Nu bliver jeg slagtet af HN, men lad dem om det. Og tag ikke min historie som rådgivning! Måske skal jeg faktisk starte med slutningen:
Det har været enormt hårdt at genvinde tilliden til min x og nu igen kæreste, og har faktisk nok egentlig taget for hårdt på mig. OG grundlæggende er han ikke forandret, så de ting der irriterede mig før vi slog op, irriterer mig også efter vi har fundet sammen igen.
Tilbage til begyndelsen:
Vi havde været sammen i 3 år, vi lyder dog til at være ældre end jer, da vi både havde boet alene og med hver sin anden kæreste før vi mødte hinanden.
Nå, men altså vi blev kærester og flyttede i øvrigt aldrig sammen. Det gik op og ned og ét punkt irriterede mig: Han er en mand! Og har har gudhjælpemig den frækhed at kommunikere som en sådan = ikke nok til mig. Så en dag fik jeg presset ham lidt for hårdt på det punkt og så slog vi op. For jeg var træt af det, og han kunne og gad ikke leve op til mine krav.
Nøj jeg var ked! Jeg plejede at klare min kærestesorger med to dages sorg, en druktur og et engangsknald, men det kunne jeg ikke med ham her. Faktisk gik der flere måneder før jeg overhovedet tog mig sammen til at "prøve" en anden mand.
Fordi x´s fravær føltes SÅ forkert som jeg aldrig har prøvet før, vidste jeg, at jeg måtte betragte ham som en narkoafvænning, så jeg slettede ham fra tlf, msn, facebook og hvad der ellers var af muligheder for at trykke på en knap og glemme, men ÅH det gjorde ondt.
ca. et halvt år senere skrev han alligevel, og jeg svarede nonchelent "hov har vidst ikke dit nummer på min fon. Hvem er du?" (og selvfølgelig kunne jeg da genkende hans nummer!!!! Åh så barnlig). Anyway, mandsen ville have en aftale, og havde endda regnet ud at jeg nok kom igennem hans by lige omkring da, hvilket jeg også gjorde.
Vi mødtes. Jeg var ultra lækker og han havde tømmermænd
. Vi snakkede som aldrig før - lige indtil han smed bomben:
"jeg er vidst blevet vild med dig igen".
- Øøøøøh vi har ikke snakket sammen i et halvt år. Nu går det jo heller ikke så hurtigt i dit liv og mange andre tanker nåede at fise igennem mit hoved mens jeg gloede dumt ud af vinduet.
Jeg fik aldrig svaret. Jeg husker ikke engang hvordan samtalen blev ført videre, men det er et trick jeg har lært når man tæmmer dyr og åbenbart også ham: vær helt stille (og MEGET tålmodig) så kommer de til sidst. I hans tilfælde er det så bare at han rent faktisk taler, når jeg absolut ikke gør.
Dette møde blev ikke til mere end krammer, for jeg havde lovet migselv først at tage ham tilbage hvis han kommunikerede noget meget drastisk (hvilket jo faktisk lige var sket, men jeg var ikke overbevist).
Kort tid efter mødte jeg en fyr på nettet som - på skrift! - helt og aldeles slog benene væk under mig. Åh han var fantastisk og begavet og vi talte i tlf i TIMEVIS. Det endte dog ofte i skingre skænderier om nået så følsomt som videnskabsteori.
Efter eet par tråde her på senior og et meget mislykket romantisk weekend, slog jeg op med ham. Han var bedst på papiret, og det der med at tale sammen (som jeg manglede ved x) var tydeligvis overvurderet!
I mellemtiden havde jeg fået job i x´s by, og vi var begyndt at se hinanden ca. ugentligt. Vi snakkede og havde i mellemtiden fået en ny fælles interesse: Motorcykel, eller dvs. jeg var begyndt at tage kørekort dertil, og så kom han med på vognen. Vi snakkede om alt muligt hvilket aldrig var sket da vi var kærester.
Jeg ventede en del tid med at fortælle at jeg var blevet single igen, og forsøgte at mærke efter om jeg virkelig var parat til at tage ham tilbage. Var slet ikke i tvivl om hans hensigter.
Nu er jeg bare typen der helst prøver mig frem, så der var jo ikke andet for end at tage de knups der måtte følge og hoppe tilbage i den kendte kane. Det er snart et år siden, og hvilket år! Først var vi helt og aldeles nyforelskede, især ham som viste helt nye romantiske sider af sig selv. Vi flyttede uofficielt sammen, fordi det lige passede ind i mit liv at bo midlertidigt hos ham.
En vis uro nagede alligevel grundet han manglende evne til at vise følelser, som var markant forbedret, men stadig langt under mit niveau. Jeg havde en frygtelig tid en ovrgang hvor jeg bare ikke kunne stole på ham, fordi jeg følte at han havde holdt mig for nar de første 3 år. Den måtte jeg helt og aldeles tage på mig selv. Ikkee noget han kunne løse for mig. Det var min egen usikkerhed. Det gjorde jeg og vi havde igen en helt fantastisk tid.
Lige pt. er jeg heller ikke helt tilfreds. Han er nøjagtigt den samme som jeg en gang slog op med, men jeg kom altså ikke over ham. Måske kan jeg gøre det denne gang, eller måske bliver vi de næste mange år.
Tag ikke dette som et råd, men som ét bud på et valg med de konsekvenser dét har. Det har som sagt ikke været omkostningsfrit. Og vi er nogle underlige mennesker, jeg og ham.