Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vil ikke sove ude?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 15:24

Min datter på 5 uger har pludselig fået en "ide" (ved godt de ik får ider) om at hun pludselig ikke vil sove ude i barnevognen mere.

Hvilket ellers ikke har været et problem førhen, vi har aldrig brugt at køre hende i søvn, hun falder tit i søvn efter at jeg har ammet hende, sidder så med hende 20-30 min til hun er faldet godt i søvn for så derefter at lægge hende i voksipose el i liften og så ud i barnevognen.

Men den stidst uges tid er der max gået 30 min før hun er vågnet igen, nogen gange vågner hun op og kan ikke sove igen andre gange falder hun i søvn på mit bryst igen og jeg kan så lægge hende i kravlegården helst på maven og så sover hun 2-4 timer mere.

Men syntes jo det ville være bedst hvis hun sov ude i barnevognen. Hvordan kan jeg få hende til det igen? har forsøgt at give sut flere gange eller lige gå en lille tur men så er det det samme når jeg så stille barnevognen fra mig.

Om aften når hun ligger og sover på mit bryst og jeg skal ud at tisse osv og lægger hende stille fra mig i sofaen er hun vågen når jeg så komme tilbage igen.

Andre gange når vi så går i seng og jeg skal have hende vækket for lige at fodre af inden nat skal der noget til for at vække hende.

Mor til en dejlig datter den 14 marts 2012

0
0
Svar på denne tråd

He, he.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 15:38

Tror bare, din datter er blevet ældre.

Mine tre børn var også gode til at sove som helt små. Da de blev nogle uger gamle, sov de mindre.

Mine har skullet lære at sove ude i deres barnevogne. Jeg ladet dem falde i søvn indenfor i barnevognen, så det var nemt at give sut og så rullet dem ud, når de sov.

Bare lige hvis ikke du ved det: Man fraråder at lade babyer sove på maven pga. risikoen for vuggedød.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 16:10

Jeg tror også det er alderen!

Så bare fortsæt som du gør nu, dog ville jeg heller ikke ligge barnet på maven!

Mor til Merle

25/01-2012

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Diamant DV866 (R.I.P)

0
0
Svar på denne tråd

12345886
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 16:54

Okay har også prøvet at få hende til at falde i søvn i liften og så bære hende ud med liften når hun sov.

Jeg ved godt at man fraråder de ligger på maven, men ligger jeg hende på ryggen vågner hun hurtigere og jeg er omkring hende når hun ligger på maven.

0
0
Svar på denne tråd

De vågner
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 17:28

År ting ændrer sig. Dvs de skal falde i søvn der hvor de skal sove, så når hun falder i søvn i dine arme, vil hun naturligt vågne når hun opdagerhun ligger i barnevognen.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 20:00

Jeg er ingen ekspert, men har også fået at vide, at de ikke skal falde i søvn i armene, men der hvor man har tænkt sig at de skal sove.

Desuden skal du vide at risikoen for vuggedød i bugleje er en faktor 10-15 i forhold til rygleje.

0
0
Svar på denne tråd

sove ude
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 20:09

alle vores sov elendigt når de sov ude så jeg droppede det og lod dem sove i deres senge.. og så sov de gerne 3timer og var friske og glade.. hvis jeg blev ved med at prøve at få dem til at sove ude så fik jeg trætte og kede børn.. det synes jeg ikke var det værd.. da min søn var lille(han er 4år nu) skulle de sove på siden og det har min to mindste så os gjort.. og sådan sov de super godt.. de kunne ikke kvæle sig i puden eller lign og hvis de gylpede så kunne de ikke blive kvalt.. hvis jeg havde skulle få en til så havde jeg gjort det samme.. tror det er det sikreste.. det synes jeg bare er det jeg føler mig mest sikker ved..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 20:40

En babys soverytme er delt ind i faser. Mange har en opvågningsperiode efter ca 50 min, så hvis du sidder med hende i 20-30 min før du ligger hende er det jo klart at hun kun sover videre i en halv time derefter. Når hun så har opvågningsfasen bliver hun forvirret over ikke at ligge ved dig længere så derfor vågner hun helt op i stedet for bare at konstatere at hun er hvor hun blev puttet og derefter sove videre. Hun skal løre at falde i søvn der hvor hun skal sove. Gerne i dine arme, men det betyder at du, indtil hun bliver noget ældre, må blive pænt siddende til hun vågner.

Derudover ville jeg aldrig vække en baby inden jeg selv gik i seng bare for at fodre af til natten. Babyer skal ikke vækkes når de sover, de skal vågne af sig selv. Også selvom det betyder at du må vågne efter en time for derefter at give hende mad.

Og for jeres egen skyld, så lær hende at falde i søvn selv uden at skulle køres med eller visses. Det giver bagslag, selvom jeg ved at det er meget meget svært at lade være med at give dem den meget dårlige vane. Det gør det bare sværere at lære hende at falde i søvn selv og det bliver trælst når hun bliver lidt ældre.

0
0
Svar på denne tråd

1445855
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 21:52

Det at hun vågner op og opdager at hun ikke er samme sted som da hun faldt i søvn kan jeg godt forstå.

Hun falder bare som regel i søvn næsten inden man får pakket maden væk, kigger lige op hvis jeg ligger hende på mine ben, men ellers ha min SP sagt at jeg ikke kan forvente at hun bare kan lægge sig til at sove og ikke kan flytte hende før efter ca 20 min.

Om aften sover hun fra kl ca 20 -23 når jeg vækker hende for at gå i seng, hun spiser kun og sover så med det samme igen, når vi er kommet i seng vågner hun først mellem 3 og 4 får lidt at spise og sover så igen til kl ca 6 spiser og tager så mellem 1-3 timer mere før vi står op.

Jeg har spurgt min SP om det er dumt at vække hende for at fodre af inden jeg går i seng og hun siger at hvis det fungere for os så vil hun forsætte, for ellers vil hun sikkert vågne en time efter når jeg lige er faldet i den dybe søvn.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke enig
Forfatter: 
Dato:  20-04-2012 21:54

Da F var lille vuggede vi ham i søvn og vi har vuggey med barnevognen. Han falder selv i søvn i barnevogn om dagen og sengen om aftenen og vi har aldrig haft en dreng der har grædt sig i søvn. Så det behøver på ingen måde at være negativt at vugge dem. De skal bare lige registrere at de bliver lagt, så de ved hvor de er når de kommer i den lette søvn fase. Så hvis man har et barn der har brug for nærhed osv for at sove, så gør det, men vær opmærksom på hvordan dr lærer at sove selv :)

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

Søvn...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 07:55

Det at få et barn til at sove synes jeg er et fuldtidsjob og det skal læres af både baby og jeg hvordan det gøres bedst. Jeg har en datter fra nov. 11 og hun er min første, men noget tyder på at hun ikke lige sover som andre babyer. Din beskrivelse af jeres nat drømmer jeg om og nej jeg har det ikke hårdt ;o) Jeg har bare tilpasset mig min babys rytme og så sover vi begge bedre hele natten. Men jeg ville heller ikke vække et barn der sover til natten, min kan jeg godt amme selvom hun sover, hvis hun er sulten og så sover hun videre bagefter, så mon ikke det er det du gør/mener?

Men det mønster du beskriver om dagen, kender jeg godt. 45-50 min så har jeg lært at det kan være en bøvs som driller. Og så mit råd vil være at få bøvset baby af inden hun kommer i barnevognen. Det kan være det hjælper. Men jeg ville nu prøve at lægge hende ud uden at hun ligger i dine arme for længe. For hvis de lure på 45 min bliver en rytme, så kan du putte i 30 min for at få "pause" hvor du er dig selv - husk at få hvilet ;o) - for at tage baby op efter 30 min og det er hårdt rytme at leve i. Jeg håber du kan forstå mig. Det hele er learning by do'ing og I finder jeres rytme. Det bliver lettere med tiden eller også har jeg måske tilpasset mig ? ;o) Her sover hun det hun kan og så prøver jeg at tilbyde søvn igen senere. Hmm lyder jeg meget tålmodig? ... Det er jeg nu ikke altid, sikke mange følelser der kommer frem med en baby, både de gode og dårlige. ;o)

En anden ting jeg synes der har været godt her mens hun var helt spæde, er at amme, skifte ble, amme igen og så lægge baby ud at sove derefter.

Hilsen Lene

Fik en datter november 2011 :0)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  21-04-2012 11:57

Bare lige en lille obs. Risikoen for vuggedød er dobbelt så stor i sideleje som rygleje. Det er ikke for at være irriterende, men vi har bare lige haft om vuggedød på uni så jeg er lidt miljøskadet

0
0
Svar på denne tråd

søvn...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 09:24

hvis man ligger trygt og godt i mors arme, og falder i søvn til lyden af hendes bankende hjerte og dejlige varme krop - for at vågne kort efter i sin mørke barnevogn, i den kølige friske luft, og lyden af syngende fugle (som man ik aner hva er!). Så har man altså ik lyst til at sove videre - for det sker jo osse gangen efter!!

Sagt på en anden måde: du falder trygt i søvn i din dejlige lune seng i soveværelset med din lækre dyne på, med lyst slukket og manden ved din side, og hunden på gulvet som du plejer.

Du vågner pludseligt op af en dejlig drøm, på det kolde nøgne køkkengulv, uden dyne, med lyset tændt, uden at vide hvordan du er landet der!

Hvordan vil du ha det når du vågner??

Nej, det er bedre at lære barnet at man kommer i vognen og sover fra starten og dermed vågner det samme sted. Det andet er nemlig super forvirrende, og kan gøre dem rigtig bange og forvirrede.

5 uger, kan der osse være et tigerspring i gang, selvom ikke alle er med på den ide. Altså et udviklingsspring, som ofte betyder mindre og/el dårligere søvn.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

www.lykkepiller.info

tina@lykkepiller.info

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd

Baby og sovning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 09:11

Da min nyeste var 5 uger sov hun stadig i arm (åh så hyggeligt), nu er hun 11 uger og sover i barnevognen udenfor om dagen. Åh jeg savner at sidde med en sovende baby. Men det er så også nr. 3 i rækken, så jeg ved at alt er faser og de slutter alt for hurtigt :-D.

Hvis bare dagen efter fødslen kunne varer et par år, gud hvor var det hyggeligt at sidde med den lille frø på maven... suk suk suk.

Men bortset fra det, så har jeg med den 1. den 2. og den 3. gennemtrevlet nettet i perioder hvor man synes livet er hårdt med en bebs. Brug hvad der virker for dig/jer og vent på bedre tider :-).

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider