Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

behandler samfund
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 11:47

Hej

Jeg ville gerne starte en debat om behandler

samfundet har taget overhånd

Så alt bliver problematisering af børn, unge

voksne, par forhold

Også omkring " Piller" for at leve med de tab

og de problemer livet indeholder.

Ligesom vores velstand også har gjort

vores dyr til "Dyr" med problemer , ikke naturlige

behov.

Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil foreslå,
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 17:04

at du lægger ud med din egen holdning. :)

0
0
Svar på denne tråd

find en anden komando
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 17:42

Start selv, og vær lidt høflig ikke at komanderer

med andre end dig selv......

Hej

0
0
Svar på denne tråd

Det var da et uhøfligt svar...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 18:06

... til Guest :-(

Vedkommende foreslår pænt, at ønsker du (Parise(r)pigen), at starte en debat, så er det da en god idé, at lægge ud med sine egne holdninger først ;-)

Debattere, (af fr. débattre), drøfte; diskutere;

Pt. er der jo ikke noget at drøfte eller diskutere. Man kan komme med sin holdning til det, ja. Men det var faktisk ikke det du bad om.

Hvorfor ønsker du ikke selv at starte debatten? Det er mig da et lidt pudsigt indlæg, at man ønsker at diskutere noget - men ikke vil give sin egen holdning tilkende???

At skrive "start selv" i bydeform er netop at kommandere med andre ;-)

Tilbage til start: Jeg har skam masser af holdninger at byde, men lige nu har jeg egentlig ikke lyst til at ytre dem på baggrund af dit seneste svar...

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:01

og uanset hvilken holdning man har til emnet, ender tråden i ren kaos, pga forskellige meninger, og mudderkastning

0
0
Svar på denne tråd

Parisepigen
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:32

Hvis du ønsker noget som helst af andre så kunne det dels være rigtig smart hvis du selv "sang for" og dels tror jeg efterhånden at folk herinde er liiiidt afventende i forhold til dine tråde..

Det er jo set før at du starter et eller andet uden nogensinde selv at vende tilbage til det..

Får du noget ud af at læse en tråd som du har startet og som ender ud med at blive ret kaotisk.. Gør det et eller andet for dig eller hvad??

Ja undskyld men det har været lidt svært både at finde mening i og mening MED mange af dine indlæg

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
1
Svar på denne tråd

Åh ja :D
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:42

Det var vel, hvad man kunne forvente. Så I mig lige trække på skuldrene?

0
1
Svar på denne tråd

mobbere
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 12:57

Ee indlæg i er kommet med her er rent - mobberi

idet jeg starter en debat, og afventer svar er i sig selv

en holdning mellem linjere, at starte en debat er vel

henad at syntes at her er et aktuelt emne,der må være mange holdninger til,

Personen der ødelægger en debat ved at på en uhøflig måde

at presse på for mere fra mig, skal da holde igen

skrive sin mening om emnet , og om ikke mig

Det gælder de gentagne meninger " Kan ikke forstå det du

skriver " så drop at læse mine indlæg, og accepter

andre muligt svarer.

Hej

1
1
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 13:10

pariserpigen normal kutyme er altså at hvis man gerne vil starte en debat, så kommer man med det første debat oplæg og ikke blot spørgsmål, som andre skal have en mening om.

fx jeg kunne godt tænke mig at starte en debat omkring .... fordi ....., jeg mener ..... hvad mener du om .....

Men du kan nu nemt få svar på hvad folk mener omkring vores behandlersamfund, bare søg på lykkepiller, og adhd medicin, så vælter de frem, hvor folk bliver hakket ned igen og igen.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2013 13:23

Hvorfor skal hun til at sige sin mening? Hvorfor er det ikke tilladt at TS. spørger andre om deres mening?

Jeg mener det er normal kutyme(?) at man svarer på et indlæg hvis man har noget at sige om indlæggets emne.. Det er faktisk i ryttersnak reglerne.. Get over yourself people.

Mht. TS spørgsmål, jeg syntes nutidens behandler samfund er skræmmende, jeg er heldigvis ikke selv i en situation hvor jeg har brug for medicin, men der er jo tydeligvis problemer på området.

Er det fordi folk ikke bliver oplyst nok om hvad de tager og hvorfor de tager det, og hvilken hjælp de kan få?

Det er en spændende debat, som jeg har fulgt med i her den seneste tid hvor det har været meget fremme i medierne, jeg håber at det er noget der bliver oplyst og undersøgt, det er lidt skræmmende at vores forbrug er vokset SÅ kræftigt, men vores (de almindelige borgeres) viden ikke er fuldt med.

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

1
1
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-04-2013 19:01

Synes heller ikke det er optimalt bare at hælde piller i hovedet på folk. Har desværre erfaring med mange forskellige læger, der alle sammen udskriver medicin for at symptom behandle frem for at finde ud af hvorfor man har symptomer.

Det ville være meget bedre for patienten at finde ud af hvad problemet i virkeligheden er frem for symptom behandling.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

beghandler samfund
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 13:43

Hej -

Det jeg mener er og skriver det kun af lyst ....

At istedet for at der andre ofte betalt der tagr sig af

alle områder af omsorg og støtte, at vi alle tager del

med ansvarlighed, dvs, gå ind til naboen med lidt mad eller

nybagte boller, hjælp til med andres børn og hjælp landes

syge med nærvær og praktisk.

Væk med berøringangsten, frygten for det bliver besværligt

for ofte beriger det ens eget liv også, det min efaring.

Noget andet er, alt livet indeholder er ikke bare, god

kriser gør stærk, man få styrke af kriser der vedrører

tab og sygdom man møder, også hos andre.

Så skal alt behandles, problematiseres .... Nej ræk ud

til hinanden ...

Hej

0
0
Svar på denne tråd

Parisepigen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2013 14:10

Det jeg mener er og skriver det kun af lyst ....

At istedet for at der andre ofte betalt der tagr sig af

alle områder af omsorg og støtte, at vi alle tager del

med ansvarlighed, dvs, gå ind til naboen med lidt mad eller

nybagte boller, hjælp til med andres børn og hjælp landes

syge med nærvær og praktisk.

Du blander tingene sammen.. Omsorg og støtte er ikke behandling - det kan være foranlediget af behandlere men det er ikke behandling..

Det kan være meget godt det du skriver men det kan på ingen måde erstatte behandling.. Det er faktisk en lidt naiv tilgang..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Hurra..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2013 23:15

... for behandlersamfundet!!!

Ja, jeg er dybt seriøs!

Værdien af omsorg og støtte fra familie og venner kan på ingen måde undervurderes, og vi kunne sikkert allesammen blive bedre til det.

Men hvor er det skønt at vi har mulighed for at henvende os til professionelle hvis vi har ondt i livet på den ene eller anden måde.

Det at kunne gå til en psykolog, psykiater, psykoterapeut, coach, eller hvad de nu allesammen kalder sig, er da en stor styrke.

De har en uddannelse bag sig og kan støtte, spørge og rådgive uden at have en hel masse følelser til at rode rundt og forstyrre, og de kan ofte se sammenhænge og mønstre som venner og familie ikke kan - eller tør gøre opmærksom på.

Medicin som f.eks psykofarmaka kan være en god løsning for mange. Det bør selvfølgelig ikke gives i flæng, men brugt på den rigtige måde kan det være en stor hjælp.

Igen, medicin kan ikke erstatte menneskelige relationer, men det kan være med til at give ro i en periode til man kan magte at begynde at arbejde med eventuelle bagvedliggende problemestillinger.

Jeg er så nok også påvirket af, at jeg kender mennesker, jeg ville ønske ville tage imod både den medicinske og terapeutiske behandling der er til rådighed for dem.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 08:47

Ja, Til behandler samfundet!!

Til at det nu viser sig at rigtigt, rigtigt mange er fejlinformeret/ikke informeret om den medicin de modtager +fejl medicineret, + det enormt dårlige opsyn der åbenbart er ift. medicineringen! Det er dybt kritisabelt og meget alvorligt, godt at der nu er fokus på det, så det forhåbenlig kan blive ændret.

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

2
0
Svar på denne tråd

Behandlersamfundet
Forfatter: 
Dato:  28-04-2013 23:30

Jeg synes det er dybt tragisk og problematisk at behandlingssamfundet ikke virker bedre end det gør idag. Så meget for velfærdsstat. Især når det handler om psykisk sygdom.

Der er lange (flere års)ventetider ved psykiater, der er ikke nok plads på psykiatisk hospital. Det er kun unge der får billig psykologhjælp, og her skal du også være meget syg, for at få det. Og endda stadig betale for det.

Læger har ikke nogle steder at placere folk, og må derfor selv tage samtaler på 15 min med psykisksyge, eller den syge må betale for behandling selv. Som i kan hører ønsker jeg at psykisk sygdom skal behandles på lige fod med fysisk sygdom, og dermed skal have gratis behandling!

Jeg er enig i at kriser i livet ikke nødvendigvis skal behandles. Dette afhænger af personen der oplever krisen, og hvilken krise der er tale om.

Jeg går ind for forebyggelse i samfundet, frem for behandling. Der skal gribes ind langt tidligere.

Jeg synes det er grotesk at der går syge mennesker rundt, som ingen hjælp får. Havde de kræft ville de få hjælp inden for 3 uger. Og mange er mindst lige så meget i livsfare. Det hedder sig, at hvis man er til fare for sig selv eller samfundet, så kan man lade sig indlægge på psykiatisk hospital.. men der er jo ikke plads!

Ja.. vi skal alle vise omsorg for hinanden i samfundet! Helt bestemt.. det er helt sikkert noget der er gået i glemmebogen for mange. Trist nok. Tidligere holdt danske borgere på deres ret, og råbte op hvis de mente der var noget der var uretfærdigt. Idag føler jeg at folk tænker, det er der nok nogle andre der tager sig af.

Nej, alle skal ikke bare fyldes med piller.. men det er desværre det der sker, fordi systemerne er alt for belastet, og der bliver færre og færre tilbud til at placere problemerne i.

Med Venlig Hilsen

Brown Horse

Hvis du går i andres fodspor, kommer du aldrig først i mål!

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider