Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Baby vender forkert efter uge 34
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 08:10

Kære Ænder,

Min lille pige har i lang tid ligget rigtigt - men til jordmoder i sidste uge (34) havde hun desværre lagt sig med hoved opad

Det undrede jordmoder, da hun længe har ligget rigtigt og dybt...

Andre med babyer der på det tidspunkt lå forkert, men rettede sig? Brug for succeshistorier

(og ja, jeg ved godt mange gør det - har bare brug for personlige beretninger)

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

0
0
Svar på denne tråd

Søster..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 17:02

Min storesøster prøvede det med hendes nr. 2.

Da de var inde til vendingsforsøg, bliver man åbenbart scannet lige inden - så fandt de ud af at hun vendte rigtig nok .

Hvornår hun har vendt sig, ved min søster ikke..

Men hun var glad, og hun fødte helt normalt 2 uger efter, hvilket også var et stort ønske, pga AKS første gang..

Har en veninde, hvis barn vendte sig spontant dagen inden vendingsforsøg. Der var hun dog ikke i tvivl..

Hun fødte også helt normalt et par uger efter.

Min vendte forkert i uge 34, men lå rigtigt og meget dybt i uge 36. Så nåede aldrig vendingsforsøget.

JEg ville til enhver tid takke ja til vendingsforsøg - man kan jo melde fra undervejs..

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

vending
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 21:09

Tja min pige vendte forkert 40+2, hun havde ellers stået rimelig dybt i bækkenet længe, men havde altså lige roteret en gang. Men da lægen var klar til at vende hende, efter jeg havde fået bricanyl for at få livmoderen til at slappe af, og havde ligget lidt nedad med hovedt i ca. 1 time( var blevet scannet inden vi skulle til vendingdforsøget) havde hun vendt sig... Det var mit 3 barn, men jeg kunne ikke mærke når hun vendte sig.

Da vandet gik 3 dage senere, vendte hun nedad, men stod ikke fast. Så jeg fik ve drop til at hjælpe fødslen på vej. Havde en rigtig god jm og en super god fødsel.

Held og lykke med det;O)

Vh Line.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 13:51

Min søn (2. graviditet) vendte sig fra rigtig til forkert i uge nogle-og-30. Jeg var ikke i tvivl om, at han vendte sig!

Da han stadig lå forkert i uge 37 blev jeg tilbudt vendingsforsøg, som jeg takkede ja til.

Forsøget gik let og smertefrit, og jeg fødte på normal vis en uges tid efter.

Kh

Maria

Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09

Skal du have lavet kage?

Send en PB.

"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd

3 gange
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 18:42

Da jeg ventede nr 2 var vi inde til vendingsforsøg 3 gange men hver gang vi kom ind havde lillepigen vendt sig rigtigt så vi måtte køre hjem igen . Den sidste gang vi var inde til vendingsforsøg kunne jeg mærke da vi kørte hjem igen at hun vendte sig om igen så hovedet kom op . Det var først da jeg blev sat igang at hun med hjælp fra ve drop kom ned på plads.

At hun så efterfølgende er fortsat med at drive os til vanvid ind imellem, er så en anden historie .

Venter nu barn nr 3 inden for den næste mdr og hun er heller ikke helt enig med os i hvad vej hun skal vende på nuværende tidspunkt.

Men denne gang tager vi den lidt mere med ro nu vi har været turen igennem før.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 21:18

Er 34+6 idag og vores pige vender forkert. Skal til vendingsforsøg næste fredag (hvor jeg er 36+0) så følger lige med her...

1. grav. endte for mit vedk. i AKS men Lærke vendte rigtigt, der skete bare ingenting...

Kh Bettina

Mor til skønne Lærke 070106

Hoba's Civita (R.I.P)

Og

Stendalen's Haida

0
0
Svar på denne tråd

tvivl hos os
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 21:09

da jeg var ved lægen sidste undersøgelse var hun i tvivl og jeg kom til en ekstra scanning 2 uger før termin. Ungen lå dog rigtigt men meget i venstre side - ja faktisk utroligt det ikke kunne ses udenpå, for han var en lille prop.

Da jeg kom ind til fødsel mærkede Jordmor plus stud. De var meget i tvivl hvor han var henne.

Håber baby vender rundt og suser ud i en fart ;)

Mærke babytøj sælges. molo, småfolk, wheat, H.J.O.T.H og Esprit. Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

laækdgj
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 16:45

Jeg var inde til igangsættelse af fødsel i uge 39+0 (Havde leverbetinget graviditetskløe - derfor igangsættelsen).

Alt så fint ud og baby lå fint i bækkenet, så jeg fik en ballonudvidelse. Der gik ikke lang tid før jeg fik veer. De stoppede dog i løbet af natten.

Om morgenen, da de ville tage vandet havde barylen lagt sig på tværs. Efter flere ret ubehagelige vendingsforsøg, endte det i kejsersnit i stedet.

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 17:56

Tak for jeres svar

Jeg måtte en tur på hospitalet i sidste uge, og blev da scannet og hun ligger rigtigt nu (snart uge 37) men ikke dybt eller fast Så hun kan vel tumle en del rundt endnu..

KH Christina :)

Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider