Hej, alle.
Min kæreste fylder snart 40, og han ønsker sig flybilletter til et-eller-andet-sted i juli måned sammen med mig.
Jeg har aldrig selv købt flybilletter eller været i nærheden af at bestille en rejse før. Den slags har enten sekretærer eller ekskærester ordnet, så jeg er rimelig meget på bar bund med, hvordan man egentlig lige gør.. 
Egentlig havde jeg kig på noget Sydfrankrig, men det er godt nok dyrt at bo på hotel; selv med nærmest nada komfort. Manden er ikke til mobilhomes, hostels o. lign., men pengene er desværre små.
Derfor har jeg nu kig på Østen. Vi har mulighed for at være væk i omkring to uger, så det er ok med afstanden. Ingen af os har desuden været uden for Europa før. 
Men hvor skal man tage hen, og hvordan gennemskuer man priserne? Jeg har umiddelbart nogle ønsker, som I måske kan bruge til at guide mig lidt på rette vej:
1) Så billigt som muligt.
2) Det skal være et sted med både strand og kultur; ingen af os er udelukkende det ene eller det andet.
3) At komme flere steder hen end ét kunne være lækkert, men jeg orker næsten ikke at vade rundt i den samme gruppe turister, plus jeg kan godt lide, at der ikke nødvendigvis er fastlagt et fuldt program fra rejsearrangørernes side på forhånd. Det vil altså være helt fint selv at planlægge noget. (hvis altså jeg kan finde ud af det også, hihi..)
Hvad vil I foreslå? Hvordan kommer jeg videre? 
/SC.