Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Overtalelse
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 18:43

Suk o´ve... Jeg har lige fået tilbudt en rigtig fin hvid brenderup hestetrailer til 12000 kr. Total istandsat i 2008 med ny bund, sider, bremser osv. Den ser bare så fin ud! Men hvad siger min mand - NEJ!!!! Hvordan kan jeg overtale ham??? Synes jo det er et rigtig godt tilbud. Jeg har ikke pengene, men jeg er ret sikker på at min far vil låne mig dem. Normalt lejer jeg en trailer til 300 kr i døgnet...

MVH

Kristina Sommer

Ejer af den smukke Lucinda

0
0
Svar på denne tråd

Tja ....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 18:51

Det kommer jo an på så meget.

Hvor meget behøver du en trailer? Hvor tit regner du med at bruge den dvs. hvad koster den at bruge sammenlignet med at leje? Hvor hurtigt skal du betale den tilbage og har I pengene? Hvordan har I det med at låne af din far? Det kan jo være at din mand ikke synes det er i orden mens du synes det er helt OK. Og hvordan ser jeres samlede økonomi ud, jeg mener, ville I ha råd til at tage et banklån for at købe traileren?

Og så bed din mand om at komme med sine argumenter, ikke bare 'nej' på samme måde som du bør komme med dine argumenter, ikke bare 'jæ ve ha'

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Overtalelse af mand.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 20:45

Du må appellere til den økonomiske fornuft.

Hvis du bruger trailer en gang om måneden i ti måneder om året, så har du spenderet 3000 kr. Dvs. at traileren har tjent sig selv hjem på fire år og stadig have en salgsværdi.

Hvis du lejer traileren ud ind i mellem for 3oo kr for et døgn eller en week-end for 500 kr., så kan du minimum udleje fire week-ender og fem døgn på et år og det giver dig 3500 kr.

Dine nuværende udgifter, med mine kalkulationer, er 3000 kr plus sansynligt udleje niveau er 3500 kr. Ialt 6500 kr. pr år.

Summa summarum: Traileren er tjent hjem på 2 år og kan sansynligvis sælges til købsprisen, hvis behovet ikke er der mere.

Se så...Den argumentation kan han næsten ikke mene er en dårlig forretning.

Held og lykke med projektet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 23:06

TUD for satan TUD ;-) Snøft dagen lang..

Ej, undskyld - det var bare det første der kom til mig!

Nr. 1: hvis din far kan låne dig pengene og du kan forsvare, at lave en afdragsordning med ham, der ikke belaster jeres økonomi synderligt - så kan jeg slet ikke se din mand skal have så meget indflydelse på situationen.

Nr. 2: Hvis I reelt ikke har råd til den, så er det umodent, at ville det - og så er det helt på sin plads, at din mands eneste argument er NEJ.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2012 08:30

Det første der kommer til mig er -

- køb aldrig en Brenderup hestetrailer

Ellers er jeg enig i Karinas to foreslag.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider