Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Skal, skal ikke?
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 08:56

Hej Med Jer og Glædelig Jul.

 

Jeg vil gerne høre jeres mening ang hvornår i synes det er forsent at blive gravid og få børn?

Jeg er 38, 39 om ikke så længe,og min mand og jeg taler tit om en efterfølger... Men jeg kan ikke helt sige mig fri for at tænke på om jeg er for gammel, og hvad andre tænker.

Jeg har set fx. Kronprinsesse Mary, Maria Montell, Karen Makupa, Camilla Miehe Renard og Trine Panum Keldsen få børn med min alder og endda et par år ældre.. Og jeg tænker overhovedet ikke dem som gamle.. Ser heller ikke min mand eller jeg selv som gamle... Men er da godt klar over at det bliver en omvæltning med en baby, i forhold til de to halvstore unger vi har i forvejen?

 

Men kom med jeres indput.. For eller imod??

 

Hilsen Hollie

1
0
Svar på denne tråd
 
 Baby eller ej
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 09:47

Jeg tænker ikke du er for gammel. vi er næsten jævnaldrende, og jeg tænker slet ikke at jeg er ved at være gammel. Ifølge min søn, skal man også helt tæt på for at se at jeg er gammel. Møgunge.

men altså: hvis det er et ønske, så synes jeg da bare i skal sætte igang. Selv nyder jeg den frihed jeg kan ane, nu hvor mine unger er ved at være store. Det er også først nu at. Vennerne er begyndt at få børn, så det er jeg måske også farvet af.

mærk efter hvad der føles rigtigt og naturligt for jer

2
0
Svar på denne tråd
 
 Du er ikke for
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 10:06

Du er ikke for gammel. Jeg var selv 37, da jeg fik min søn.

Vi havde så ikke planer om flere, men alligevel var der en spunk undervejs, da jeg var 41 år. Desværre endte det hurtigt - vi havde da glade taget imod.

Men jeg kan godt huske, at min største bekymring nok var hvad andre tænkte om min alder. Og det var jo tosset.

 

Jeg har nu aldrig oplevet at blive kaldt for en gammel mor - på nær da en vittig scanningslæge sagde, at jeg ikke skulle have lavet en fostervandsprøve for "det er ingen grund til at prikke hul i ældre damer", hvis ikke nakkefold-scanning og tal indikerede noget.

 

Som jeg har læst her på HN engang: "Man fortryder ikke de børn man har, men dem man ikke fik".

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 10:37

Personligt synes jeg man er for gammel når man er ved at nærme sig de 40.

 

Men du skal overhovedet ikke lade dit liv diktere af hvad jeg eller andre mener.

 

Hvis i vil have et barn mere så få et. Det er trods alt kun dig og din mand der skal bestemme det.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

7
1
Svar på denne tråd
 
 Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 13:16

Hvis I har lyst til at få et barn mere og det kan lade sig gøre fysisk - så er I vel ikke for gamle!?!

 

I kan jo være bedøvende ligeglade med, om andre mennesker synes, at I er for gamle. Hvis I to føler, at I har den rette alder til et barn mere + tid og overskud - så se bare at komme i gang



Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

1
0
Svar på denne tråd
 
 For gammel
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 19:57

Er man vel reelt først, når man ikke længere kan blive gravid?

Jeg er lige blevet 42 og var 36, da jeg fik mit første og eneste barn.

Med en ny, lidt yngre, kæreste, der ikke har nogen børn selv, har tanken om en baby mere, da også været oppe og vende her.

Men må dog indrømme, jeg selv synes det er ved at være absolut sidste udkald, og som tingene ser ud pt, hvor vi bor et godt stykke fra hinanden og ikke lige har umiddelbare planer om, at flytte sammen, så er det løb nok kørt.

Så hvis ønsket om en efternøler, er der hos jer begge, er det da bare om at sætte i gang ?


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2014 13:35

 

Med alderen må jeg indrømme, at min øvre grænse er rykket væsentligt. Jeg er pt. single, 39 år og har stadig ingen børn...På mange områder er det først nu, jeg begynder at føle mig voksen, og jeg føler mig i hvert fald slet ikke for gammel til at tage mig af en lille én. Så hvis Prince Charming dukker op i løbet af det næste års tid, så er jeg klar til at lade to blive til tre ;-)

 

For et par år siden læste jeg en artikel i Helse. Her blev det påpeget, at det er videnskabeligt bevist, at hvis man bliver gravid uden hjælp, når man er over 40-42 år, så har man stærke gener - og vil statistisk set blive meget gammel :-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 10:31

jeg har en moster som fik sit andet barn som 43 årig, ingen problemer der ( bortset fra han blev en snotforkælet efternøler).

 

Så er lysten der, så go for it.

Fordelen med en efternøler er vel også at man ikke har flere små på en gang, men kan nyde baby og temmelig sikkert få hjælp fra de ældre søskende.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 15:28

Hej.

Jeg var 22 år da jeg fik nr. 1. 32 år da nr. 2 kom. 42år da nr. 3 kom og knap 44 år da jeg fik den sidste. Om lidt bliver jeg 56 år og alle unger har det godt og er dejlige, men de 2 yngste på 12 og 13 er nok dem med den tryggeste barndom.

Så det er altså ikke hos mig du finder fordomme omkring alder.

Ja, og så er jeg jo pine død tvunget til, at blive en meget gammel dame, så jeg se alle mine børnebørn.

Bedste hilsner Dorte


Klinik For Kranio Sakral Terapi.

kraniosakralterapi.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Om du er for gammel
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 14:06

er det kun dig selv der kan afgøre

 

Jeg er 41 og føler mig alt for gammel til flere børn, ikke fysisk, men psykisk. Allerede nu er jeg bange for at dø for tidligt fra mit barn på 6, jeg tør ikke engang tænke på hvordan jeg ville få det med en nyfødt

 

Udover det synes jeg at graviditet er noget nær det værste, jeg hader det. Har haft en super nem graviditet, men alle de begrænsninger, hell no og det er da kun blevet værre siden jeg var gravid

 

Derudover kender jeg mange der har fået børn mellem 35 og 45, hverken forældre eller børn har lidt overlast



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 10:49

Tak for alle jeres input.. Det var lige hvad jeg kunne bruge?

Dejlig Søndag til jer?

 

kh Hollie

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider