Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 2 jobs - sygemelding?!
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 14:17

Diskuterede lidt med en kollega igår...


Hun har to jobs. Et fuldtids på 37 timer (sammen med mig) og et bi-job (rengøring v rengøringsfirma) ca. 10 timer om ugen.


Hun skal opereres senere i efteråret, og vil deraf være sygemeldt ca. 4 uger.

Hun har begge steder været ansat over 1 år, har altså anciennitet nok til at få løn under sygdom.


- Og her kommer udløbet til diskussionen så:

Jeg mener jo, at når hun har været ansat længe nok til at få løn under sygdom begge steder, så får hun også løn BEGGE steder fra i de 4 uger hun vil være sygemeldt...

Hvor hun mener, at hun kun kan modtage penge fra den ene arbejdsgiver ad gangen under sygdom...


- Men er det ikke kun i det tilfælde, hvor hun fx ikke har anciennitet nok i det ene job til løn under sygdom? For så vidt jeg ved, må man ikke modtage sygedagpenge fra ét job og løn under sygdom fra et andet job på samme tid?


Eller eller???


Nogen HN'er der er inde i reglerne omkring løn under sygdom???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løn under sygdom
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 08:05

Umiddelbart kan hun vel få løn begge steder fra de første to uger og derefter kun det ene sted fra, da arbejdsgiveren jo efter to ugers sygdom kan søge refusion hos kommunen. Og kommunen giver kun refusion for 37 timer. Har nemlig stået i en lignende situation pga. et brækket ben. Men da jeg kunne passe mit fuldtidsjob (kontorarbejde) på halv tid, fik jeg sygedagpenge fra mit bijob, hvor jeg skulle gå/stå og som jeg derfor ikke kunne passe.





Anastasia & Tina



Se denne hjemmeside for sødt strik til baby: www.123hjemmeside.dk/ nordby_babytoej

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider