Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvor kan jeg sove?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 11:03

 

For at gøre en lang historie kort, så leder jeg efter et sted at sove. Eneste betingelse er at der er RO! Ro som i absolut INGEN forstyrende elementer som vindmøller, ventilatorer og hvad der ellers kan fabrikere støj / lavfrekvent støj. (+ det skal være i området Nord / Øst Jylland).

 

Nu er det hverken ferie eller permanent flytning, så nogen bud på hvor jeg finder et roligt / hyggeligt sted at overnatte alene / jeg nok egentlig gerne have min 'vagthund' med. .

 

Jeg er desværre ikke nogen ørn til google eller fb.. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Formstøbte hørepropper.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 12:01

Er det ikke lettere, at sove med ørepropper? Det ved jeg, at folk med snorkende sengekammerater ofte gør.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 18:59

-og er det for en enkelt nat, eller en uge eller?

 


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nattesøvn
Forfatter: 
Dato:  24-05-2014 19:39

Camilla/ Ørepropper stopper desværre ikke lavfrekvent støj, ellers var det da rørende nemt. .

 

Misssophie/ Ja, noget i den stil. . 1 - 2 nætter til start, er det dér "skoen trykker" så må jeg i gang med en mere permanemt løsning.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 TS.....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2014 16:36

Jeg kan så absolut følge dig, dvs. jeg kræver også absolut RO om natten, men desværre findes det heller ikke hos mig, der er en brummem af et eller andet hele natten, vanvittig irriterende...

 

Tror, at man er nødt til at flytte ud på herrens mark, (ikke sikkert, at det hjælper) - (ørepropper hjælper heller ikke, jeg kunne heller ikke tænke mig, at iføre mig dem, ubehageligt)

 

Så, ved desværre ikke hvad svaret er ....???

 

Jeg ville ønske, at jeg vidste hvorfra den virkelig irriterende kom fra...??? Så jeg kunne klage...men til hvem ???

1
0
Svar på denne tråd
 
 En campingvogn?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2014 19:56

Hvad med at finde en virkelig fredelig campingplads langt fra vindmøller m.m og så sove et par nætter i campingvogn?

Eller måske kunne I lydisolere soveværelset på en måde, så den lavfrekvente støj holdes ude? Mon ikke det er ved vinduer lyden primært kommet ind?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Campingvogn
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 11:27

spirillen / er der ro på en campingplads? .

Lige soveværelset er kun 10 år gammelt dvs. ALT er nyt fra sokkelen til loftet og vinduer (der var en gammel staldtilbygning der som vi fjernede og udvidede boligen.)

Vi bor i et område hvor der i 180grader er ca. 4 km til naboer så det er sq deprimerende at der ikke er ro til at sove eller hvile!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2014 13:25

Jeg vil foreslå dig at slukke på HFI relæet, før du går i seng - altså ikke bare slukke for diverse maskiner, men tage AL strømmen i hele huset - og så se, om du stadig er generet af støj.

 

Hvis det er tilfældet, kommer problemet ihvertfald ikke fra jeres eget hus så.

 

Jeg er også sart med nogle former for lyde, når jeg skal sove, og på et tidspunkt var jeg ved at få pip af en lyd, som egentlig slet ikke var der, når jeg lyttede aktivt efter den.

Det viste sig at være en mobillader, som udsendte en frekvens, som, når jeg lå ned, gik lige i kraniet på mig, og den var ikke engang tæt på min seng.

 

Vi bor lige ved siden af en skov, og jeg kan sagtens sove fra skrigende ugler, kvækkende frøer og hvad der ellers pusler og siger lyde om natten, men elektronik er til gengæld noget, fanden har skabt.

 

Held og lykke med at finde årsagen, det er et helvede at få spoleret sin søvn på den måde, så jeg håber for dig, at du finder en løsning på problemet.

 


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 06:42

tænk dog lige på din fryser inden du slukker hfi relæet :D

6
1
Svar på denne tråd
 
 sommertid i telt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2014 21:58
Du kunne jo prøve at slå telt op et stykke fra huset.... på den måde kunne du finde frem til om støjen kommer fra huset eller udefra.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2014 20:12

Hvad om du køber en campingvogn og så ekspermenter med hvor den skal stå. Måske er baghaven nok, eller lidt nede af vejen.

 

God fornøjelse

 

mvh Anni


Mor til en pragtfuld pige.

og lillebror i fuld fart

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2014 21:24

Rigtig mange ting i et hus, som ikke tåler man bare slukker for HFI relæet.
Så det skal du lige tænke over , inden du gør det...
Men ellers så sluk for alt der står standby, sluk mobiltelefoner helt, ingen klokradioer osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke for at
Forfatter: 
Dato:  05-06-2014 15:34

 

 

være grov eller personlig....overhovedet

 

Men måske er du stresset, har en lidelse eller andet som gør at du har svært ved at finde ro.

 

Og her tænker jeg at du måske skal tale med en terapeut eller måske prøve noget hypnose, så du kan slappe af og sove

 

....eller akupunktur, akupressur, hømopati m.m.

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Infralyd / Lavfrekvent støj !!
Forfatter: 
Dato:  06-06-2014 23:57

Det du er helt sikkert plaget af er enten støj fra vindmøller, eller gasfyrede kraftværker.

Nu ved jeg ikke lige præcis hvor du bor, - kun at det er et sted i Jylland.

 

For en hel del år siden var jeg i sommerhus ved Ringkøbing fjord. JEG kunne ikke være i det sommehus. Det brummede endnu værre end hjemme hos mig selv, - som var en voldsom plage for mig. (Her var et gasfyret kraftvarmeværk årsagen til søvnløse nætter i 10 år)

Næste morgen så jeg hele rækken af vindmøller inde på den anden side af fjorden. !!!

 

Nej, det nytter ikke at slukke for noget som helst i dit hus. "Lyden" kommer udefra og går ind i dit hus' sokkel. Vibrationerne er faktisk uudholdelige. Min radio kørte hver nat, for ørepropper hjælper ikke. Somme tider måtte jeg stå op om natten og stikke hovedet ud af vinduet for at lette trykket i ørerne.

Jeg er så heldig, at min gartnernabo ikke længere havde råd til at bruge hans gasfyrede kraftvarmeværk, så efter 10 års tortur, fik jeg endelig fred.

 

Jeg føler så inderligt med dig. Og jeg har ikke noget råd til dig. Politikere sværger til vindmøller eller gas og har sat støjgrænsen sådan at den kun tilgodeser vindmøller eller gas !!! Ikke de mennesker der bor i nærheden.

 

Prøv at gå ind på en hjemmeside der hedder Infralyd og miljø. Foreningen, som jeg var i bestyrelsen for i en del år, er lukket nu. Vi har opgivet at komme igennem med noget som helst. Vi kæmpede i 17 år !! Frie elforbrugere er også meget aktive og derudover også Foreningen Naboer til kæmpevindmøller.

Det giver faktisk ret god mening at se de sider. I det mindste finder man ud af at det ikke er én selv der er ved at blive skør !

 

Det er desværre det eneste jeg lige kan hjælpe dig med. Du kan bede din kommune om en støjmåling i dit hus. Den måling har du krav på at få foretaget. Og så kan du skrive læserbreve og ellers brokke dig i medierne. Jo flere der gør det, jo mere bliver "de" nød til at forstå problemets omfang.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdsfdfsf
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 19:30

Hvad siger hestene til "lyden"?

 

Vi bor selv hvor der skal hav vindmøller op, så er meget interesseret.

 


Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk

 

 

Lånehest søges,

til lidt dressur og hyggeridning.

Den skal kunne rides ud på alene, og være ca. 160 i stang.

Den vi komme til at stå i løsdrif

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 20:10

Dyr er ligeså plagede af lyden som mennesker. Og måske næsten værre, fordi de opfatter infralyde bedre end mennesker.

Under tsunamierne var det meget få vilde dyr der omkom. DE opfattede 'lyden' før menneskene og flygtede op i bjergene.

Så jeg tror at heste, hunde, grise og andre dyr vil blive meget påvirkede af den lavfrekvente støj og infralyden.

 

Men prøv at gå ind på facebook : Møllegruppen Rynkeby. (Det er på Fyn) Her kæmper de infamt imod de møller og her går tankerne også meget på deres heste og dyr i det hele taget. Nå ja, og så menneskene selvfølgelig !!

Prøv også at gå ind på foreningen Naboer til Kæmpevindmøller. Der er mange 'gode' og skræmmende dokumentationer lagt ud.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejza..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 23:35
GUDDD måske er det derfor jeg bliver nød til at have larm når jeg skal sove.. synes at når der er helt stille.. er der en overdøvende larm der slet ikke er til at holde ud.. det er ikke en hyle tone.. kan ikke rigtigt beskrive det.. med hensyn til søvn steder kender jeg ingen steder med fuldkommen ro.. men hel og lykke med at finde det

Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tinnitus
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 14:22

Der er altså også noget som hedder tinnitus og det behøver ikke være en hyletone men hører.

 

Måske er det det?

 

Komtesse

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 16:17

Hej Tuller. Hvis du er plaget af infralyd / lavfrekvent støj, kan 'lyden' beskrives som en lastbil der står i tomgang tæt på dit hus.

 

Karen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 12:11

Nu ved jeg ikke hvilke krav du har til forholdene der hvor du skal sove. Men jeg har set at der findes sådan nogle shelters i naturområder hvor folk kan overnatte. Der er sikkert nogen herinde der ved hvor man kan finde en liste over dem, hvis det er aktuelt. Jeg tænker de typisk ligger i et skovområde og lidt afsides?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  18-06-2014 19:42

Jeg tror faktisk, at der ingen brummen er i mit område, måske jeg er døv? omend jeg normaltvis sover let.

Du er velkommen til en nat eller to i vores hestetrailer eller på overetagen. Bare skriv personlig besked. Bor i Øster Brønderslev.

Du kan også sidde vagt ved min ifolede hest (som bor 400 m. fra, hvor jeg bor), som foler inden for 14 dage, så er der kun naturlige lyde, og de maskinelle lyde er mindsket yderligere

Hilsen Sus,

ps. jeg oplever brummelyde et par nætter om året, især når der er maskiner på marker eller når vinden rammer antennen "forkert".

1
0
Svar på denne tråd
 
 Karen (Hundslev) - svar
Forfatter: 
Dato:  22-06-2014 22:13

Karen (Hundslev)- det er mere som i form af lyden som når der er sne på fjernsynet..


Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 21:50

Ok Tuller. Så tror jeg også det er Tinnitus du er plaget af.

Infralyd og lavfrekvent støj giver en brummen i huset, som man rent faktisk kan mærke helt ned i maven, og som er kvalmende.

 

Jeg har været i infralydsrummet på Ålborg Universitet, og 5 timer efter jeg kom ud derfra - der var skruet op for lyden skal jeg lige sige - havde jeg en forfærdelig kvalme.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har sovet i timen...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 10:54

Sorry. Der har været så meget og det her emne er lidt "tungt". Bl. har jeg (vi) skrevet på en indsigelse til de 3,3 MW vindmøller der påtænkes opsat 926 m fra vores hjem. (Vi har haft fødselsdag, høst og dyrskue osv. ) Men jeg har været i Odense og sove (jeg kommer oprindelig fra Fyn), midt i byen og da først trafikken døede ud, så sov jeg fantastisk. Sov omk. 10 timer i træk og var faktisk lidt rædbrækket efter så lang tid på langs i en fremmed seng. Nu har jeg jo ikke haft for vane at ligge og lytte efter lyde, men det gjorde jeg selvfølgelig den nat og da der først blev stille så hørte jeg intet. INTET! Tænk at man kan få SÅ god en nats søvn midt i en storby... Det var en kæp i hjulet for dem der mener jeg er hypokonder, sart eller hvad de kalder det!

Anyway.

 

Jytte S/ Jeg vil da gerne slukke for HFI relæet, hvis ikke lige fryser og køleskab har brug for strøm. Ellers en god idé. .

 

Birk ?Mr Kærsholm?/ Telt god idé. (Bortset fra jeg hader at sove i telt. )

 

Akila / Campingvogn også en god idé, men en ret bekostelig løsning syntes jeg. Især da jeg ikke er "camping menneske". Har dog en hemmelig drøm om at kører på tur med hest, vogn, mad over åben ild osv. som jo nok også er en ældre form for "camping", men den skal ikke styres af 'støj'.

 

visti ?vistisen? / Jeg har jo været systemet rundt et par gange og dette incl. healere, akupunktur, psykolog osv. Meget har virket men kun kortvarrigt. . Psykologen mente seriøst at jeg ville have gavn af nogle flere "samtaler", da han mente at jeg havde stress. . Ved at anbefale flere samtaler, så holder han jo også sin egen forretning gående... .

Jeg kan efter nærmere overvejelser godt gå med til stress diagnosen, da sygdom udløses af en form for stress. Endnu mangler jeg dog en diagnose, men i Sept. skal jeg sove på søvnklinikken og den nat forventer jeg at sove ekstremt godt. .

 

Karen (Hundslev)/ Tak for din desværre skræmmende historie.

Godt du har fået din søvn igen, men hold da op et samfund vi lever i... . Der er regler for hvor gammel man skal være for at ryge, drikke alkohol, købe piller, køre bil osv. osv. men når det gælder lyd, så er der INGEN hjælp at hente. . Vi følger udviklingen af vindmøller nøje. Især på det politiske plan. Dels fordi jeg sover elendigt og dels fordi vi bor ca. 4 km fra Overgaard Vindmølle park med 30 vindmøller og planer om udvidelse og udskiftning af de ældste vindmøller med størrer møller...

Vi har 50 vindmøller HALVTREDS! Indenfor en radius af 10 km... + der er planer om 7 mere bag voers ejendom og 14 mere på Overgaard Gods.

Politikerne læner sig op af "eksperterne" men vindmølle industrien har ført politikerne bag lyset: jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ ECE6800264/lavfrekvent-stoej-pa- linjen/ . Hvordan løser man så det "problem"? Jo man fyrer manden bag....... ing.dk/artikel/universitet-fyrer- kontroversiel-stoejprofessor-168649

"Man" siger jo at infralyd ikke kan høres af mennesker! Men dyrene kan høre dem ingen tvivl om det: www.tvmidtvest.dk/indhold/mink-amok- over-vindmoellestoej og www.tvmidtvest.dk/indhold/minkavler- vindmoeller-goer-dyrene-syge

I den VVM rapport vi har som udgangspunkt for de møller vi bekæmper, har vi en klar opfattelse af at "man" har regnet baglæns for at få nogle tal-værdier som er inden for lovgivningen... Nærlæser man feks. deres skygge-rapport, hvor 10 timers skyggetid pr. år er anbefalet max, så ligger vi på et langt, langt højere tal. Faktisk 0,31 timer pr. dag i 133 eller 148 dage om året (afhænger af hvilke mølle type som vælges).

Vi har i indsigelsen krævet en støjmåling, det håber jeg de vil komme og lave!

 

Frubach/ Hestene syntes lyden er generende, men det har vi kun fra en jeg kender som kan tale med heste.

Visuelt er det værrere. Især den ene jeg rider kan gå forbi møller (med siden til) uden at reagere, men når vi har dem foran (selvom de står flere km. væk) så bliver han bange og er svær at få overtalt til at gå frem. Han forstår ikke hvad er drejer rundt og rundt og rundt... Kommer det og spiser ham ? ligesom vejskiltene og skraldespandene...???

 

Karen (Hundslev) / Her er mange i området som kæmper imod møllerne og heldigvis, for alene har jeg på ingen måde energi nok til at bekæmpe dem. . Det er rigtig at dyr reagere anderledes på lyd. Man kalder ofte dyr for "dumme" men vi véd reelt intet om, hvordan de kommunikere! Jeg kan have min tvivl om, hvem der er "dum" når det kommer til stykket.

 

tulller / Tak. Jeg véd hvad du mener. Det lyder mest som en mejetæresker der kører altid.. En slags brummen i det fjerne som bare er sindsygt "tydeligt" når huset ligger mørkt og tyst.

 

Komtesse / Tak for dit indput. Dit kan være lige så korrekt som alt muligt andet, men jeg HAR fået foretaget en lyd prøve og har en fin, fin hørelse. I og med at jeg har sovet fantastisk da jeg sov en nat i Odense, så vil jeg også mene at kunne udelukke tinnitus.

 

CarolineR/ LUKSUS tal! Det er jo altid rart, især luksus som svømmepøl, dygtig kok (jeg er gift med en ) og RO.

 

Kviefarm / Tak for tilbudet. Vi kan jo bytte bolig, så kan du selv vurdere det.

 

Takker for svar og den tid i har brugt. Det er et invaliderende problem for mig og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre men det er helt sikkert, jeg holder snart ikke ud at være her mere...

Jeg fatter simpelthen ikke at manden ikke kan hører noget som helst. (desuden er jeg overbevist om at hans helbred skranter pga. støjen, selvom han ikke kan hører noget som helst.) Børnene er født efter møllerne er kommet op så de har altid levet med den og kender ikke til andet. .

Det jeg oplever, sidestiller jeg med hvordan det må være at blive udsat for tortur. Jeg får aldrig den her dybe søvn og sover aldrig mere end 3 - 4 timer i træk... aldrig. ALDRIG!

Udfordringen nu, ved at tage væk er, at vi ikke kender nogen som kan passe vores heste hvis vi tager væk. Vi afliver snart en af de "besværlige" (førehoppen), men det løser alligevel ikke problemet.

 

Skod!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2014 13:18

Jeg kan læse, at du er ganske godt orienteret.

 

Men du har ret, man orker ikke ret meget når man er så plaget af den larm.

Godt I er flere der kæmper sammen.

 

Der er faktisk ikke ret mange mennesker der har en god hørelse i det lavfrekvente område - som bl.a. du og jeg har. En god veninde jeg har, er også meget plaget. Hendes mand kan heller ikke høre det.

 

Jeg ønsker jer alt mulig held med jeres kamp.

 

Karen

1
0
Svar på denne tråd
 
 ts....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 23:31

7 alen under jorden, der er der RO.

2
15
Svar på denne tråd
 
 000.........
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 17:37

Den kommentar er simpelthen ikke i orden - hvor burde du skamme dig !!!!!! og ja ! jeg har givet dig en Thumbs down


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

5
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 17:54

Ignorer sådan en idiot som 000. Vedkommende har ingen empati og ej heller andelse om hvad DEN lyd kan gøre ved folk.

 

MEN 000, man ender dernede NÅR man ikke får sovet, og lever i evindelig stress !!!!!!!!!!

Er du så glad ???????? Klaphat !!!!!!!!!

 

Vær glad for DU ikke kender til det !!!!!!!!

 

Karen

9
1
Svar på denne tråd
 
 Svar retur
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 18:03

Karen (Hundslev) - jeg er så enig


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Karen....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 03:16

Hvis du ser længere oppe i indlægget, vil du se mit info.

(mht. RO om natten)

 

Synes ikke, at det er særlig pænt, af dig at kalde mig både en idiot og en klaphat...?

 

Du trænger vist til en psykolog, du lyder til at være helt ude i tovene, gør mig en tjeneste, slap lidt af og søg hjælp.

 

Og hold op med at råbe så meget, det forstyrrer...

 

1
4
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 12:12

Ok 000.

 

Har lige fundet dit indlæg.

 

Sorry min kommentar, men det er efterhånden længe siden du skrev om dine gener, så jeg kommenterede kun på din meget uheldige kommentar 18.8.2014.

 

Karen

4
1
Svar på denne tråd
 
 Idioti!
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 12:37

000 taler af erfaring og skulle vist være blevet "down under"! Desværre ikke alle mestre at bidrage positivt til et ellers alvorligt emne eller alternativet at flette!!!

 

HVIS jeg vælger dén løsning så får i da fred for mig!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 16:49

Hej Anette

 

Jeg har lige fra min gode ven Solveig - som oprettede foreningen Infralyd og Miljø i sin tid - hørt, at man gratis kan låne måleudstyr på Aalborg Universitet. Måske det var noget for dig ?

Du kan prøve at skrive til : lydmaaler@es.aau.dk

Der er vist ventetid men så kan du skrive dig op. Det kunne jo være rart for dig at få vished for HVILKEN støj du er udsat for.

 

Karen

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 10:55

 

Karen/ Tak for dit indput.

 

Jeg er skrevet op nu. Læste at der var 38 på venteliste og at man ville afvente om der var behov for at få fremstillet et apparat mere.

 

Nu er der sat yderligere TO apperater i produktion. . Hvilket desværre vidner også om et enormt behov.

 

Uanset udfaldet, så løser det desværre ikke mit problem, men måske det kan bruges til at bremse de 7 + 14 møller der er planer om at opsætte pt.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe byttes el. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 16:50

Hej Anette

Man kan jo blive meget forskrækket over at så mange vil have målt i deres hjem. MEN samtidig må det altså også indikere for politikere o.s.v. AT der er et problem.

Jo flere der RÅBER op om det, jo mere bliver de vel for fanden nød til at tage sig af det !!!!

 

Dit problem løses desværre nok ikke lige nu og her, men i udlandet er der faktisk mange møller som er blevet lukket ned p.g.a. de voldsomme gener det giver mennesker og dyr. Vi må krydse fingre for at der også findes retfærighed i Danmark.

 

Du må meget gerne skrive her, når du på et tidspunkt har fået et resultat på din måling.

 

Pøj Pøj med det, og jeg håber snart der sættes en stopper for det vindmøllevandvid.

 

Karen

1
0
Svar på denne tråd
 
 div...slap af....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 17:11

Slap af, jeg taler jo kun for mig selv....

 

7 alen under jorden, var faktisk møntet på mig selv, da jeg er mega træt at støjen, døgnet rundt, ved ikke jeg skal gøre ved det ???

 

Orker bare ikke støjen længere, derfor (7 alen under jorden) ironi.

 

Så, hold op med at kalde mig idiot/klaphat osv., faktisk ikke særlig pænt.

 

Jeg er jo enig med jer ifht. støj, men kan ikke få nogen seriøse mennesker i tale ifht. problemet, jeg er plaget af dette, hver nat og døgnet rundt, virkelig træls.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Div....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 17:48

Ignorer sådan en idiot som 000. Vedkommende har ingen empati og ej heller andelse om hvad DEN lyd kan gøre ved folk.

 

Sagde de søde folk....

 

TAK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 17:59

Hej 000

Jeg forstår godt din frustration. Der er vi vist alle når vi lever i sådan et støjhelvede. Og jeg forstår egentlig også godt at du har det så skidt. Det havde jeg i 10 år her på min adresse. Tollerance og tålmodighed findes ikke i ens verden.

 

Det var bare lidt ærgerligt at du ikke uddybede HVEM der skulle 7 alen under jorden. Men jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl nu.

 

Har du søgt om at låne sådan et måleapparat på Ålborg Universitet ? Jeg tror det vil være en rigtig god idé.

Din ulidelige støj forsvinder ikke ved det, MEN jo flere der slås for at komme af med den, jo bedre.

Pøj Pøj

Karen

1
0
Svar på denne tråd
 
 And here I come again...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 11:10

Tak, igen, for jeres søde svar.

 

Update er at det er 3 måneder siden jeg sov på respirationscenter vest. De fandt ikke nogen årsag til min træthed men kunne dog skrive under på at jeg er sensitiv, super sensitiv endda.

Blev rådet til:

1, at tage jerntilskud. Mit jernstof tal lå på 7 og skulle ligge mellem 9 og 34... Et lavt jerntal kan hæmme skjoldbrugkirtlens funktion og mange af mine skavanker kan henvises til netop skjoldbrugskirtlen!

Fik det taget om i sidste uge. Egen læge sagde at 7 IKKE var lavt, men blot i underkanten.. Hvis Skejby siger det er lavt og der skal reageres på det fluks, så tror jeg altså på dem! Status på jernstof tallet er nu, at det er på 24 nu og top fint! (Sjovt nok, så er jeg skrumpet ca. 10 cm i livvide, men uden at have tabt så meget som ét eneste gram...! Det er så en helt anden historie, for spørgere jeg min egen læge så siger han at indtag og forbrænding hænger sammen... . JA, men jeg spiser bare ikke ret meget og slet ikke så meget, at jeg skal veje dét som jeg gør...!!! Og hvordan kan jeg "skrumpe" uden at tabe mig???)

2, blev rådet til at sove til tetra bølger. Har prøvet men syntes ikke det har nogen positiv effekt... Det er blot mere 'støj'!

3, Min Skejby læge indrømmer blankt, at de intet ved om påvirkningen fra vindmøller! De eneste som ved noget på det område er arbejdsmedicinsk klinik; Men det er egen læge som skal henvise... Min læge mener det er spild og unødvendigt. Hvad skal jeg dog der... men når nu de har sagt sådan på Skejby og jeg skulle følge op med dem få dage efter, så fik jeg henvisningen! JUBIIIIIII! . Det sker i Jan.

Min læge på Skejby indrømmer blankt, at hun intet ved om vindmøller og ej heller påvirkningen af alt trådløs dit, dat og dut vi omgives af i dagligdagen, MEN hun er mindst lige så nysgerrig og interesseret i at finde frem til et svar , så næste opfølgning med Skejby er derefter.

 

000/ Jeg forstår godt din fustration! Tror vi har det på samme måde og indimellem har jeg også mest lyst til at dø!!

 

Indimellem er tolerancen og respekten fra omverdenen lige så slemt (eller værre) at kapere som støjhelvedet man lever i.

Ofte får jeg at vide, at jeg skal sove med ørepropper eller "så flyt dog"! . . . Hvor flytter man hen, når man har skolebørn som går i en rigtig fantastisk skole og trives og hvor finder man et nyt sted lige så dejligt som det man har og kan man få solgt sin perle af en ejendom som man selv har sat i stand helt fra bunden og fra A til Z

 

Nå, det blev vist lidt langt, igen..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Glemsom, det er også mig..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 11:13

 

Karen/ du skrev >men i udlandet er der faktisk mange møller som er blevet lukket ned p.g.a. de voldsomme gener det giver mennesker og dyr.<

Har du nogen kildehenvisning for det lyder næsten FOR godt til at være sandt.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også glemsom ....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 15:44

Hej Anette

 

Jeg tror den lyd gør noget ved os. Min hukommelse kan også ligge på et meget lille sted, og dét selv om jeg ikke lever i den mere.

 

Men hvis du går ind på Modstandere imod kæmpevindmøllers hjemmeside, tror jeg du kan finde det et sted.

 

Hvis ikke du kan finde det, så skriv lige igen. Måske jeg kan få hjælp af Møllegruppen her i Rynkeby hvor jeg bor tæt på. De kæmper også en hård og sej kamp. Måske den ligger på deres side ?

 

Håber du finder det, ellers skriv igen.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:06

Hej Anette

 

Er du på facebook ? Så prøv at gå ind på Møllegruppen Rynkeby.

 

Og hvor bor du henne ? Som jeg forstår det, et sted i Jylland.

 

Jeg kan fortælle at en minkavler Kaj Bank Olsen i fredags havde besøg af - jeg tror 16 medlemmer af folketinget + Hans Chr. Smidt. De målinger der blev foretaget i både bolig og hos minkene var VANVITTIGE. Og alle var RYSTEDE.

Ovennævnte minkavler bor i Karup, som vist er under Herning kommune.

 

Prøv at kontakt ham. Og prøv at gå ind på Møllegruppen Rynkeby og læs indlægget, som er lagt ud i dag. Det er rigtig "interessant" læsning. Py-ha !!!!!

 

Karen

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 S t ø j !
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 09:32

Hej Karen

 

Tak for dit indput. Er rigtig glad for det du bidrager med!

 

Ja, jeg er på fb, men nej jeg kan ikke finde ud af det. eller også interessere det mig ikke nok til at jeg nogensinde har fået det fulde udbytte, af at være på dér eller også er jeg bare for gammel og gnaven og har for lidt tid til den slags... . . .

 

MEN jeg vil gøre et forsøg! . (ok fundet, nu mangler bare at få det læst.:) men skimmede lige lidt og det så sq da skræmmende ud!)

 

Forøvrigt så bor jeg mellem Mariager og Randers fjorde, altså Østjylland.

 

Problemet her er at jeg er den eneste i familien (af de 2-benet) som er påvirket af "lyd".

 

Måske det er infrastøj jeg opfanger...

http://infralyd.com/ især sætningen:

 

Miljøstyrelsen oplyste i marts 1995, at lydforureningen er landsdækkende. Der blev afsat 300.000 kr. til en undersøgelse. Disse penge er brugt til en orientering fra Miljøstyrelsen om lavfrakvent støj, infralyd og vibrationer i eksternt miljø.

I orienteringen er støjgrænserne sat således at vi ikke kan klage over lyden. Med andre ord - den landsdækkende lydforurening blev for de 300.000 kr. ikke undersøgt, men "skrevet væk".

Siden har regeringen gjort alt for at ignorere problemet.

 

Det fortæller jo så, at det virkeligt er OP ad bakke...!

 

men der er flere andre interessante link jeg skal have kikket på.. Et sted står der at det opfanges som tortur og det kan jeg desværre godt skrive under på.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 16:12

Hej Anette

 

Ja det er skræmmende læsning, men endnu mere skræmmende og kvalmende at leve i.

 

Solveig Odderskov, som du citerer til sidst, er også eneste i hendes husstand der lever i tortur p.g.a. den lyd. Hendes mand kan ikke høre det. Så det er virkelig meget normalt.

Ikke alle har en "god hørelse i det lavfrekvente område". Det er også dét der gør det så svært for os der KAN høre det. Man bliver nærmest stemplet som sindsyg eller - 'bare' syg.

 

Du fandt altså Møllegruppen Rynkeby !! ?? De kæmper virkelig en indædt kamp.

 

God læsning Man kan næsten blive SKØR i hovedet af at læse om det, men det giver også god mening - trods alt. For 'bare' at leve i det, gør også en skør i hovedet.

 

Indlægget om Hans Chr. Smith's besøg på den minkfarm, syntes jeg lyder lovende. Jeg håber sådan at HCS kan og tør, gøre noget alvorligt ved det.

 

Karen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 To årtier og stadigvæk nyt.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 13:25

 

Jeg var på arbejdsmedicinsk klinik for nyligt og de kunne heldigvis berolige mig med at man bliver ikke syg af støj fra vindmøller! Man kan blive generet, men man bliver IKKE syg!

 

Dette udsagn udfra en meget, meget gammel (anslået 20 - 25 år.) og ikke særlig stor dansk undersøgelse og så var der vist også noget i Holland, som jeg dog ikke kunne få dokumenteret. Jeg tænker at dengang var vindmøllerne måske 35 meter høje og ikke 150 meter som de ofte er i dag.. så hvad er det værd og hvor relevant er det!

 

Men dejligt at blive beroliget af en overlæge som også var forsker. Denne overlæge ordinerede: motion, 0 middagslur og et job. SÅ skulle jeg nok blive rask.

 

Ja, okay tænker jeg. Hvis HUN kan nøjes med 3 - 4 timers søvn om natten så bør jeg da selvfølgelig også kunne..

 

Men jeg ER desværre ikke i mål. Tvinger jeg en dag igennem uden at sove så får jeg det rigtig skidt (uden at trætte med disse symptomer) og jeg bør ikke køre bil når jeg har det sådan.

 

Der er nogle meget interessante artikler på ingeniøren bl.a. denne næsten 20 år gamle artikel.:

ing.dk/artikel/infralyd-skal-tages- alvorligt-437

 

Det er frygteligt at tænke på at der stortset intet er sket i så mange år. At så mange mennesker lider og nogle ikke tør søge hjælp, af frygt for at blive stemplet som skør.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 15:05

Sikke en beroligende kommentar du lige fik. Gud fri mig vel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sikke et postulat !!!!!! Har hun mon fået penge fra vindmølleindustrien ????

Det du har 'vedlagt' er en gammel sag, og Jørgen Jakobsen ændrede lige pludselig mening da han blev ansat i Miljøstyrelsen. Det er så korrupt det hele.

 

Solveig har lukket foreningen Infralyd og Miljø, fordi det var som at slå i en dyne. Men hun kæmper stadig som privatperson.

Den eneste der vdste hvad det handlede om var Henrik Møller. OG han blev fyret for nylig fra Ålborg Universitet. Var han for dygtig, og liiiiidt for tæt på sandheden ? Dét er Solveig og jeg IKKE i tvivl om. I hele verden er han betegnet som den mest kompetente lydekspert.

 

Jeg har snakket med ham nogen gange, og for en del år siden var jeg på Ålborg Universitet og besøgte deres Infralydsrum. Der blev skruet op for 'lyden', og jeg fik en forfærdelig kvalme, som varede meget længe efter.

De har ogå et lydæt rum. Solveigs mand, Ole Birk Nilesen, havde et måleapparat med, OG selv derinde kunne man måle infralyd.

 

Vindmølleindustrien er KÆMPE stor og i DK er det KUN økonomi det handler om.

Ikke vores, for VI får intet ud af at modtage el fra de møller. Når det blæser meget i DK, sendes el til Norge u/b. Det er sååååå sygt !!!

 

Har du fået det måleapparat ? Og har du afprøvt det ? Det er jeg lidt spændt på at høre.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 15:21

Hej Anette

Kan du ikke sende mig din mailadresse ? Jeg har lige modtaget en mail, som jeg kunne tro ville være rigtig god for dig at læse. Det er vist GODE nyheder. Og jeg kan ikke finde ud af at sende et link herind.

Nu ved jeg ikke hvor god du er til engelsk, men det håber jeg du er. Jeg har ikke selv læst det.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 18:13

Kan nogle af jer mon vurdere, om det er lavfrekvent lyd jeg kan høre?

 

Jeg hører den aldrig rigtig når jeg er rundt i selve lejligheden. Men den kommer med det samme, når jeg lægger hovedet på puden, den går lige i kraniet!

Jeg har også prøvet ørepropper, hvid støj fra telefonen (det generede bare mere!), intet tager det.

 

Det er lidt som en brummen fra en lastbil, som en anden beskriver. Men den er frygtelig uregelmæssig! Den KØRER op og ned i intensitet hvert halve sekund, og er meget urytmisk! Det er faktisk helt ulideligt.

Jeg falder i søvn når jeg er træt nok, og føler jeg sover nogenlunde.. Dog føler jeg jeg sover bedre hos min kæreste i Odense, men skal ikke kunne sige om det er pga den manglende lyd.

 

Så jeg er slet ikke så invalideret af det som Anette, men den ER frygtelig, og når jeg først hører den er den meget svær ikke at høre. Den er der ofte, men ikke hver nat, og har oplevet den nogengange bare stopper midt i det hele, og så er der HELT ro.

 

Jeg har gættet på metrobyggeri, men så vidt jeg ved kører det ikke om natten, og jeg bor et pænt stykke fra..

 

INGEN andre kan høre det. Min kæreste er fuldstændig døv overfor det, når jeg vækker ham om natten og siger "kan du ikke høre det?!" fordi jeg selv er ved at blive skør.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 00:33

Ved ikke om det kan hjælpe dig eller om det bare er det rene vrøvl i dine ører, men jeg har en app på min iPhone som hedder eller andet med "baby", den er tiltænkt mødre med små babyer, da der står alt lige fra sygdom, mad og søvn.

 

under søvn har de lagt 30 min med hvid lyd ind. Den har jeg brugt til mine børn når de små var urolige og ikke ville sove.


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingeniøren
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 10:23

 

Karen jeg har mailet en gang med en journalist fra ingeniøren. Skrev bla. at jeg syntes, at det var lidt øv, hvis damen i artiklen kunne snyde sig ind foran i køen fordi Ingeniøren interesserede sig for hendes sag, men okay, det er de færreste som snyder sig ind bag i en kø! og han fortalte at Henrik Møller påpegede at der var kø-kultur! ... og jeg tænker okay! Hr. Møller er stadigvæk på Ålborg uni.

Ok, til mail. :)

 

Er stadigvæk i kø til at låne måleapperatet, men det MÅ da snart være min tur!

 

Sophie/ ØV. Jeg ved om nogen, hvordan du har det. OG jeg sov også helt fantastisk i Odense.

Jeg føler også at jeg lægger øret til en højtaler, når jeg lægger hovedet på puden. Jeg hører en lyd der minder mest om en stor stenkværn, tilsat en dyb spindende lyd fra en kat, reguleret af vindstyrken, således hvis det blæser meget så er der mere "fart" på lyden. Ikke noget at sige til at folk er forvirret hvis jeg forsøger at forklare min situation.

Jeg sover ikke fordi jeg er træt, men fordi jeg bliver udmattet. Når jeg "bare" er træt så vågner jeg igen, indtil jeg så igen bliver udmattet... men jeg skal bare motionere og have et job! . Og manden hører INTET! Dét er mig en gåde!

 

Endnu en meget interessant og helt ny artikel:

ing.dk/artikel/lavfrekvent-stoej- plager-stadigt-flere-danskere- 173497?utm_medium=emai...n=tipenven

 

Lene Hell/ Tak for indput. Jeg har ikke prøvet babylyd, men tetra bølger som de anbefalede på Skejby sygehus. Min mand har downlodet dem på en usb og sat dem i radioen, men jeg fandt det vældigt forstyrende og nu er han rendt med sin radio igen..

 

Ørepropper er også prøvet, og af en eller anden grund så er det som at sætte små højtalere i øret.

 

Den eneste allierede jeg har mødt i det store 'system' er en læge på Skejby som oprigtigt interessere sig for, hvorfor jeg altid er så træt at jeg ligner et tortur offer der er frataget sin søvn. Jeg håber at jeg med hendes hjælp kan få en tid hos lægen i Odense som er omtalt i linket.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 18:19

...har fulgt tråden længe, da jeg også selv døjer med "tunge køretøjer i mit hoved herhjemme" - i nogle perioder kun om natten, når hovedet rammer puden (og ingen andre kan høre lyden). Min mand er IT-specialist, og han har lavet forsøg, hvor vi slukker for elektronik herhjemme - det funker bare ikke :-(. I andre perioder hører jeg støjen i dagstimer. Jeg har fået konstateret, at jeg har et undertryk i øret. Dvs. at jeg via trykudlignende øvelser kan nedsætte forstyrrelsen. Måske nogle som ikke er allerhårdest ramt kan bruge denne info. Der er selvfølgelig også mange andre faktorer som spiller ind - og stress må vi nok konstatere forstærker vores problemer. MEN jeg er kun "let" ramt, og føler mig stadig invalideret. Kram til jer som ALDRIG får ro.

Hilsen Sus

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 I skovens dybe stille ro....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 18:54

Hej

Det mest rolige sted er en dejlig shelter - den er til fri afbenyttelse midt i en dejlig skov !! 8800 Viborg området - kom endelig forbi når som helst !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 TV-udsendelse
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 21:31

I sidste uge var der et indslag i nyhederne om en mand med en minkfarm tæt på nogle store vindmøller.

 

Minkene opførte sig underligt, hvilket dyrlægen var enig i. Manden var så forstyrret, at han var flyttet fra stedet.

 

Jeg kan ikke huske kanaler eller dagen, og det kan måske også have været først i denne uge. Det er heller ikke sikkert, det kan hjælpe dig, men des mere fokus på problemet des bedre.

 

Måske kan du sove i en by? Eller tæt ved havet? Det er vel kun lavfrekvent støj, som generer dig? Og det er bølgebrus og trafikstøj vel ikke.

 

Og jeg ved godt, det er en skrækkelig tanke, men er I ikke nødt til at flytte? Du skulle jo gerne blive en gammel kone :-)


mvh Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 22:12

Shagya, er det 'kun', når du ligger ned, at du kan høre lyden?

Er det vibrationer i sengen, der forstærker? Hvad hvis du sætter den på højkant og læner dig op af den, eller læner dig op ad en væg. Kan du så også høre lyden?

Jeg læste artiklen med tinnitus og der stod et sted - måske i kommentarerne, at lavfrekvent tinnitus kunne forstærkes, når man ligger ned.

Jeg har engang efter en høreoperation været voldsomt plaget af lavfrekvent tinnitus. Jeg kunne vågne om natten lige pludselig, og det var som motorlarm. Hvis ikke jeg vidste bedre, ville jeg have troet, at støjen var rigtig. Jeg spurgte min daværende kæreste, om han ikke kunne høre det, og det var mig ubegribeligt, at han ikke kunne, selv om jeg godt vidste det var en bivirkning af bl.a. operationen.

Hos mig gik det langsomt over (hen over 2 år). Det blev forstærket af stress, sorg og sygdom. Den dag i dag får jeg lidt ind imellem, hvis jeg er ved at blive syg eller er overtræt, men er ellers helt fri for det.

Jeg skriver dette for at du skal vide, at det kan gå over, hvis der er tale om lavfrekvent tinnitus og ikke om vindmøllestøj.

Og at det kan være nærmest umuligt at skelne mellem lavfrekvent tinnitus og så støj udefra.

 

Håber du finder en afklaring.

2
0
Svar på denne tråd
 
 som ovenstående
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 22:17

Synes jer der har gener skal læse denne artikel fra ingeniøren i sidste uge:

ing.dk/artikel/laes-danskernes- oplevelser-af-lavfrekvent-stoej-og- tinnitus-173599

 

ikke at det er svaret for alle men meget interessant synes jeg


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 16:30

Jeg er vist et godt eksempel på at lyden kommer UDE fra.

I 1997 byggede min gartnernabo et gasfyret kraftvarmeværk. Derefter var det uudholdeligt for mig at være i mit hus.

Jeg prøvede alt. Flyttede madrassen rundt i huset. Flyttede midt om natten mit store kølefryseskab ud af skabet i køkkenet. Kørte rundt i området om natten for at spotte hvor lyden kom fra. Ingen resultater.

Jeg fik foretaget 2 lydmålinger i mit hus, som meget belejliget overholdt de regler som Jørgen Jakobsen lavede i 1997.

Jeg førte retssag mod Miljøstyrelsen. Den tabte jeg, da min advokat ikke havde forstået problematikken helt til bunds.

MEN i 2007 blev her pludselig HELT roligt en nat. Jeg behøvede ikke længere aflaste mine ører ved at stikke hovedet ud af vinduet om natten.

Den første nat, må jeg indrømme sov jeg ikke. Jeg lå - nogen vil mene jeg var skør - men jeg smågrinte. Lettelsen var ENORM !!!! Ørerne vibrerede ikke, kroppen dirrede ikke !!

Jeg fandt ud af at min gartnernabo havde lukket for sit gasfyrede kraftvameværk, fordi det var for dyrt at varme op med.

OG den lyd der kommer fra et gasfyret kraftvarmeværk er nøjagtig den samme som kommer fra vindmøller.

Kæmp imod dem med ALT !!! De er kun til gavn for 2. Producenterne, og så dem der får milliontilskud til at stille dem op på deres grund. Overskydende el fra vindmøller når det blæser meget i DK, går u/b til Norge.

VI danske forbrugere betaler prisen. PÅ rigtig mange måder.

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 19:49

Mysteriet er løst, tror jeg.

 

Jeg lå netop her i sidste uge og bandede over den frygtelige vibrations-støj i min seng.. Og BUM, så holdte den op! Jeg blev lettet og sov trygt - og vågnede op til en isnende kold lejlighed.

Jeg var rundt og dreje og banke på mine to radiatorer, men INTET varme kom der. Mærkede på rørerne, og de var alle helt kolde, så jeg gik ud fra at ingen andre i opgangen fik varme heller.

 

Det varede knap 3 dage (!) før ham viceværten fik varmen ordnet. og jeg gik med en top, to uldtrøjer, sutsko, tørklæde og handsker på indenfor i mellem tiden :P (det er en meget gammel bygning!)

 

Men jeg sov SÅ godt! Og da varmen kom tilbage, ja der kom lyden også! Bum bum. Nu har jeg da en anelse om hvor det kommer fra!

Varmen kom tilbage lige efter eksamen var slut, så nu er jeg faktisk i Odense ( :D ), hvor jeg som sædvanligt får god søvn.

 

MEN når jeg kommer hjem, så skal jeg forsøge mig med at rykke rundt på sengen. Den står helt op af radiatoren, og jeg tænker på om det er derfor larmen kun er der, når jeg ligger i sengen. Jeg vil prøve at trække den ud midt på gulvet.. Men selv hvis det virker er det ikke en langsigtet løsning, da den ikke rigtig kan stå andre steder end op af radiatoren, pga min lille lejlighed. Men om ikke andet er det da rart, at vide hvor larmen kommer fra! Tænk hvis det har været fra varmerørerne al den tid. Jeg tror også jeg måske kan trække sengen lige et par cm væk, det er der vidst plads til. Og se om det virker..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 21:56

Hej Sophie

Jeg håber det hjælper, men jeg tvivler.

 

Lyden er helt klart i rørene, men altså derfor også i hele lejligheden.

 

Nu kan jeg ikke huske hvornår du begyndte at blive generet, men jeg forestiller mig at trykket i fjernvarmenettet er blevet ændret på det tidspunkt. Du kan evt. prøve at spørge kommunen. Måske er der sammenfald med dine gener.

 

Jeg tror det var i Kerteminde at der var samme problematik.

 

Men jeg krydser for dig. Lad høre hvordan det går.

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salg....
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:04

 

Sophie/ hvor er det godt at du har fundet ud af, hvad der genere din søvn. Med mindre du drømmer om at leve hele dit liv i netop dén lejlighed, så er det jo til at se en ende på.

Det er 15 år siden vi købte stedet her og har løbende renoveret hele hytten. Det er et dejligt sted, med grusveje jeg kan ride på og skov i nærheden. Jeg kan se foldene fra næsten alle rum i huset selv når jeg står under bruseren. ALT er renoveret præcis som vi gerne vil have det, men som Stine nævner så er flytning måske eneste løsning? Spørgsmålet er så hvor vi skal flytte hen?

Vi har gravet ud og lagt nyt velisoleret gulv. Vi har fjernet indermurene og sat nye op i mursten. Lavet ny isolering i murene og lofterne. Der er nye vinduer og døre = vi har gjort meget som burde dæmpe støjen (og holde på varmen).

Bare tanken er uudholdelig. Men nu har kommunen lukket overbygnignen på vores gode skole og dét er altså ligesom dråben... Vi er ved at renovere 1.sal og jeg kan fornemme at min mand også er ved at tænke tanker som når vi flytter, eller næste gang vi skal lave sådan et projekt... men alligevel.. tankeboldten er begyndt at rulle mht. salg.

Svært er det sq når ens børn er 'født' og opvokset her, deres moderkage ligger i haven, med hvert et træ oven på, ens kæledyr er begravet i nærheden, (altså dem der er døde) søde naboer har vi, det er ens eget 1 rigtige sted. osv. osv.

 

Sus/ trykudlignende øvelser lyder interessant. . Tro mig, jeg suger til mig af alt der kan gøre livet bare lidt nemmere at udholde.

Det meste af denne uge har jeg fået noget der ligner 4 timers søvn +/- hver nat.. Det er ikke underligt at man føler sig som en rådden karklud!

 

Ponecoma / Det lyder skisme tillokkende. Årstiden er dog lidt i mod mig. Jeg er noget af en frossenpind.

 

spirillen / Nej det er ikke kun når jeg ligger ned. Syntes det er skønt, hvis det "kun" er lavfrekvent tinnitus og ikke møllerne. Har en seng som kan hæve både hovede og fodende, men selvom jeg hæver dem en smule når jeg sover, så er det det samme. Nogle x føler jeg virkelig at sengen står og ryster... Er jeg på wc om natten så er det fuldstændigt det samme.. så det er ikke kun når jeg ligger i min seng. I stuen og børnenes soveværelse er det også det samme. Manden håber at når vi rykker sengene oven på at det så forsvinder helt. Håber han har ret.

 

Jeg er også meget forbløffet over at min mand intet hører. syntes det er så højt og tydeligt at alle burde være generet af støjen. Dog har børnene aldrig kendt til andet end det her hjem.

Nu venter jeg så på at Ålborg uni kommer (Karen de har ikke været endnu) og måler støjen og finder støjkilden så vi en gang for alle kan finde ud af om jeg er skør eller om det ér de fu*king møller jeg hører. Læste forøvrigt et sted at selvmodsraten blandt støjplagede var ret høj... Fristende siger jeg bare....

 

Naboen har i årtier hørt jordstråler.. Lidt lang håret, men vi har købt et lignende apperat som hun har og hun har afprøvet det for at finde ud af om det virkelig virker og alt er ok men det gør ingen forskel.

 

Svensen / Ingeniøret har mange rigtig gode artikler om emnet. Tank for link. Jeg har læst det og forstår ikke at ingen reagerer på den megen tydelige respons der kommer. Var det en som begik bedrageri så blev vedkommende fluks, restforfulgt, men når det er vindmøller så er sagen en ganske anden..

Det kan da vel forpokker ikke passe at alle de tusinder der klager over vindmølle støj er dumme og sure naboer der ikke gider at se på møllerne? Når vi er så mange som klager over vindmølle støj, MON så ikke der er noget om snakken?

 

Man har fra politisk side besluttet at vindmølle energi er >grøn< energi. Jamen den energi vindmøller laver er sq lige så grøn som de æg vores høns ligger er økologiske! Bare fordi vores høns færdes over hele nabolaget bliver æggene altså ikke økologiske! Jeg køber konvensionel foder, konvensionel hvede og strør med konvensionel halm, altså er æggene konvensionelle! At de så er en fryd for både øje og gane er så noget at vi må leve med.

 

Vidste i forøvrigt at vindmøller der holder stille også STADIGVÆK støjer? Det er altså ikke KUN når de drejer rundt at de giver de uudholdelige gener!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Hingsteføl søges. Slutmål ca.150 cm i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 00:30

Anette: nej, jeg har heldigvis ikke udsigt til at blive boende længere end til jeg afslutter studiet og får et job. Jeg elsker min lille hule, men glæder mig også til at flytte i noget der ikke er lejlighed (ej men jeg duer bare ikke til det.. Der er ting jeg ELSKER ved at bo i lejlighed, men der er også ting jeg ved jeg ikke kan leve med resten af livet).

 

Så for mig er det nemt, det er straks værre med dig :/ jeg bliver også rigtig knyttet til steder jeg har boet, det var svært for mig da begge skilsmisseforældre solgte mine to barndomshjem.

Og i har lagt så mange kræfter i jeres hus.. Det er ikke nemt.

 

Jeg håber i finder en løsning :(

 

Og tak Karen, indtil videre er det som om lyden ihvertfald er blevet svagere - og det må man jo også tage med. Men jeg har kun sovet her to nætter siden jeg kom hjem, så vi må se, det kan være tilfældigt. Men jeg kan falde i søvn, og det er det vigtigste.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nysgerrighed
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 21:18

hvis man sover i en vandseng, bliver støj så højere eller lavere pga. vandet?


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 21:53

Godt spørgsmål Anette.

For vand leder infralyd/støj meget bedre. Så umiddelbat vil jeg IKKE tro det er en god idé.

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vand...............
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 22:05

Jeg tror heller ikke at vand er en god ide.

Men ideen som sådan, at madras-materialet kan have betydning, synes jeg er god.

Jeg tænker umiddelbart at bestemte typer skummadrasser kan skærme for vibrationer og lavfrekvent lyd.

Men hvis man kan høre lyden uanset om man står op eller ligger ned, betyder det nok ikke det store.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 14:47

Annette jeg forstår til fulde, at dette hjem er dit drømmehjem, og derfor er dette ekstra svært. Boede du i en lejlighed, så flyttede du bare (og ja det ville koste MEN ...nattesøvn vs. penge?!). Når man selv ejer og er glad for stedet er der meget andet på spil, og det er en langt større proces.

 

Du startede indlægget med: Hvor kan jeg sove? ...her kommer bare lige en lille skør ide.

 

Vi er mange i denne tråd, som døjer med støjgener... Hvad med at invitere nogle af vores ører hjem til dig til en overnatning? - måske vi kan være med til at kortlægge/klarlægge om det kun er dine sensible ører, som kan høre lyden....eller kan andre faktisk også.

 

Ved godt det er lidt en tosset ide, og hvad kan du bruge den til? Jeg tænker, os i denne tråd ved, hver især hvad der tricker os og forstyrrer os. Men som sagt måske bare en skør ide.

 

Hilsen Sus

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 09:21

 

Sus Kviefarm / Du har ret i dine observationer. Jeg kan mærke at jeg stille er begyndt at tænke over alternativ bolig, men vi er ikke endgang færdige med at bygge om og så virker salgstanker rigtig uoverskuelige.

Det er nok en lang proces og det drejer sig om at indse at man (jeg + fam.) nok godt kan finde et andet sted at bo og blive glad for at bo. Men kommer vi så til at stå i samme situation igen om 10 - 15 år fordi der så igen flytter en vindmølle park ind som naboer???

Nu lukkes over bygningen på skolen hvor børnene går så jeg siger at vi har 2 - 3 år til at sælge! Dét er vel også en form for en plan. Alternativet er absolut IKKE en mulighed! Så hellere flytte!

 

Da flere har antydet at det er MIG det er galt med så har jeg bestilt tid hos en ørelæge og regner med at kunne få afklaret om jeg har tinnitus eller andet galt.

 

Vi venter stadigvæk på at få målt støj af Aalborg uni. Desværre så er der åbenbart "nogen" som modarbejder dette projekt så selvom vi har stået i kø i præcis 5 måneder så er vi langt fra at komme til. Der er jo "nogen" som godt véd at det kan skade deres "forretning" hvis vindmøllemodstanderne får for meget indflydelse og for mange løgne blev afdækket. De ekstra måleapperater som er blevet lovet, er ikke fremstillet. . .

ing.dk/artikel/aalborg-forskere- udvikler-lavfrekvent-stoejmaaler- med-raspberry-pi-computer-170539

 

 

Måske kurven seriøst ér knækket?

ing.dk/artikel/kaempedyk-dansk- vindkraft-kun-93-nye-moeller-sidste- aar-174442

 

Eller måske folk snart vil begynde at indse at der bag "grøn" energi ligger en ekstra regning!

ing.dk/artikel/elkunder-betalte-377- millioner-kr-til-overfloedig-groen- stroem-i-2014-174129

 

 

**********************...**********

 

 

Sikke et sjovt foreslag. Overnatte. Hi, hi; Men ser det som ret grænseoverskridende at låne halvdelen af ægtesengen ud..

Kan være jeg tager det op igen når vi er færdige med at bygge om. Så bliver der gæsteværelse i vores nuværende soveværelse.

 

 

Forresten nogen som kender til et materiale man kan lægge på gulvet på 1 sal. som er lydisolerende?

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 14:22

Hej Anette

Klogt at du får undersøgt dine ører.

Det fik jeg gjort INDEN jeg klagede til min nabo. Og jeg har - heller - ikke lavfrekvent tinnitus. Hvilket du helt sikkert ikke har !!!

 

Tak for tilsendte link. Håber ved gud i himlen snart at NOGEN får øjnene op for hvad det "billige skrammel" til vindmøller er værd !!!!!!!!!!!!!!!! NUL OG EN PRUT !!!!!!!!!!!!

 

Karen

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider