|
|
| hvornår gør man hvad? |
| Forfatter:  |
heste (x2) |
| Dato:  |
13-04-2012 10:23 |
|
ja i må gerne grine, men jeg jo som sagt gravid, og tænker allerede en million ting om pasning mm, ikke at jeg ikke vil passe mit barn selv, men jeg har et jov jeg gerne skulle videre med  hvornår blev jeres børn passet første gang af bedsteforældre mm? er det efter amningen eller "malker" man ud i flasken før og sender af sted, jeg vil gerne arme i et år, hvis det er muligt. så hvornår bliver barnet indkørt i dp? og hvornår i vuggestue? børnehave har jeg ret godt tjeck på  håber i vil svarer god dag 
lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror Oliver var ca 6 uger ørste gang han blev passet ) Jeg havde malket ud, og købt to af disse brikker med mælk i hvis der nu ikke skulle være nok.. Men det gik fint - men for dælen hvor det gjorde ondt i yverposerne at være væk fra ham!  Han er født i september, og startede i dp 1 juli  ^Og der er han så endnu, og nok også et år mere da vi ikke helt øler han er klar til at komme videre 
RegitzeReenberg Mor til Oliver - 15/9-09 <3 Calvados J & Perfect Poseidon <3 Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Noah var 3 mdr da han blev passet første gang i to timer. Jeg ammede, men supplerede med MME da jeg ikke havde nok mælk. Derfor fik han flaske med MME. Min plan var at holde barsel et års tid, men da drømmejobbet bød sig, agde jeg mit tidligere job op og Noah startede således i DP da han var 7 1/2 mdr. Pladsen havde vi haft fra han var 4 mdr, dog uden betaling selvfølgelig, han går i privat dagpleje. Aftalte så bare han startede de 4 mdr før. Vi havde været på besøg mange gange, så indkørslen var ikke så slem. Det blev gjort over 1 uge. Jeg ammede kun til han var 4 mdr da jeg så ikke havde mere mælk. Mht. at amme når de går i daginstitution er det vidst individuelt. For nogle fungerer det, for andre ikke. Min venindes dreng nægtede at drikke samt sove i dp fordi han ikke fik mors bryst som han jo gjorde i weekenderne. Så hun måtte droppe det. Nogle er nødt til at malke ud når de er på job for at undgå pletter og spændinger. Og for nogle fungerer det. Det er så vanvittigt svært for ikke at sige direkte umuligt at planlægge på forhånd. Min plan var at amme ham til han var minimum 6 mdr og han skulle IKKE have MME. Men da han kom ud, og var 14 dage gammel, mættede min mælk ikke nok og ophørte helt af sig selv da han var 4 mdr. Mht. pasning kan du jo godt malke ud og sende med i flaske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 11:48 |
|
tak for svarene  kan hører det er meget individuelt med dp, hvornår starter de så vuggestue? 
lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Min søn er nu 4 måneder og han bliver passet af mormor i 2-3 timer hver onsdag mens jeg er ude og ride, det er han blevet siden han var 2 måneder. I starten ammede jeg ham lige inden jeg afleverede, så kunne han som regel holde sig til jeg kom igen, min mor havde så en brik MME for en sikkerhedsskyld. Nu ammer jeg ikke mere, så nu får han bare en flaske med. Han skal starte i vuggestue når han bliver 10 måneder.
Hedevang Nu med en guldklump på skødet, født den 18.12.11
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 12:33 |
|
okay tak for svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 13:15 |
|
det er da mange vuggestuer der ikke tager så små børn ind? så hvis man har ret til pasning så bryder de vel reglerne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Vi har en lille ny på 6 uger og han bliver passet 4-6 timer 3 gange om ugen af sin far mens jeg er på universitetet. Jeg malker ud til ham og det fungerer fint. Det skal så siges at jeg har den samme maskine som de bruger på sygehuset og den er virkelig effektiv. Han starter i vuggestue eller dagpleje alt efter hvad vi kan få, når han er 30 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 13:55 |
|
rikke det kan godt være  manden kommer til at passe baby alene  det er mere bedste forældre og den slags jeg tænker på, hold ferie hvor blir man (jeg) egentlig pylret når jeg sådan en lille en i maven.. jeg regner med vores skal starte ved 7 mdr aldren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Det lyder lidt som om, at du tænker at dit barn skal gå i både dagpleje og vuggestue. Jeg ved ikke hvordan det er andre steder, men her kommer de kun én af delene. Dvs de går i enten dagpleje eller vuggestue indtil de starte i børnehaven. Vores pige startede i dagpleje da hun var ca 10,5 måned. Hun ville kunne have startet i vuggestuen på samme tidspunkt, men det var ikke det vi valgte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 14:13 |
|
ja det troede jeg de gjorde, først dp og så indkørsel i vuggestue  så kommer h*n i vuggestue 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
det er forskelligt hvad man foretrækker for sit barn med hensyn til om det skal gå i vuggestue eller dp... jeg valgte et børnehus hvor hun både går i vuggestue og børnehave, så hun ikke skal flyttes før hun skal i sfo... min datter startede da hun var omkring 8 mdr men var der ikke særlig meget den første mdr da jeg var indlagt... med hensyn til pasning er det meget forskelligt... min datter blev passet nogen timer da hun var omkring 1 mdr gammel da vi skulle flytte... men i selve barslen blev hun ikke rigtig passet og nu er der SÅ sindsyg mange problemer med min svigerfamilie at ingen bedsteforældre passer hende overhovedet... min kæreste passede hende mens jeg var ude og ordne hesten da hun var helt lille... der ammede jeg hende inden jeg hoppede ud af bilen og så havde jeg i forvejen pumpet en flaske ud hvis det skulle blive nødvendigt... tog det længere tid end beregnet i stalden så var de ikke længere væk end at de kom ud og fik hende tanket op... du kan ikke på forhånd planlægge hvor længe du vil amme og om du vil amme når dit barn starter i vg/dp for det styrer din krop helt selv... kan anbefale dig at bruge ammeindlæg hvis du skal være væk fra dit barn når du ammer for savnet kan VIRKELIg få dine babbelapper til at løbe og kan forestille mig det ikke ville være specielt fedt hvis du er på arbejde... jeg havde så sindsyg meget mælk at jeg måtte bruge ammeindlæg 24/7... glemte jeg det om natten kunne jeg være 100% sikker på at vågne i en våd seng af mælk.... men synes da kun det er sundt at du gør dig alle dine overvejelser omkring din baby i maven.... men de går nu ikke i både i dp eller vg.... det er enten eller...
Sagde Jeanette
Ejer af skøn haffelaf... og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Og så var der mig der havde 3 ammeindlæg i mens jeg var til frisør i dag og alligevel havde gennemblødt min trøje. Jesus altså. Men der var altså også flere babyer i salonen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 16:41 |
|
jeannette jeg kan vel godt have en ide/plan om hvor længe jeg vil amme, og går det ikke sådan er der ikke noget at gøre ved det.. men ellers tak for svar  nu var det heller ikke så meget om brysterne løb osv, det kan jeg sagtens leve med, det var mere hvornår det er rimligt for sådan en lille en, de kloge der skriver en masse bøger, siger jo den første tid er så vigtig for tilknytningen og trygheden for sådan en lille bebs, ikke at jeg tror det er skadeligt de bliver passet, men mere om det kan forrvirre dem osv i en så tidl alder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg tror ikke der er nogen endegyldig regel for hvornår man kan lade sine børn passe. Jeg er sikker på at du sagtens kan mærke når du er klar til at give afkald på barnet. Jeg vil sige at amningen skal være helt på plads før du introducerer flasken og det er forskelligt hvor lang tid det tager. For mig tog det tre uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
jeg synes det er meget svært at sidde og sætte datoer på FØR man har født, fordi ALT forandre sig når man først får bette i armene, nogle kan slet ikke forstille sig at komme igang når bette er 7-8-9-10 mdr. og tager mere tid hjemme, andre springer ud så snart de kan. Det kan man bare ikke spå om før at man har født. Også det med at amme, og længden på det, og hvornår man vil have barnet passet ude første gang. igen nogle kan lige med det sammen og andre kan slet ikke forstille sig at skulle være uden den bette det første stykke tid ...
"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
13-04-2012 22:49 |
|
tak for svar  jeg var bare lidt "blank" og troede der var ca alder på hvornår man tog dem i vuggestue osv  men i har nok ret jeg og kæresten bedst selv kan mærke hvornår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pasning |
|
|
Her blev Ellen passet 2,5-3 timer en gang om ugen af min mor, fra hun var 3 eller 4 måneder, mens jeg gik til efterfødselsyoga, jeg kunne godt have haft hende med, men det andet var nemmere  Jeg fodrede af lige inden jeg kørte, og så havde jeg brikker med MME stående, hvis hun skulle blive sulten, men det blev kun aktuelt enkelte gange. Jeg forsøgte også at malke ud, men det fik jeg aldrig rigtig noget ud af.
Jeg ammede fuldt til 4 mdr, så begyndte vi at supplere med lidt grød og mos, hun fik gradvist mere og mere fast føde, og den sidste aftenammetår blev droppet lige omkring hun blev et år, og kort efter det havde hun en overnatning hos mine forældre for første gang
Da hun var 6 mdr. startede jeg deltids op på arbejde igen (underviser), og det var så planen, at min mand skulle holde barsel de to dage om ugen jeg arbejdede, men han blev fyret, og startede nyt arbejde samtidig med, og så beder man ikke lige om barsel, så de dage vi begge havde undervisning, der kom min mor og passede hende, indtil hun startede i dp som 9½ måneds.
Merete
Under uddannelse til BBH basisinstruktør Se mere på min hjemmeside: www.stenner.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Som du nok kan se af de svar du har fået er det meget forskelligt. Jeg har ikke styr på præcist hvornår min datter blev passet ef mormor første gang. Jeg begyndte at ride igen ret hurtigt og så trillede min mor med barnevognen (lillepigen sov) ovre på rideskolen i mellemtiden. Min mor bor ret tæt på stalden så efterhånden blev hun og barnevognen derhjemme mens jeg red. Så blev lillepigens lure efterhånden kortere og jeg havde så malket ud så min mor havde noget at give hende (det tog dog lang tid før hun ville tage flasken). Da hun begyndte på grød og mos tog jeg bare det med derud. Jeg har redet 3 gange om ugen siden hun var 6-8 uger. Til gengæld er min mor så den eneste der har passet hende (udover far self.). Svigermor vil hende enormt gerne, men jeg synes ikke de kender hinanden godt nok til pasning. Min datter er nu 7 måneder. Jeg ammer stadig, men self. færre gange om dagen da hun efterhånden får fast føde 4-5 gange om dagen. Ammer kun når hun beder om det - resten af tiden fylder jeg på med grød, mos og andet godt Jeg er stoppet med at malke ud og har nu noget erstatning stående, men det har dog kun været i brug en gang indtil videre. Hun skal i vuggestue her når hun er lidt over 8 måneder. Der må de klare den med mad og erstatning i løbet af dagen og så ender det vel op med en morgen-, sen eftermiddag- og godnatamning. Ved ikke hvor længe jeg bliver ved, men hun er ikke den mest tålmodige ved brystet så mon ikke hun stopper af sig selv et eller andet sted mellem 9 måneder og et år. VH Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
min sundhedsplejerske sagde i øvrigt at man sagtens kan have en ide om hvornår putten skal starte i vg/dp men det er ganske forskelligt hvornår det enkelte barn er klar til det... min datter var MERE end klar da hun startede som 8 mdr... jeg ved fra mit arbejde at jo senere børnene starte jo svære er det at køre dem ind... vi har lige fået en pige på arbejdet på 1 1/2 der er fuldstændig opløst af gråd fordi hun er så gammel at hun er klar over at mor og far går... alle pædagogerne siger at det er bedst ved 8-10 mdr alderen (måtte da lige høre dem ad igår da vi var til pause og sad og snakekde) her er der meget gamle erfarne pædagoger... med hensyn til pasning når hun er bebs kommer det jo an på rigtig mange ting som i helt sikekrt selv finder de rigtige løsninger på når bebs er kommet :0) selvfølgelig kan du have en ide om hvor længe du vil amme osv og det synes jeg er rigtig fint for det lyder til at du har en sund indstilling til tingene ;0) men bare husk på at det ikke er altid tingene går lige som man drømmer om... vil også anbefale at du ikke giver flasken før amningen kører rigtig da det nogen gange kan gøre at de ikke vil brystet mere (dette skete for min veninde) du skriver at du regner med at bebs skal starte omkring 7 mdr aldren og det er ikke noget problem... et lille råd her vil være at du til den tid har fået dit barn godt i gang med den rigtige føde for at kunne spise med i vg/dp ved måltiderne... jeg laver selv mad i en vuggestue og når der kommer de helt små som ikke har fået andet end tynd mos så giver det lidt udfordring for alle og ikke mindst den lille som jeg gerne vil have den mad som alle de andre spiser... de lærer så tilgengæld rigtig hurtigt at spise den almindelig mad som de andre for men det giver bare en nemmere indkøring af barnet hvis det fra starten af kan deltage helt eller delvist i måltiderne med de andre børn... håber det var til at forstå :0)
Sagde Jeanette
Ejer af skøn haffelaf... og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Forresten kan man få flasker der ikke ødelægger amningen på samme måde som almindelige flasker. Vi har sådan en og der skal virkelig arbejdes for at få mælk ud af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
14-04-2012 13:17 |
|
tak for svar de er meget brugbare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er overrasket over |
|
|
at så mange siger, at far passer barnet. I min verden er far sammen med sit barn, lige så vel som vi mødre også er sammen med barnet og ikke passer det. Øvrige familiemedlemmer, venner mm. de passer vores børn. Sådan er man så forskellige  Nå, men for at svare på dine spørgsmål: 1) Vores ældste startede i DP da han var 7 måneder, da det passede sammen med studiestart. Synes det var for tidligt, ville gerne have ventet nogle måneder, men det gik over al forventning. Han går i dag i børnehave. Vores yngste startede i stordagpleje (samme sted hvor vores ældste går i børnehave og også har gået i stordagplejen) og han startede først da han var 1 år. Han var nok klar fra han var 10 mdr. men pga. forskellige ting valgte vi at vente. Han stortrives og vi er rigtig glade for, at vi havde et helt år med ham hjemme  2) Vores ældste blev passet nogle timer af farmor, da han var omkring 10-12 uger. Vi var en tur i biografen og ude og spise. Der var ingen problemer. Han blev efterfølgende passet nogle timer ca. hver 14. dag (sov dog meget af tiden, hvilket vi timede det til) - ingen problemer. Vores yngste var noget ældre.. Kan ikke huske det præcist, men mener han var over 6 måneder inden han blev passet nogle timer herhjemme og han var 1 år inden han overnattede ude første gang. Begge ting har fungeret, begge børn er yderst velfungerende.
Held og lykke med graviditet og kommende baby  Mvh Juliette
Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst. Desuden bedækning v/ Shaklan Ibn Saskatoon & Perseus. Kontakt for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bomli bom |
heste (x2) |
14-04-2012 23:23 |
|
tak for svar juliette  jeg forstår heller ikke den med far "passer" barnet vi skulle gerne være lige meget med selvom han ikke kan amme hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Agnes er 14 mdr og bliver aldrig passet. Har efterladt hende en enkelt gang et par timer med to bedstemødre, da hun var over 1 år. At hun er sammen med sin far i lang tid (et par gange, en hel dag uden mig), er ikke pasning i mine øjne, han er jo hendes far?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Når jeg skriver at far passer barnet er det fordi det er far der har barsel. Dvs jeg går i skole og får min nattesøvn med undtagelse af når jeg skal amme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frederik |
|
|
Er snart et år og jegammer stadig. Først da han var omkring otte måneder var jeg væk mere end to timer, pga amningen, jeg har valgt at han kke skal have sutte flaske. Han skulle være starter. Dp som 10 måneder, men valge at gå hjemme noge længere tid så nu skal han starte som 15 måneder istedet . Mn mor har nogle f ange haft ham 2-3 timer, første gang var han 7 måneder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallöj |
|
|
Oscar var 5 måneder da han förste gang blev passet, det var bare et par timer hvor vi var i biografen - jeg ammede og Oscar tog IKKE flaske, men de par timer vi var väk gik fint. Han er blevet passet over natten 2 gange, begge gange dog hjemme hos os selv - förste gang da han var 1 år og 3 måneder. Her starter börn först i vuggestue (dagis) når de er 1 år - mange venter til de er 1½. Jeg tror egentlig at vi har längere barsel herovre end i DK. Oscar startede altså da han var 1 år og er netop i gang med overflytning til börnehave-afdelingen. Alt er i samme hus og han har altid väret meget nede i den store afdeling, så det helt smertefrit. Elsker hele idéen med vuggestue/börnehave sammen - skolen ligger få meter derfra og på den anden side af skolen ligger sfo'en. Der er et stort samarbejde mellem stederne, så börnene kender det hele ud og ind fra tidlig alder 
Mht. til amning, så fuldammede jeg til Oscar var 6 mdr. stoppede et par dage inden han blev 1 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blive passet |
|
|
Karla blev passet første gang da hun var præcis 1. Måned. Vi skulle til begravelse, og jeg synes ikke hun skulle med der. Det var mine forældre der havde hende et par timer.
Efterfølgende passede mine forældre hende ofte, som regel timet med middagsluren, mens jeg var ude at ride.
Faktisk, mens hun var spæd havde min mor hende mere alene, end far havde. Han var meget utryg ved at være alene med hende, så når han en sjældent gang imellem skulle være alene, så gik han som regel tværs over vejen til mine svigerforældre. Det blev dog helt anderledes da hun fra 3 måneders alderen kun fik flaske, så vidste han, at han var lige så god, som mig.
Karla overnattede hos mine forældre første gang da hun var 14 måneder, og har siden sovet både hos mine egne forældre og svigerforældrene
Hun startede i dp da hun var 8 måneder, helt perfekt tidspunkt, og der var inden problemer med indkøringen..
Stutteri Vica Forsøger at avle Welsh Cobs... ! www.stutterivica.dk Mor til Super-Karla, der kom til verden d. 24.08.10 Og en lille ny i vente, med termin d. 14 sep. 2012
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|