Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hormonspiral - problemer
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:04

Jeg fik denne homonspiral for 1 mdr. siden og haft ondt samt konstant blødning.

Jeg er så også i tvivl om der kommer blod fra tarmen, da det bløder en del ved afføring og det havde jeg ikke før spiralen. Får stadig de her livmodersmerter ind i mellem hvor det føles som om den stikker lidt derinde i venstre side.

Andre der har prøvet det og hvor længe gik der til det var ok eller fik du den taget ud igen?

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:28

Hej

Du skal da hurtigst muligt kontakte din gynækolog, for at diskutere det med hende. Se at få ringet og bilstille en tid inden jul.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

hormonpiral
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:32

jeg fik hormon spiral for lidt over et år siden, jeg havde plet blødning og ubehag i livmoderen i den første måned, men så gik det også over og den har virket helt perfekt lige siden.

Jeg har aldrig oplevet blødninger fra tarmen af

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med en lækker welsh mountain Hingst

Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd

hormonpiral
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:34

jeg fik hormon spiral for lidt over et år siden, jeg havde plet blødning og ubehag i livmoderen i den første måned, men så gik det også over og den har virket helt perfekt lige siden.

Jeg har aldrig oplevet blødninger fra tarmen af

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med en lækker welsh mountain Hingst

Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd

Er det slemt?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:35

Bliver da helt bekymret nu, synes du det er kritisk?

Talte med dem for 14 dage siden og skulle komme hvis blødningerne ikke fortog sig, hvis de fortog sig skulle jeg så ikke komme. De er så væk om natten og er kun om dagen, men synes bare ikke det bliver meget bedre...nu er det jo så min tid til menstration igen, så nu det svært at vide hvad der er skyld i hvad og ved ikke om jeg skal vente til den tid er ovre?

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 09:41

Ved heller ikke om der er fra tarmen, men får meget blod på papiret efter afføring men kan jo ikke se mig selv der undre mig bare over det blod der kommer ved den tid er meget mere rigtig blod og ikke som det der kommer gennem dagen, blod og brunagtigt, men det ikke pletblødning, det som ved min normale menstid og stået på 1 mdr. nu, på når om natten i 14 dage nu.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 10:17

Da jeg fik min hormonspiral for 4½ år siden gik de første 3 måneder som du beskriver - siden har det fungeret perfekt.

Gitte

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 17:05

3 måneder...laaang tid, men må vel holde lidt ud endnu så.

Har fundet ud af der intet er fra tarmen af. Men det stoppede 1 dag og er så småt startet igen. Godt nok trættende, men håber bare det vil virke ellers må jeg have livmoderen væk. Lægerne vil helst undgå at ligge mig i narkose gr. blodprop.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 02:52

Hej

Jeg fik en homonspiral for små 10 år siden. Dengang blev den lagt op under min menestruation. Jeg blødte en uges tid, som jeg plejede at gøre, og så blødte jeg slet ikke mere overhovedet i de næste tre måneder. Desværre steg mit blodtryk så meget, at jeg måtte have spiralen fjernet efter tre måneders tid.

Jeg får stadig behandling for mit forhøjede blodtryk.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 06:27

Ok, så det skal man også holde øje med. Mit skal helst ikke stige, så der risiko for yderligere blodpropper og dem skulle jeg jo gerne undgå flere af.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig erfaring
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 21:22

Hej

Jeg fik en hormonspiral i marts sidste år og har stadig problemer med den. Mine smerter under mens har fortaget sig, men blødning døjer jeg stadig med. Jeg bløder 4-5 uger af gangen og herefter 3 uger "fri" som normalt.

Så vil ha den fjernet når jeg kan få en tid ved lægen.. de 1200 kr den kostede er nok de værste penge jeg har givet ud nogensinde.

Hvis du bløder fra tarmen kunne det måske være en hæmoride ?

Julie - der desperat leder efter sin gamle hest. En knabstrupper vallak på nu 14 år!!

- NU med billeder i præsentationen

0
0
Svar på denne tråd

Har du haft blodprop?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 21:35

Så skal du ikke have hormonspiral da.

Da jeg fik konstateret for højt blodtryk, måtte jeg slet ikke tage hormoner, i nogen form.

Jeg havde i 10 år med kobberspiral: Blødning a la svineslagtning, meget meget ondt, flere dage om måneden, hvor selv 2 supertamponer kun virkede i en time, masser af "uheld" i offentligt rum. (Så piinligt, at gå rundt med blodpletter på tøjet)

Nu uden- men jeg er også ældre, er der lidt 1-3 dage, og det gør aldrig mere ondt. (Hvad jeg KAN savne, da det betød: Det er på tide at skifte tampon).

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 14:31

Homonspiral har lægerne valgt efter længekonference, fordi det er lokalt og ingen risiko for blodprop. P-piller går i blodet og har derfor risiko.

Jeg er overgået til meget små pletblødninger nu, men min ph- værdi er dårlig, så fik svamp og er behandlet, men skal have behandlet ph-værdien også.

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 19:58

jeg fik min i november 2010 og det gjore ondt i nogle mdr, men bloedning var allerede fra foerste planlagte mens meget mindre... jeg fik i sommers voldsomt ondt og de sendte mig til scanning, problemet var heldigvis ikke spiralen men flere cyster paa aeggestokkene... de sidste mange mdr har jeg ikke haft smaerter eller mens overhovedet.

havde ingen bloedninger i starten... og hvis du har bloedt saa mange dage ville jeg da starks tage til laege.

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 14:03

Mine blødninger er stoppet helt nu og været i en uge, så det er dejligt...ingen smerter mere...ser ud til det fungerer nu.

Tusinde tak for alle svarene, har virkelig været brugbare

Berit Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider