage (for Pernille), så bliver det nok hver 14. dag derefter...

Jeg sætter et par datoforslag til træningssamling i juli, og vender tilbage - men vi har lige et par praktiske ting der skal på plads først.

Og meget velkommen til at besøge storesøster - hun er en formidabel lille hest - og den lille nevø som er super.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.En ledig boks til efteråret.
0
0
Svar på denne tråd

Undervisning i akademisk dressur
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 12:37

Vi får undervisning af Tanja Olesen, der er uddannet hos Bent Branderup. Tanja er meget kompetent, er god til at lære fra sig og utrolig engageret. Tanja kommer her hos os og underviser. Vi har en udendørs ridebane med lys, så flere er hjertelig velkommen. Det er jo altid hyggeligt at møde ligesindede "nørder". Tanja kører også ud. Vi bor lidt udenfor Næstved.

Tanjas hjemmeside er: http://www.ridakademisk.nu

0
0
Svar på denne tråd

Gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 15:14

og Pernille kommer fortsat her hver 14. dag i Sorø - torsdage i ulige uger, pt fra 15/16 til kl 19/20.

Vi er en 6-8 stk hver gang, så det kan være tid til at udvide antallet af dage.

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

hvad monstro
Forfatter: 
Dato:  27-10-2009 20:57

det koster for undervisning ca.???

Jeg er en fattig pige på SU, som dog hellere vil have råd til hest, end undervisning ;-)

Knus C og P

Konstruktiv kritik: Positiv udvikling

Jeg er bare så tilfreds, at det er lidt for meget... Jeg har både en dejlig hingst, og en fantastisk lånepony i min stald....

Se objektivt på det...

0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 12:17

Det koster ca. kr. 250 + kørsel, så det kommer lidt an på hvor mange der er med .

Vh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

1234567...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 09:05

Låner lige tråden til et lille sp.

Nogen der kender til en underviser der køre kommer omkring Holbæk?

mvh Sette

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- Medlem af Buller klubben -

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Gul hest på Ny -

0
0
Svar på denne tråd

Pernille G
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 14:24

bor lige på den anden side af Holbæk (mod Skibby), så hun er ikke ret langt væk.

26336127

E

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak + 170 cm (3 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero

2. Sød, dansende 3 års lipizzaner vallak, ca 153 cm

3. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider