Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Spontan abort
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 17:19

Hej. Jeg er ved at skrive en opgave, og vil gerne høre om så mange ting som muligt, som kan resultere i spontan abort. Hvad er jeres bud/erfaringer?

 

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 09:58

Tror ikke rigtig jeg helt forstår dit sprøgsmål, for en spontan abort er jo ikke noget man selv er herre over, det sker fordi der er noget i vejen med fosteret. Nogle sygdomme kan betyder at kvinder har større sandsynlighed for spontan abort, eller generelt har svære ved at gennemføre en graviditet, men som sagt så ligger der jo i ordet spontan at det er noget der sker uden ens egen vilje.

 



Mvh. Louise O.P.


Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance






0
0
Svar på denne tråd
 
 Omformulerer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 10:23

Ok, jeg fik måske formuleret det dårligt. Jeg vil egentlig vide, hvad der kan gøre, at man får en abort. Alt moderens påvirkning på en eller anden måde

0
0
Svar på denne tråd
 
 øh.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 10:58

Der findes jo tonsvis af undersøgelser, der giver et fingerpeg om, hvad der kan resultere i en spontan abort, men det giver ingen mening at spørge den enkelte kvinde.

 

Hvad der udløser det, kan være utroligt individuelt. Nogen skal nærmest bare tænke på ordet. Andre kan springe bungyjump uden at der sker det fjerneste.

 

Jeg har aldrig selv haft en spontan abort, så jeg kan absolut ikke udtale mig, men jeg kan ikke rigtig forestille mig, at nogen kunne finde på at efterprøve en mistanke i næste graviditet.

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kulturer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 12:01

I nogle kulturer, eller sociale eller psykiske forhold, kan det være en meget god tingat vide, hvordan man selv klarer den :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke helt.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 12:33

Jeg ved ikke helt om du er ude efter en opskrift på, hvordan du abortere dig kommende barn uden at nogen finder ud af noget. Hvis det er tilfældet bør du få noget hjælp.

 

ellers sker de fleste spontane aborter af sig selv, fordi der er noget i vejen med fostret. Det er altså ikke noget man selv kan klare - uanset kultur.

 

diverse forsøg kan resultere i seriøse skader på fostret, og hvis det skulle overleve, medføre et liv i smerte for barnet.

 

søg hjælp hos dem der ved noget - og ikke HN.



Mvh
Alice


Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 13:32

Geez. Spurgte jo bare om nogen havde erfaringer eller bud. Lad være med at gøre det personligt. Det ER vel et forum, hvor man kan spørge hinanden.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 14:32

.....

 

Så snakker vi vist ikke om spontane aborter, men om provokerede.

 

....Og det er sådan set heller ikke lige ud af landevejen. Jeg tænker, at hvis man kunne nøjes med at indtage fire lyserøde vingummibamser for at fremprovokere en abort, så havde det danske sygehusvæsen nok gennemskuet den fidus og sparet den forholdsvist omkostningsfulde kirurgiske abort helt væk og den glemt den medicinske.

 


Missolga

0
0
Svar på denne tråd
 
 summa summarum
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 14:49

Man kan ikke selv fremprovokere en spontan abort , hvis det er det du vil vide. Man er nødt til omkring lægen.

Nogle gange får man en spontan bort uden nogensinde at få grunden at vide. Har selv haft 3 men har også 4 sunde og raske børn.

Kan ikke finde ud af hvad du mener men google det


Nu med min første Paint

CW Sugar Bars Legend

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opgave?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2015 15:00

 

Kan du ikke uddybe din opgave lidt?

 

Nogle kvinder har nemmere ved at ricikere, at få en spontan abort end andre og nogle har sværer ved at blive gravid end andre. Det er så forskelligt.

 

Dog har kvinder med lavt stofskifte har størrere riciko for at få spontan abort. Lavt stofskifte er behandlingskrævende, og er også årsag til mange andre 'skavanker'.

 

Især unge kvinder der bliver gravid ved et uheld, ønsker at "dét" forsvinder igen af sig selv. Det gør det sådan set også, men der går altså 9 måneder!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Beklager
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 09:19

Så beklager jeg, at jeg fik brugt det forkerte ord og fik formuleret mig dårligt. Jeg mente selvfremprovokeret abort.

Men tak for svar. Har fundet svarene.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider