Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 barsel tidligt - løn ?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 22:43

Normalen er jo at man kan gå fra 1 md før termin, og få fuld løn (arb. giver får refunderet) - men kan man gå fra før og så stadig få fuld løn (og arb. giver får refunderet) ?


Bare nogle tanker ???



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej mette
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 05:32

Jeg skulle jo gå fra 3 måneder før planlagt termin pga søfarts styrelsens love.

Min arbejdsgiver får så kun de sidste 4 uger før forventet refunderet, med mindre jeg var sygemeldt lige før jeg startede min tidlige barsel så kunne de have fået refunderet det hele.

Det er hvertfald sådan det var med mig mette.

PS flicka holder stadig ud med sin mavse men står stadig med stort yver


Hoppeføl efter salisbury vejleby født 19/3-2007 tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Metjen...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 09:10

Du kan kun gå fra før med fuld løn hvis du bliver sygemeldt. Så vil arb giver få en del refunderet fra kommunen. (og det kræver naturligvis en sygemelding fra læge)


Men du kan altså ikke sige at du godt kunne tænke dig at gå fra 8 uger før f.eks - bare for "hyggens" skyld



Christel

"snooorrrk, zzZ, snooork, zzZ"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej......
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 09:15

Man kan godt gå fra 8 uger før, men så skal du være udd. sygeplejerske.

Ellers mener jeg ikke du kan.


Selv blev jeg sygemeldt fra uge 16 ca, men det var pga. jeg ventede tvillinger.

Der fik jeg stadig fuld løn.


Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)


If you can dream it, you can do it!!!






0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle brancher
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 09:18

går man fra 8 uger før - som f.eks sygeplejersker og som du kan se ovenfor er det også anderledes for søfartsstyrelsen f.eks.


Men hvis man er på en helt almindelig arbejdsplads og er under funktionær loven hvor man går fra 4 uger før - så er reglerne sådan.



Christel

"snooorrrk, zzZ, snooork, zzZ"
0
0
Svar på denne tråd
 
 som lærer
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 09:27

Som lærer går man fra 8 uger før - med løn.


Jeg tror simpelthen ikke jeg havde kunnet passe mit arbejde op til 4 uger før termin. Puha - stakkels dem der skal det.


Selv stoppede jeg faktisk 12 uger før termin, men det var så fordi det faldt sammen med skolernes sommerferie. Heldigt, for 8 uger før termin havde det nok også været hårdt at arbejde - for mit vedkommende.



Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 funktionær
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 10:09

Jeg er funktionær ansat (IT systemudvikler) og jeg kan selv vælge om jeg vil gå 8 eller 4 uger før termin. hvis jeg vælger at gå 4 uger før så bliver de andre 4 uger bare flyttet til den anden ende af barslen.


Og jeg vil heller gå 4 uger ekstra sammen med prinsessen/prinsen end 8 uger for mig selv.


Jeg synes ikke det var noget problem overhovedet at arbejde til 4 uger før.


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit job
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 10:15

Jeg er uddannet landmand, så det er et fysisk arbejde (til tider hårdt), men kender ikke reglerne her...


Kan huske sidst jeg var gravid blev jeg spurgt meget til mit arbejde, men da skulle jeg på skole ½ år før barsel, så ingen problemer - men kom til at tænke på nu hvor nr 2 planlægges.


Men bliver det aktuelt, så er det nok sygemelding der skal satses på - det er i forvejen rimelig nyt med løn under barsel inden for dette erhverv har jeg forstået...



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til arnaq
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 12:14

Hej Helle-arnaq

Kan se du også er funktionæransat, ligesom jeg er. Ved du hvad reglerne er mht. til hvad man får udbetalt under barsel. Kan se der i loven står noget om halv løn, men hvad betyder dette??? Er desværre pt. sygemeldt i uge 11 og får stadig fuld løn. På forhånd tak.

Til metjen, tror desværre at man kun har krav på 4 uger før, nogle få fag har dog andre regler. Så kun hvis du er sygmeldt, kan du stoppe før, og vel stadig få løn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 offentlig ansat
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 12:23

Jeg mener, dog uden at i må hænge mig op på det, at man som offentlig ansat har mulighed for at gå 8 før termin, nogen der ved om det er korrekt? Som pædagog kan man også gå 8 uger før planlagt termin.

0
0
Svar på denne tråd
 
 offentlig
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 13:06

Jep offentlig ansat og du kan gå og nulle rundt derhjemme fra 8 uger før termin...


Jeg gik fra 4 uger før som funktionær, de to sidste uger holdt godt nok hårdt .


Graviditeter er forskellige nogen kan punkle på lige til fødslen, andre er virkelig nød til at geare ned .


Ang. udbetaling under barsel og orlov afhænger dette af overenskomst... jeg får fuld løn i de 14 ugers barsel samt de 32 ugers forældreorlov, men det er de færreste forundt :-/



Mange hilsener Ann-Rikka :-) Hesten Jossie sælges, se præs.


Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider