Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bestille rejse første gang
Forfatter: 
Dato:  09-03-2012 13:27

Hej, alle.

Min kæreste fylder snart 40, og han ønsker sig flybilletter til et-eller-andet-sted i juli måned sammen med mig.

Jeg har aldrig selv købt flybilletter eller været i nærheden af at bestille en rejse før. Den slags har enten sekretærer eller ekskærester ordnet, så jeg er rimelig meget på bar bund med, hvordan man egentlig lige gør..

Egentlig havde jeg kig på noget Sydfrankrig, men det er godt nok dyrt at bo på hotel; selv med nærmest nada komfort. Manden er ikke til mobilhomes, hostels o. lign., men pengene er desværre små.

Derfor har jeg nu kig på Østen. Vi har mulighed for at være væk i omkring to uger, så det er ok med afstanden. Ingen af os har desuden været uden for Europa før.

Men hvor skal man tage hen, og hvordan gennemskuer man priserne? Jeg har umiddelbart nogle ønsker, som I måske kan bruge til at guide mig lidt på rette vej:

1) Så billigt som muligt.

2) Det skal være et sted med både strand og kultur; ingen af os er udelukkende det ene eller det andet.

3) At komme flere steder hen end ét kunne være lækkert, men jeg orker næsten ikke at vade rundt i den samme gruppe turister, plus jeg kan godt lide, at der ikke nødvendigvis er fastlagt et fuldt program fra rejsearrangørernes side på forhånd. Det vil altså være helt fint selv at planlægge noget. (hvis altså jeg kan finde ud af det også, hihi..)

Hvad vil I foreslå? Hvordan kommer jeg videre?

/SC.

...og Pony. :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2012 18:33

Juli er en af de dyreste måneder at rejse i, for det er også der børnefamilier er afsted.

Men hvad ligger jeres budget på? For selvom fly+hotel meget vel har været billig, skal man huske at tænke på udgifter som mad, entre, transport og diverse indkøb, som jo hurtigt kan løbe op.

Men siden Sydfrankrig har været så dyrt, er det så fordi det er en pakkeløsning fra nogle af de der charterselskaber, eller er det ud fra egen søgning?

Men hvis man ikke har et overslag på hvor meget i vil bruge inden i tager afsted, så kan jeg ikke hjælpe med forslag.

Men http://www.momondo.dk er en database med alle mulige flyrejser, plus man kan se om prisen er billigere nogle andre dage, end dem man har valgt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2012 08:32

Jeg ville nok gå efter noget som som Bulgarien, Kroatien, Grækenland, Cypern eller Spanien. Det er nogle af de steder der sælges mange charterrejser til og derfor har de fleste selskaber nogle rigtig gode aftaler i disse lande. Tyrkiet er selvfølgelig også med i dette, men der ønsker jeg ikke selv at rejse til ;)

Jeg kan godt lide sikkerheden i at bestille gennem et rejseselskab, men det er også fordi jeg ikke rigtig har rejst før.

Ellers kan du bruge expedia.dk eller norwegian, hvor der også findes mange billige rejser.

0
0
Svar på denne tråd

Peronligt rejser vi
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 00:39

aldrig charter.. vi plejer at bestille fly og hotel gennem www.rejsefeber.dk der igennem har vi været 2 gange i london, en gang i egypten og 3 gange i florida..

Her om 3½ uge rejser vi igen til Florida, denne gang er rejsen bestilt gennem www.expedia.dk da de havde det bedste tilbud på det tidspunkt vi skal afsted..

Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)

Skøn 6 års fjordhoppe sælges billigt.. stort potentiale..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider